Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@13:19:33 GMT

پیام شهدا دل کندن از تعلقات دنیوی است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۵۲۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام رضایی مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات در جمع پایوران سپاه محلات با اشاره به اینکه شهدا برای رسیدن به کمال از تمام خواسته‌های دنیایی خود دست کشیدند، گفت: شهدا برای رسیدن به معشوق خود از تمام خواسته‌ها و دلبستگی‌های دنیوی خود دست کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا برای خود معیارها و ملاک‌هایی قرار دادند  تا بتوانند به هدف عالیه خود دست پیدا کنن. برای درک کردن شهدا و همچنین ادامه راه شهیدان و ختم شدن به شهادت، باید مراحل متعددی را سپری کرد.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات تصریح کرد: اولین گام در این مسیر معرفت به خدا است، شهدا در ابتدا خدا را شناختند و در برابر دستوارات الهی سر تعظیم فرود آوردند و در جنگ احساس تکلیف کردند .

حجت‌الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه شهدا به دین اسلام پایبند بودند و مقید به انجام واجبات و ترک محرمات بودند، گفت: گام سوم معرفت به اهل بیت(ع) است که در این گام نیز شهدا به اهل بیت(ع) بسیار توسل داشتند و حتی برای رسیدن به مقام شهادت به اهل بیت(ع) متوسل می‌شدند.

وی افزود: معرفت به نایب امام زمان(عج) گام دیگری بود که شهدا در این میدان نیز سربلند شدند چراکه آنان گوش به فرمان نایب امام زمان(عج) بودند و جان خود را در راه حق فدا کردند. در حال حاضر هم ما باید گوش به فرمان امام زمان خویش و مطیع امر رهبری باشیم .

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان محلات تصریح کرد: شهدا از مال و زندگی و همسر و فرزند دل کندند و هجرت کردند. هجرت اصلی که خارج شدن از ظلمات و تاریکی و وارد شدن به نور بود.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: هر کس برای رسیدن به اهداف خود در تمام زمینه نیازمند به مشقت و ریاضت است و شهدا برای رسیدن هدف خود دچار ریاضت های فراوانی شدند. شهدا دارای همت عالی بودند برخی از شهدا در زمان جنگ هم مشغول تحصیل بودند و هم در جبهه ها حضور  داشتند. که در نهایت نمره قبولی هم در تحصیل و هم در دنیا را کسب کردند و به پاداش شهادت دست پیدا کردند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت الله سید ابراهیم رییسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رییس جمهور و مردم این کشور ابراز امیدواری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۰ کیلومتر راهِ روزانه تا رسیدن سرِ کلاس درس روستا
  • سنت بیل گردانی نیم ور محلات
  • خوش و بش محمد صلاح با مویس، سرمربی حریف پس از به ثمر رسیدن گل دوم وست هم
  • (تصاویر) آیین بیل گردانی در نیم‌ور محلات
  • آیین بیل گردانی نیم ور محلات
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت