Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-28@15:39:29 GMT

لزوم ایجاد مرکز تحقیقات برنج در دزفول

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۶۵۷۲

لزوم ایجاد مرکز تحقیقات برنج در دزفول

به گزارش امتداد نیوز، حبیب اله آصفی عصر امروز یکشنبه در جشنواره برداشت برنج در روستای سیدنور بخش چغامیش دزفول اظهار کرد: بخش چغامیش دزفول ناشناخته مانده این در حالی است که مطابق با تحقیقات باستان شناسان و موسسات شرق شناسی، این منطقه آغازگر ریاضیات و خط بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه تمدن به دزفول و چغامیش باستانی مدیون است، افزود: دزفول در زمینه باستان شناسی و تمدنی تاریخچه بلند بالا و آثار فراوانی دارد که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دزفول همچنین با اشاره به ظرفیت این بخش در زمینه صنایع دستی، خواستار برپایی جشنواره غذا و صنایع محلی در بخش چغامیش برای ایام نوروز شد. 

وی با اشاره به تولید چشمگیر خرما در دزفول گفت: در حوزه کیفیت تولید برنج شهرستان دزفول سرآمد است به گونه ای که روش تولید برنج به صورت خشکه کاری منحصرا مربوط به کشاورزان با دانش و توانای این منطقه است.

آصفی با اشاره به برخی کمبودها در حوزه زیرساخت ها خواستار استقرار ۱۰ دستگاه شالی کوبی در دزفول از طریق اعتبارات وام های ریاست جمهوری در راستای رفع مشکل خام فروشی محصولات منطقه شد. 

وی در ادامه از اعلام آمادگی چند سرمایه گذار برای احداث کارخانه برنج کوبی در دزفول خبر داد و گفت: این بدین معناست که دیگر برنج دزفول به صورت خام به فروش نمی رسد ضمن اینکه از این پس برنج چغامیش با برند دزفول فراگیر خواهد شد و این منطقه در زمینه تولید و خدمات تولید برنج تامین خواهد بود.

فرماندار دزفول با بیان اینکه از این پس برنج منطقه چغامیش به عنوان یک محصول محلی در نمایشگاه های بازرگانی استان عرضه خواهد شد، افزود: باید توقعات را در حوزه تولید برنج در شهرستان بالا ببریم ضمن اینکه تمام تلاش ما و دستگاه های اجرایی نیز باید همکاری با تولیدکنندگان و برنامه ریزی برای تداوم این روند باشد. 

آصفی همچنین خواستار ایجاد دومین شعبه مرکز تحقیقات برنج خوزستان در دزفول شد و گفت: ظرفیت عظیم و دانش بالای کشاورزان بخش چغامیش دزفول که با تولید برنج به روش خشکه کاری و استفاده حداقلی از آب می توانند الگویی در سطح کشور باشند نشان می دهد دزفول این آمادگی را دارد که پس از اهواز از شعبه مرکز تحقیقات برنج در کنار مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد برخوردار باشد.
 

true برچسب ها : حبیب الله آصفی شهرستان دزفول کاشت برنج کشاورزی خوزستان true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید