Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@12:46:44 GMT

مزاحم تلفنی بزرگ تهران به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۵۱۱۵

رویداد۲۴-رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از دستگیری فردی خبر داد که با سرقت گوشی تلفن همراه و سیم کارت، برای تعدادی از شهروندان در فضای مجازی مزاحمت و مشکلات خانوادگی ایجاد کرده بود.سرهنگ حاج علی صالحی در این رابطه اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرده و اظهار داشتند که شخصی در فضای مجازی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده که در تحقیقات مأموران پلیس فتا مشخص شد متهم دستگیر شده با نام و مشخصات شخص دیگری که گوشی و سیم کارت او را به سرقت برده در فضای مجازی برای این شهروندان مزاحمت ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارشناسان مجرب این پلیس با به کارگیری کلیه توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و انجام اقدامات تخصصی محل سکونت و مشخصات متهم را  در شهرستان قدس شناسائی کرده  و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدام به دستگیری متهم و کشف یک دستگاه گوشی سرقتی از وی شدند.

سرهنگ صالحی گفت: در بازجویی‌های به عمل آمده متهم به بزه انتسابی خود اعتراف و انگیزه خود را منفعت مالی عنوان کرد که پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا غرب استان تهران گفت: شهروندان به محض مفقودی و یا سرقت گوشی تلفن همراه خود سریعاً اقدام به ابطال سیم کارت کرده و سپس اقدام به شکایت و سیر مراحل قانونی آن کرده تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد: حتما پین کد سیم کارت خود را فعال کنید و برای گوشی رمز ورود بگذارید. حتی بر روی برنامه‌های نصب شده مثل شبکه‌های اجتماعی رمزگذاری کنید تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن گوشی کسی نتواند از اطلاعات داخل آن یا سیم کارت شما سوء استفاده کند.

سرهنگ صالحی تاکید کرد: ذخیره و نگهداری عکس و فیلم در گوشی همراه اشتباه است و شهروندان باید این اطلاعات را بر روی حافظه‌های جانبی نگهداری کنند تا در صورت مفقودی یا سرقت این اطلاعات در امان بماند و کسی نتواند با داشتن این اطلاعات از شما اخاذی کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام

سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از خواننده‌های سرشناس کشور به پلیس فتا مراجعه و با طرح شکایتی اعلام کرد که صفحه‌ای جعلی با نام و تصاویر او در یکی از شبکه‌های اجتماعی ساخته شده و گرداننده یا گردانندگان این صفحه اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از طرفداران این خواننده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند، گفت: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت این خواننده معروف فعالیت دارد. این صفحه با جعل هویت شاکی و با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش های علمی، مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. این فرد در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف کرد. او انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای‌ مجازی عنوان کرد.

معظمی گودرزی با بیان اینکه برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این فرد به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

کد خبر 848407 منبع: ایسنا برچسب‌ها كنسرت موسيقى خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد