Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مدیرمسئول خبرگزاری حوزه با اشاره به خشونت‌های اخیر علیه روحانیت گفت: با وقوع چند حادثه نمی‌توان نگرانی‌ای را میان مردم و جامعه روحانیت منتقل کرد و باید منتظر تکمیل‌شدن تحقیقات باشیم.

حجت‌الاسلام حسین کوهساری، مدیرمسئول خبرگزاری حوزه و مسئول ارتباطات بین‌الملل حوزه های علمیه با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در مورد خشونت علیه روحانیت خاطرنشان کرد: با توجه به بسیاری از مستندات و باورها در طول تاریخ در جامعه نشان می دهد که روحانیت به خوبی به وظایف و رسالت های خود عمل کرده است و جایگاه خوبی در میان مردم و نخبگان دارد و شواهد فراوانی در این خصوص وجود دارد و قاطبه روحانیت کشور همین گونه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: البته ممکن است در مواردی میان مردم و روحانیت ارتباط خوبی برقرار نشده باشد و البته ممکن است برخی اشکالات نیز در مسیر روحانیت وجود داشته باشد و نمی توان گفت که حتما روحانیت در همه موارد در مسیر ایده آل حرکت کرده است، ممکن است برخی افراد دچار لغزش ها و چالش هایی شده باشند و از مردم فاصله گرفته باشند و به همین جهت توقعات جامعه دینی را به نحو احسن انجام نداده باشند البته این قشر تعداد محدودی از جامعه را به خود اختصاص می دهند و موجب عکس العمل هایی در میان مردم و عدم اعتماد آنها می شود.

 

وی با بیان اینکه هدف دشمنان و رسانه های آنها روحانیت است و روحانیت جامعه هدف آنهاست، تصریح کرد: بر این اساس ممکن است شایعات و اخبار نادرستی نسبت به جامعه روحانیت متصور شود به طور مثال ممکن است افکار عمومی اینگونه برداشت کنند که از نظر اقتصادی طلاب از حد متوسط جامعه بالاتر هستند در حالی که در واقعیت وضعیت زندگی طلاب از سطح متوسط جامعه پایین تر است و این از آموزه های دینی ماست.

 

وی ادامه داد: در آموزه های دینی ما آموخته ایم کسانی که عهده دار دین می شوند حتما باید روش و شیوه زاهدانه زندگی کنند همانگونه که علما در طی تاریخ اینگونه زندگی کردند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است در مواردی میان روحانیت و مردم فاصله افتاده باشد، اظهار کرد: این موضوع را نمی توان به شکل کلی پذیرفت، رابطه مردم و روحانیت بسیار مستحکم و این ارتباط طرفینی است و ممکن است در مواردی این ارتباط دچار آسیب هایی شده باشد.

 

وی با اشاره به حادثه خشونت آمیز علیه روحانیت تصریح کرد: باید تحقیقات کامل شود و نمی توان با چند مورد خشونت علیه روحانیت اینگونه استنباط کرد که حتما این حوادث با برنامه ریزی و طراحی انجام شده است.

 

وی افزود: باید بدانیم برنامه های جدی برای برهم زدن و مخدوش کردن رابطه روحانیت و مردم وجود دارد اما نمی توان چند حادثه را اینگونه نتیجه گیری کرد؛ این حادثه باید تحلیل شود تا حقیقت مشخص شود.

 

وی اظهار کرد: با این حوادث نمی توانیم نگرانی ای را به جامعه و مردم و یا روحانیت منتقل کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتباط مردم و روحانیت در طول تاریخ نشان داده است که رابطه صمیمانه ای میان مردم و روحانیت وجود دارد و همواره روحانیت از فرصت های به دست آمده برای تبلیغ و ترویج دین استفاده کردند.

 

حجت الاسلام کوهساری اظهار داشت: به طور نمونه پیاده روی اربعین فرصت خوبی است و بسیاری از طلاب و روحانیون با هزینه شخصی خود در این مسیر پیاده روی حضور دارند و از این فرصت برای تبلیغ و ترویج دین استفاده می کنند.

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است

استاندار کرمانشاه گفت: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش بوده و حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت _ در نشست شورای هیأت اندیشه‌ورز اجتماعی استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی و مدیرکل اجتماعی استانداری در سالن جلسات استانداری برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به نیاز جامعه به اقدامات پژوهشی، تحقیقاتی و علمی برای حرکت به سمت بالندگی بیشتر، اظهار کرد: هرکدام از اعضای جامعه دانشگاهی استان می‌توانند در برنامه‌های توسعه‌ای استان نقش مؤثری ایفا کنند و این موضوع طی چندین مراسم و نشست‌های مختلف با دانشگاهیان و اساتید علمی برای عینیت بخشیدن به همکاری و مشارکت این عزیزان بیان‌شده است.

وی افزود: همگی باید با همکاری و همدلی تلاش کنیم تا استان به‌صورت عالمانه و مجاهدانه برای رسیدن به پیشرفت و بالندگی روزافزون اداره شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هرکدام از مسائل و آسیب‌های اجتماعی با حضور و مشارکت جامعه دانشگاهی بهتر و دقیق‌تر رفع می‌شود ازاین‌رو برای کمک به استان، اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی برای ما بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود.

وی با تأکید بر ارائه راهکارها و طرح‌های مختلف برای بهره‌وری در اجرای برنامه‌ها با نگاه علمی و دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند کمک مناسبی به بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و منابع داشته باشند و همچنین می‌توانند به افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیز با راهکارهای علمی خود کمک کنند.

صحرایی عنوان کرد: افزایش تاب‌آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارائه آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات جامعه نیازمند نسخه دانشگاهی هستیم و از جامعه دانشگاهی می‌خواهیم که با مشخص کردن چندین اولویت مهم، نظرات و راهکارهای عملیاتی و علمی خود را به دفتر امور اجتماعی استانداری اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: با مشخص کردن چندین اولویت و با همکاری جامعه دانشگاهی می‌توانیم به حل مسئله با نگاه علمی برسیم و قطعاً حرکت در این مسیر اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود.

کد خبر 748548

دیگر خبرها

  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • حل مشکلات جامعه با نسخه دانشگاهیان ممکن است
  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد