Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سکته‌های قلبی در جوانان خطرناکتر از افراد مسن بروز می‌کند.

ایرج ناظری استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و متخصص قلب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بیماری‌های قلبی از نظر درمان و کنترل بسیار پیشرفت داشته به طوری که امروزه کمتر کسی از بیماران کشورمان برای درمان عارضه‌های قلبی عروقی خود به خارج می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بیماری‌های قلبی یکی از عارضه‌های شایع در دنیا و ایران است و خوشبختانه با توجه به پیشرفت علم پزشکی کشورمان در این حوزه چندین سال بوده که فارغ‌التحصیل خارجی برای تشخیص و درمان این بیماری به کشور نیامده است.

ناظری ادامه داد: تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی به وسیله اعمال جراحی، آنژیوگرافی و بالون از سال 64 در بیمارستان امام خمینی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کم تحرکی، چاقی، آلودگی هوا تغذیه ناسالم و ریسک فاکتورهایی مثل سیگار چربی بالا و کلسترول باعث بروز بیماری های قلبی و عروقی در بین افراد می‌شود که در این بین عوامل وراثتی و ژنتیک باعث بروز مشکلات و مرگ و میر افراد می‌شود.

ناظری با بیان اینکه افراد اگر دارای سابقه ژنتیکی بیماری قلبی بوده حتما برای چکاپ باید به پزشک متخصص مراجعه کنند افزود: هنگامی که جوانان دچار سکته قلبی شده به دلیل آنکه رگ‌های ثانویه در قلب رشد نکرده در معرض خطر بیشتری در مقایسه با افراد میانسال و افراد سالمند قرار دارند و اگر از زمان شروع درد تا رسیدن به بیمارستان در حدود یک ساعت به طول انجامد بیماران از خطر مرگ نجات پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: کشور ما از لحاظ تجهیزات و لوازم و عمل‌های جراحی چیزی کمتر از کشورهای پیشرفته نداشته و متخصصان ما دارای توانمندی‌های زیادی در این حوزه هستند.

در همین زمینه: توقف آسپرین با افزایش آنی بروز سکته دوم همراه است سکته ساکت؛ یکی از ۴ عامل اصلی مرگ‌ومیر کشور تشخیص زمان سکته قلبی با لیزر سکته قلبی در مردان شایع‌تر است | زمان طلایی نجات بیمار پایتخت؛ رکورددار آنفارکتوس قلبی حمله‌های قلبی در زمان‌های معینی بیشتر رخ می‌دهند بیش از ۵۵ ساعت کار در هفته برای قلب مضر است بیکاری ریسک «سکته کشنده» را افزایش می‌دهد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت

قهرمان سابق جودوی جوانان آسیا به علت عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا،‌ امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه) درگذشت.

ملکی‌پور سالها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، چندین مدال در تورنمنت های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور  بوده است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای او آرزوی غفران الهی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟