Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اينکه تلگرام پس از بررسي دو ماهه اش تشخيص داده، کانال مروج خشونت و تخريب را مسدود کند اقدام مناسبي است، اما اين اقدام چند سوال را در ذهن متبادر مي‌کند که بايد براي آن‌ها به دنبال پاسخ بود.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، ظهر امروز پاول دوروف، موسس و بنيانگذار تلگرام در کانال خود با انتشار پيامي از مسدودسازي يکي از کانال‌هاي ضد انقلاب مروج خشونت خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به اصطلاح کمپيني که حدود دو ماه پيش توسط شومن فراري و حمايت رسانه‌هاي ضد انقلاب ايجاد شد و هدف آن که از کاليفرنياي امريکا هدايت مي شد ترغيب جوانان به تخريب اموال عمومي و ايجاد هرج و مرج در شهرهاي کشور با تمرکز بر آتش زدن اماکن عمومي بود.
حال پس از گذشت چندين هفته مدير تلگرام اعلام کرد "يک کانال ايراني که اعضايش را به انداختن سنگ در پنجره ساختمان‌ها و خودروهاي عمومي (مانند مدارس، اتوبوس‌ها و...) و فيلمبرداري از آن تشويق مي‌کرد" مسدود کرده است
اينکه تلگرام پس از بررسي دو ماهه‌اش تشخيص داده، کانال مروج خشونت و تخريب را مسدود کند اقدام مناسبي است، اما اين اقدام چند سوال را در ذهن متبادر مي‌کند که بايد براي آن‌ها به دنبال پاسخ بود.
**براساس ادعاي تلگرام، اين شبکه اجتماعي کانال‌ها و ربات هاي مروج خشونت، ونداليسم و تروريسم را پس از ريپورت کاربران مسدود مي‌کند، سوالي که مطرح مي‌شود اينجاست که چرا تلگرام پس از گذشت زمان زيادي از تشکيل کانال مذکور و بعد از حملات پرشمار به اماکن عمومي، اقدام به مسدود سازي آن کرده است؟
** تلگرام بستر رايگان انواع اقدامات مجرمانه و غير قانوني است که گزارش بسياري از آن‌ها تاکنون توسط کاربران و قطعا توسط مسئولين ذيربط با ريپورت يا نامه‌هاي رسمي به اطلاع مديران تلگرام رسيده است؛ از کانال‌هاي ضد دين گرفته تا کانال‌هاي قاچاقچيان اراذل اوباش، خلافکاران و ...، چرا تاکنون اقدامي در مسدود سازي بسياري از اين کانال‌ها که هم اکنون در حال فعاليت هستند صورت نگرفته است؟
** آيا تلگرام، مانند دولت‌هاي غربي، گروهک تروريستي منافقين را که دستش به خون هزاران بيگناه آغشته است، يک سازمان اپوزوسيون(!؟) جمهوري اسلامي در نظر مي‌گيرد؟ که کانال‌هاي نفرت پراکن آن در تلگرام به راحتي فعاليت مي‌کنند؟ گروهک‌هاي سلطنت‌طلب، تجزيه طلبان؟ کانال‌هاي ترويج افکار وهابيت و تکفيري که هواداران آن تبديل به تروريست‌هاي آدم کش مي‌شوند چه؟
** ونداليسم‌هاي سياسي چطور؟ که با ترويج خشونت مدني هر روز با انتشار اکاذيب و روا دادن نسبت‌هاي دروغ و افترا به نهادهاي حکومتي و مقدسات، هرج و مرج رواني را در جامعه ترويج مي‌کنند و امنيت رواني جامعه را تهديد مي‌کنند و بسياري سوالات ديگر...
موارد مورد اشاره، تنها نمونه کوچکي از ترويج خشونت و تخريب در سطح رواني و فيزيکي است که توسط کانال‌هاي تلگرامي اشاعه پيدا مي‌کنند و مديران تلگرام همچنان آن‌ها را در خطوط قرمز خود نمي‌گنجانند، اما سوال مهم‌تري که اينجا مطرح مي‌شود، اين است که چرا حالا و پس از افزايش انتقادات مردم و مسئولين نسبت به افسارگسيختگي و انواع تهديدات فيزيکي و رواني که از کانال‌هاي تلگرامي نشات مي‌گيرد، مدير تلگرام در اقدامي احتمالا نمادين، دستور مسدودسازي يکي از اين کانال‌هاي مروج نفرت و خشونت را صادر کرده است؟
آيا پاول دوروف نگران از دست دادن مخاطب ميليوني ايراني خود شده است؟ و يا اخطارهاي مسئولين را جدي گرفته است؟ يا اين تنها يک حرکت تاکتيکي است؟
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز

 طباطبایی مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت: ساعت ۱:۴۹ بامداد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، واژگونی یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در محور مهریز – کرمان ۲۰ کیلومتر بعد از مسجد ابوالفضل مهریز به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان گزارش شد.

وی افزود:  بلافاصله پس از دریافت این خبر نزدیک‌ترین کد امدادی اورژانس از محل پایگاه مسجد ابوالفضل (ع) به محل حادثه اعزام شد. 

طباطبایی ادامه داد: پس از رسیدن عوامل امدادی اورژانس بر بالین مصدومان این حادثه و ارزیابی اولیه‌ی ۲ مصدوم این حادثه، مشخص شد یکی از مصدومان این حادثه کیفیت تنفس طبیعی نداشته که با شجاعت، تشخیص و اقدام مناسب کارشناسان اورژانس مهریز مصدوم ۲۴ ساله نجات یافت.
 
مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت:کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مهریز (پایگاه مسجد ابوالفضل) شرکت کننده در این ماموریت حیات بخش؛ آقایان ابوالفضل صبوری و سعید خداداد بغداد آبادی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • نجات جان مصدوم با اقدام به موقع کارشناس اورژانس مهریز
  • تعطیلی شبکه الجزیره نقض آزادی بیان است
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند