Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-در حالی که ۱۲ روز به اربعین حسینی باقی مانده، حجم تردد در مرز مهران روز به روز در حال افزایش است و البته بازهم مثل سال های گذشته شاهد حضور زوار بدون روادید هم هستیم.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: با نزدیک شدن به اربعین حسینی روز به روز به تعداد زائران در مرز مهران افزوده می شود و مسئولان این روزها در تلاش هستند تا هر چه بهتر به عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) خدمات رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سراسر ایران خود را به مهران رسانده اند تا با پای دل به حرم دوست برسند این روزها در مهران همه در تلاش اند تا راه را برای عاشقان حسین آسان کنند.

روزهای شلوغ مرز مهران آغاز شده و امروز بیشتر از روزهای گذشته شاهد تردد زوار اربعین در این مرز بوده ایم به طوری که طبق گفته سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام فقط امروز بیش از ۳۸ هزار نفر از مرز مهران تردد کرده اند.

سرهنگ یحیی اللهی فرمانده مرزبانی استان ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مرزبانان ایرانی و عراقی به طور دقیق در حال کنترل و بازرسی روادید زوار اربعین هستند و اجازه تردد بدون مدارک بدون هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

وی گفت: همه چیز در مرز مهران آرام و عادی است و شاهد نظم و امنیت کامل در این پایانه برای تردد زوار اربعین هستیم، البته حتما زائران با در دست داشتن مدارک از جمله گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه کنند.

وی افزود: البته امروز ۱۷۰ نفر که قصد داشتد به صورت غیرمجاز از مرز تردد کنند، به شهرهای خود بازگشت داده شدند.

ازدحام جمعیت و شروع تصادفات رانندگی در محورهای استان 

امروز در کنار ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران، شاهد دو تصادف در محورهای ارتباطی به مهران بودیم، اولین تصادف ظهر امروز بین یک دستگاه پژو و اتوبوس در محور ایلام-مهران انجام شد که متاسفانه یک نفر فوت و دو نفر زخمی شدند.

رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: رانندگان حتما به علائم رانندگی در مسیر ارتباطی ایلام-مهران توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: امروز شاهد یک تصادف منجر به فوت در مسیر ایلام-مهرانو یک واژگونی خودرو در مسیر ارتباطی دهلران-مهران بودیم که انتظار است رانندگان با توجه به شلوغی جاده حتما آهسته حرکت کنند.

وی افزود: ایمن سازی محورهای استان همچنان در محورهای ایلام-مهران و ملکشاهی-مهران در جریان است و انتظار داریم رانندگان بیشتر مراقبت کنند.

فعالیت های عمرانی در جاده ایلام-مهران متوقف می شود

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تا چند روز آینده فعالیت عمرانی و راهسازی که برای چهار خطه کردن محور ایلام-مهران جریان دارد، متوقف می شود.

وی گفت: تمام  تلاش مسئولان استان ایلام این است که بخش زیادی از این محور برای اربعین امسال چهار بانده شود.

ساماندهی ترمینال های مهران

حجت الله شاکیان شهردار مهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ترمینال شهدای راه کربلا برای اتوبوس های درون شهری ساماندهی شده و برای اتوبوس های برون شهری نیز دو حوزه ترمینال و پایانه برکت در شروع نزدیک به ۵۰۰ اتوبوس در آنها استقرار پیدا می کند و ظرفیت آن تا یک هزار دستگاه است.

وی گفت: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از شهرهای قزوین و اصفهان اتوبوس رسیده و همچنین فردا به ترتیب از شهرهای تبریز و تهران و نیز شهرهای دیگر سازمان های اتوبوس رانی آمادگی حرکت را دارند.

زائران دغدغه آب، غذا و اسکان نداشته باشند

مراد ناصری فرماندار مهران نیز درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: در نقطه صفر مرزی چندین ایستگاه برپا شده است و همچنین از پل زائر تا پایانه مرزی مهران، داخل شهر مهران و در چند نقطه بخش صالح آباد امکانات لازم فراهم شده است.

وی گفت: زائران به شرط داشتن گذرنامه و ویزای معتبر هیچ وقت دغدغه آب،  غذا و اسکان و همچنین بهداشت و حمل و نقل نداشته باشند.

در مرز مهران این روزها همه دست در دست هم داده اند تا زائران بتوانند با خیال آسوده از طریق مرز مهران به کربلا بروند.

نظارت بر واحدهای اقامتی

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام امروز در گفتگو با رسانه ها نیز اظهار داشت: نظارت بر روی اقامت گاه ها و واحدهای پذیرایی موضوعی مهم است که حتما باید مورد توجه باشد و با متخلفان در این حوزه نیز باید برخورد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام عنوان کرد: حضور گسترده زائران در استان ایلام و مرز مهران نسبت به سال قبل افزایش یافته که این تعداد جمعیت می تواند برای ما یک فرصت باشد.

وی با بیان اینکه مردمی از سراسر کشور برای مشرف شدن به عتبات عالیات به مرز مهران و استان ایلام مراجعه می کند، افزود: انجام تبلیغات مناسب و توزیع اقلام معرفی ظرفیت های گردشگری استان می تواند ایلام را به تمامی کشور معرفی کند.

پوشش جامع و کامل اربعین

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام امروز در نشست قرارگاه رسانه ای اربعین معاونت خبر مرکز ایلام که با حضور علوی مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری صدا و سیما برگزار شد، گفت: استان ایلام با داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، برگزاری اربعین و انجام عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس استان  از ظرفیت های بالایی در بحث تولید سوژه های خبری است.

علیرضا شیروی توجه به قومیت ها طوایف و ایلات در راستای تقویت هویت انقلاب و نظام از سیاست های صدا و سیمای مرکز ایلام عنوان کرد و گفت: در مجموع های خبری روزانه صدا و سیمای مرکز ایلام به اخبار و رویدادهای ۲ یا ۳ شهرستان در استان پرداخته می شود و مردم تمام نقاط استان خود را در قالب رسانه استانی می بینند.

مدیر کل اخبار استان های خبرگزاری صدا و سیما نیز در این نشست گفت: معاونت خبر مرکز ایلام از نظر بعد نیروی انسانی و تعهد تخصص از مراکز برتر کشور است.

علی علوی به استفاده از ظرفیت خبرنگاران آزاد شهرستان ها اشاره کرد و گفت: پخش مداوم گزارش های مختلف شهرستان ها امید آفرینی و گزارش های مثبت خدمات ارگان های نظام به مردم به ویژه گروههای جهادی را از مهمترین برنامه های خبرنگاران آزاد در شهرستان ها دانست.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

به گزارش تسنیم، سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه 19 میلیون خانوار و حدود 60 میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: ‌ این طرح از اسفند 1401 آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود