Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:24:01 GMT

خاک را بیشتر از آب دریابید

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۷۴۳۹

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز طی بازدید از نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه پایگاه خبری اقتصاد آنلاین با بیان این‌که سالانه حدود ۱۷ تن فرسایش خاک در هر هکتار از کشوراتفاق می‌افتد، گفت: لایحه حفاظت از خاک نیازمند تصویب در مجلس و قرارگیری در برنامه ششم توسعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مراد اکبری در گفت و گو با اقتصاد آنلاین افزود: خاک برخلاف آب تجدید پذیر نیست و میزان فرسایش آن در ایران بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لایحه حفاظت از خاک را کمیسیون کشاورزی مجلس تصویب کرده است اما این قانون هنوز در صحن علنی مجلس مطرح و تصویب نشده است.

اکبری اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه برای بهبود وضعیت خاک سالانه 500 هزار هکتار پیش‌بینی‌شده  و قرار است در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

معاون وزیر اضافه کرد: این کار برای پایش خاک و تهیه نقشه‌ها خاک یک، بیست هزارم اصلاح خاک، اصلاح شوری، کشاورزی حفاظتی و افزایش مواد عالی خاک است که در صورت تصویب عملیاتی می‌شود.

اکبری بیان کرد: در صورتی‌ که این طرح ما در برنامه ششم قرار گیرد در مدت 5 سال 2.5 میلیون هکتار عملیات بهبود وضعیت خاک انجام شود.

معاون امور آب‌وخاک وزرات جهاد کشاورزی با بیان این‌که به موضوع فرسایش خاک باید توجه بیشتری از آب شود ادامه داد:  برخلاف این‌که آب تجدید پذیر است خاک تجدید پذیر نیست و در صورت از بین رفتن قابلیت احیا ندارد.

وی با بیان این‌که برای ایجاد هر سانتیمتر خاک از سنگ مادر 700 سال زمان می‌برد، خاطر نشان کرد:  خاک خود بستر آب است و مانند یک مخزن برای آن عمل می‌کند و در صورتی‌که به موضع خاک توجه نشود، مسائل آب کشور نیز دچار مشکل خواهد شد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی

قطره کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین کمترین میزان بارش‌ها با ۸ میلیمتر در ایل بگی گزارش شد.

بیشتر بخوانید

افزایش شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: با افزایش ناپایداری‌ها برای دوشنبه و سه شنبه در بیشتر مناطق استان به خصوص غرب و جنوب استان رگبار باران همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در در لیرابی
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد