Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوری حسینی گفت: خصوصی سازی یک قانون است و واگذار نکردن استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی جرم است.

طرفداری- عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در مصاحبه با رادیو  گفت گویی درباره قانون خصوصی سازی گفت:

از سال 86 که قانون اصل 44 در مجلس تصویب شد، دولت وقت موظف می شود باشگاه ها، فعالیت ها و شرکت های خود را  طبقه بندی و خصوصی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طبقه بندی، باید تمام شرکت ها و باشگاه های طبقه اول و 20 درصد از شرکت ها و باشگاه های طبقه دوم به بخش خصوصی واگذار شود. در همان زمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در طبقه اول قرار گرفتند. اما در سال 94 اعلام شد این دو باشگاه فرهنگی هستند. همین موضوع باعث ایجاد موانعی در امر واگذاری شد. باید دید از سال 88 تا 94 چه اتفاقی رخ داده است که این دو باشگاه فرهنگی نامیده شدند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، او افزود:

خصوصی سازی یک قانون است. نباید بگوییم چرا استقلال و پرسپولیس خصوصی سازی می شوند باید  بپرسیم چرا تا کنون این اتفاق نیفتاده است. تمام شرکت ها و باشگاه های طبقه اول تا سال 93 باید به بخش خصوصی واگذار می شدند اما برخی در این میان کوتاهی  کرده اند که این تخلف است. تا زمانی که بنده عهده دار این مسئولیت خواهم بود تمام تلاشم را برای واگذاری انجام می دهم. هیچ بهانه ای برای تاخیر وجود ندارد.لازم است بر روی  کسانی که مقدمات این کار را فراهم می کنند، فشار بیشتری وارد شود.

پوری حسینی اضافه کرد:

ما تیم واگذار نمی کنیم بلکه باشگاه واگذار می کنیم. در سال 94 قصد داشتیم برند استقلال و پرسپولیس را به همراه بخشی از اموالشان را واگذار کنیم. اما به دلیل نبود صورت های مالی مصوب هیئت مدیره و مجمع عمومی نتوانستیم کار واگذاری را  انجام دهیم. سازمان خصوصی سازی هر چه به دو باشگاه فشار آورد، بدهی ها مشخص نشد. قرار بر این بود دو باشگاه بعد از واگذاری منحل شوند و مالک خود یک باشگاه جدید تاسیس کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره ساختار یک باشگاه تصریح کرد:

باشگاه بر اساس قانون تجارت دارای ارکان یک شرکت است، بدین معنا که صاحب سهم دولت است و هیئت مدیره، مدیر عامل و مجمع عمومی دارد و این  فعالیت ها از نظر جمهوری اسلامی تصدی گرایانه  محسوب می شود و باید به بخش خصوصی واگذار شود. دولت حق تداوم مالکیت و مدیریت در این بازه بر این دو را باشگاه ندارد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فوری باشگاه پرسپولیس: مثل استقلال نگاهمان کنید

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال خواستار رعایت عدالت در حضور تماشاگران خود برای بازی با تیم هوادار شد.

در نامه باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ عنوان شده که اگر بازی هفته پایانی استقلال مقابل پیکان تهران به هر دلیلی در هر مکانی قرار است با تماشاگر برگزار شود، بازی روز شنبه این تیم با هوادار تهران نیز باید با حضور تماشاگران برگزار شود.

باشگاه پرسپولیس صبح امروز نامه خود را در اختیار سازمان لیگ قرار داده است و خواستار برگزاری جلسه فوری در این زمینه نیز شده است اما سازمان لیگ فعلا با درخواست پرسپولیسی‌ها مخالفت کرده است.

با این حال سرخپوشان انتظار دارند به عنوان رقیب جدی استقلال در مسیر قهرمانی لیگ بیست و سوم شرایط یکسانی با آنها پیدا کنند اما باید دید شورای تأمین استان به عنوان مرجع برگزاری بازی با حضور تماشاگر در هر نقطه از شهر تهران درخواست پرسپولیس را با توجه به شرایط حساس جدول و تأثیر حضور تماشاگر در بازی‌هایش خواهد پذیرفت یا دیدار دو تیم بدون هوادار در ورزشپاه پاس اکباتان برگزار می‌شود.

بازی پرسپولیس و هوادار تهران ساعت ۱۸:۲۰ روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال برگزار می‌شود.

کد خبر 6100586 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • درخواست فوری باشگاه پرسپولیس: مثل استقلال نگاهمان کنید
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • حسینی در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲
  • قیمت‌گذاری‌ها در مولد‌سازی به استان‌ها واگذار خواهد شد
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • قریشی: داور برای اخراج نکردن چشمی توجیهی ندارد
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد