Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:26:10 GMT

۸۵ درصد مزار شهدا در استان زنجان ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۵۹۲۴

۸۵ درصد مزار شهدا در استان زنجان ساماندهی شد

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان از چاپ کتاب شهریار شهر من در ارتباط با زندگی شهید مجید شهریاری خبر داد و گفت: ۸۵ درصد مزار شهدا در استان زنجان ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علی کاظمی امشب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: استان زنجان 3 هزار شهید و 7 هزار جانباز تقدیم کشور کرده و زنجانی‌ها در 40 عملیات دوران دفاع مقدس پرفتوح بودند و در حال حاضر 50 هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تولید محتوا در حوزه ایثار و شهادت را از مهمترین برنامه‌های بنیاد شهید عنوان کرد و افزود: در استان زنجان 130 هزار سند زنده در ارتباط با شهدا داریم که می‌توانیم از آن‌ها در راستای تبیین این فرهنگ ارزشمند به جامعه بهره ببریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه کتاب شهریار شهر من در مورد شهید مجید شهریاری در مرحله چاپ است ابراز کرد: برنامه‌هایی برای هفتمین سالگرد شهید شهریاری از طرف بسیج اساتید در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 102 جانباز بالای 70 درصد استان زنجان شهدای زنده هستند تصریح کرد: در قانون جامع ایثارگران در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وظایفی بر عهده دستگاه‌ها گذاشته شده و پیش‌بینی و تخصیص اعتبارات برای این حوزه در بودجه سالانه دستگاه‌ها قرار گرفته است.

کاظمی با اشاره به اینکه سال گذشته 100 مزار شهدا در استان زنجان ساماندهی شدند ابراز کرد: 85 درصد از مزار شهدا ساماندهی شده و 15 درصد باقی‌مانده بیشتر در روستاها هستند.

وی به تسریع در ساماندهی گلزار شهدا با تزریق اعتبارات فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: دهیاران و شهرداران باید در زمینه نگهداری مزار شهدا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اجرای طرح سپاس در راستای دیدار با خانواده شهدا بیان کرد: زنجان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در حوزه ترویج فرهنگ شهدا پیشگام باشد.

انتهای پیام/

R41375/P1377/S6,59/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرمانده مرزبانی استان در دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی در خراسان جنوبی، گفت: از بزرگ‌ترین آرمان‌های شهدا، اعتلای ارزش‌های بلند اسلام و پاسداری از دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی است.
سردار شجاعی با بیان اینکه راه شهدا تا رسیدن به تا رسیدن به اهداف عالی نظام مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: شهدا و خانواده شهدا از ارزش‌های معنوی انقلاب اند و پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور مدیون خون شهدا است.
شهید ستوانیکم حسن بادامکی از مرزبانان غیور و سلحشور هنگ مرزی سراوان بود که ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود