Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يکي از مقام‌هاي مرکز اطلاعات هوايي و فضايي آمريکا در گفت‌و ‌گويي گفت کره شمالي به توان هدف قرار دادن تمام ايالات آمريکا دست يافته است.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، يکي از مقام‌هاي مرکز اطلاعات هوا و فضاي آمريکا مي‌گويد کره شمالي به توانمندي هدف قرار دادن آمريکا با موشک‌هاي حامل کلاهک اتمي دست يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ «شان لارکين» از مقام‌هاي مرکز اطلاعات هوا و فضاي آمريکا (NASIC) که مسئوليت رصد آزمايش‌هاي موشکي کره شمالي را بر عهده دارد، در گفت‌و‌گو با شبکه خبري «سي بي اس» براي نخستين بار آشکار ساخت که در حال حاضر تمام ايالات آمريکا در تيررس حمله موشکي کره شمالي قرار گرفته است.
در اين مرکز اطلاعاتي واقع در اوهايوي آمريکا، تحليلگران اطلاعاتي، مهندسان و کارشناسان به بررسي اطلاعات ماهواره‌اي از آزمايش‌هاي موشکي سرگرم هستند.
سرهنگ لارکين سرپرست برنامه رصد موشکي اين موسسه اطلاعاتي در اين مصاحبه گفت: «آزمايش موشکي تابستان سال جاري کره شمالي بيانگر اين نکته است که آن‌ها قادرند آمريکا را هدف قرار دهند.»
وي در پاسخ به سئوالي در زمينه اين‌که کدام ايالت در خطر حملات موشکي کره شمالي قرار دارد، گفت: «تمامي چهل و هشت ايالت (اراضي اصلي) آمريکا در خطر قرار دارند.»
لارکين گفت کره شمالي در حال حاضر تمام فناوري‌هاي لازم براي هدف قرار دادن آمريکا را به دست آورده و تنها قطعه باقي‌مانده از اين پازل، تسلط اين کشور به مرحله بازگشت موشک به جو بدون از بين رفتن آن بر اثر گرما است.
کره شمالي بارها تأکيد کرده است که توان موشکي و اتمي‌اش صرفا پاسخي است به فعاليت‌هاي نظامي تحريک‌آميز واشنگتن در شبه جزيره کره. پيونگ‌يانگ مي‌گويد از خلع سلاح اتمي در جهان حمايت مي‌کند، مشروط بر اينکه قدرت‌هاي بزرگ هم حاضر باشند اين تسليحات را کنار بگذارند.
در جريان تازه‌ترين آزمايش اتمي کره شمالي، پيونگ‌يانگ خود را يک «قدرت اتمي مسئول» توصيف و تأکيد کرد که تا زماني که از سوي آمريکا مورد حمله قرار نگيرد، از اين تسليحات استفاده نخواهد کرد.
انتهاي پيام/ق
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه لهستان اظهارات رییس جمهور این کشور درباره میزبانی از تسلیحات هسته ای آمریکا را رد کرد.

«رادوسلاو سیکورسکی» وزیر خارجه لهستان در مصاحبه‌ای گفت که «آندری دودا» رئیس جمهور لهستان، هیچ اختیاری برای گمانه زنی درباره میزبانی بخشی از زرادخانه هسته ای آمریکا در ورشو در خاک این کشور ندارد.

وزیر خارجه لهستان یادآور شد که استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان مدتی است موضوع مذاکرات لهستانی-آمریکایی بوده است.

این مقام لهستان گفت: قبلاً در بالاترین سطوح به آقای رئیس جمهور گفته شده است که در مورد آن صحبت نکند. من نمی دانم چرا او این را گفت.

وزیر امور خارجه لهستان همچنین تاکید کرد که دودا به عنوان رئیس دولت موظف است سیاست خارجی را به نحوی که توسط هیات وزیران، که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری اجرایی است، اجرا کند.

کد خبر 6090221

دیگر خبرها

  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم