Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با وجود اينکه بيش از 10 روز تا آغاز مراسم اربعين حسيني(ع) باقي مانده است اما تاکنون بيش از 50درصد از شرکت‌کنندگان در برنامه پياده‌روي اربعين حسيني از طريق مرز ترانزيتي مهران به کربلاي معلي عزيمت کردند. به گزارش خبرگزاري تسنيم از ايلام، با وجود اينکه بيش از 10 روز تا آغاز مراسم اربعين حسيني(ع) باقي مانده است مرز ترانزيتي مهران که هرسال به‌عنوان يکي از سه مرز اصلي براي روانه کردن زوار حسيني به کربلاي معلي از ابتداي ماه صفر تا کنون در تب‌وتاب ارائه خدمات مورد نياز به زائران اربعين حسيني است به‌طوري که امروز سردار سعيد منتظرالمهدي معاون اجتماعي نيروي انتظامي در بازديد از اين مرز اظهار تعداد زوار شرکت‌کننده از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه براي حضور در مراسم اربعين حسيني را حدود 300 هزار نفر اعلام و 50 درصد از آمار يادشده را سهم مرز مهران عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزايش تعداد گيت‌هاي تردد زائران اربعين حسيني به 96 عدد يکي از اقداماتي است که سبب تسهيل ورود و خروج آسان زوار از اين مرز شده و از سويي ديگر راه‌اندازي 100 پارکينگ در سطح شهر مهران از ديگر امکاناتي است که امسال به‌همت پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام و ساير مسئولان اين استان براي تردد آسان زائران همچنين استقرار سرپناهي امن براي خودروهاي زائران در نظر گرفته و عملي شده است.

راه‌اندازي 100 پارکينگ در سطح شهر ايلام/ زائران خودروهاي خود را در پارکينگ‌هاي مجاز پارک کنند
سرهنگ محسن ناصري رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام درباره آخرين وضعيت راه‌اندازي پارکينگ‌هاي شهري در اين استان اظهار داشت: با توجه به اينکه هرسال مرز ايلام به‌دليل مجاورت با مرز عراق جزو سه مرز مهم در برنامه پياده‌روي بزرگ اربعين به شمار مي‌آيد در راستاي تسهيل تردد زائراني که بايد از مرز ايلام عبور کنند 100 پارکينگ در سطح شهر احداث شده که هر يک با ظرفيت 100 هزار خودرو راه‌اندازي شد.
وي افزود: با احداث پارکينگ‌هاي مجاز در سطح شهرستان ايلام انتظار مي‌رود که زائران جهت جلوگيري از هرگونه مشکل و پيش‌آمدي خودروها را در پارکينگ‌هاي مجاز پارک کنند زيرا راهنمايي و رانندگي استان ايلام در صورت مشاهده پارک خودرو در مکاني به‌غير از مکان‌هاي در نظر گرفته‌شده خودرو را توقيف مي‌کند و راننده متحمل هزينه مي‌شود.
راه‌اندازي تونل اربعين در راستاي تردد آسان‌تر زائران از کرمانشاه به ايلام
يکي ديگر از برنامه‌هايي که مسئولان استان ايلام در نظر دارند راه‌‌اندازي تونل اربعين از مسير کرمانشاه به ايلام است، با راه‌اندازي اين تونل که 2هزار و 500 متر طول دارد مسير تردد زائران از مسير اسلام‌آباد تا مرز مهران را حدود 20 دقيقه کاهش مي‌دهد.
احسان اکبري فرماندار ايلام دراين‌باره گفت: گردنه قلاجه يکي از راههاي سخت و صعب العبور استان ايلام است که با افتتاح تونل قلاجه نه‌تنها با کاهش 20 دقيقه مسافت مواجه مي‌شويم بلکه کنار افزايش تردد در امر سوخت نيز صرفه‌جويي‌هاي لازم نيز انجام مي‌شود.

توزيع بيش از 150هزار بسته فرهنگي بين زائران حسيني/ تنها 13 استان کشور مي‌توانند از طريق مرز مهران به عراق عزيمت کنند
تهيه و توزيع بسته‌هاي فرهنگي براي زائران اربعين حسيني از ديگر برنامه‌هايي است که مسئولان استان ايلام براي بدرقه هرچه بهتر زوار حسيني همچنين ايجاد فضايي معنوي و به‌دور از مشکل در نظر گرفته‌اند به‌طوري که سردار نورعلي ياري فرمانده نيروي انتظامي ايلام از تهيه 150 هزار جلد کتابچه با عنوان بگومگوهاي عربي خبر داد و گفت: تهيه و توزيع 100 هزار بروشور، تراکت، و 5 هزار جلد مدارک با نصب پيام‌ها و هشدارهاي پليسي از ديگر اقداماتي است که مجموعه فرهنگي نيروي انتظامي براي ارائه خدماتي مطلوب به عاشقان و دلدادگان حسيني در دستور کار خود قرار داده است.
وي خواستار حضور زائران با استفاده از رواديد معتبر به مرز مهران شد و افزود: با اطلاع‌رساني‌هاي گسترده‌ راديو تلويزيوني و تبليغات ميداني در چند روز گذشته بالاي 200 نفر بدون ويزا به مرز مهران مراجعه که ما نيز بر اساس قانون آن‌ها نمي‌توانستيم مجوز عبور از مرز را براي آن‌ها صادر کنيم بنابراين مجبور به برگشت آنها به استان‌هاي خودشان شديم.
فرمانده نيروي انتظامي استان ايلام تصريح‌کرد: بر اساس تقسيم‌بندي‌اي که از سوي ستاد اربعين صورت گرفته تنها استان‌هاي استان‌هاي خراسان رضوي، خراسان شمالي، سمنان، گلستان، مازندران، گيلان، تهران، البرز، قزوين، قم، مرکزي، لرستان و ايلام از مرز مهران مي‌توانند عبور کنند.
اجراي 21 پروژه با اعتباري به‌ميزان 225 ميليارد تومان براي توسعه ساخت‌هاي اربعين
سيد کمال‌الدين ميرجعفريان مديرکل راه و شهرسازي استان ايلام از 21 پروژه با اعتباري به‌ميزان 225 ميليارد تومان براي توسعه زيرساخت‌هاي اربعين خبر داد و گفت: چهارخطه کردن 90 کيلومتر از مسافت 120کيلومتري ايلام مهران، جانمايي 5 جايگاه سوخت سيار و تفکيک پارکينگ اربعين و برکت به‌صورت مجزا براي هر استان و استقرار 400 دستگاه اتوبوس بين‌شهري در پايانه شهرداري مهران و پارکينگ اربعين و تجهيز سيستم روشنايي پارکينگ‌ها و مسيرهاي منتهي به مهران، نصب علائم ايمني خط‌کشي و رفع نقاط حادثه‌خيز به ايمن‌سازي مسير ايلام مهران از جمله اقداماتي است که براي اربعين 96 انجام شد.
انتهاي پيام/*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد

اعضای کاروان پیاده انصارالحسین (ع) وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم مشهد، برای بیست و چهارمین سال پیاپی از مشهد مقدس تا کربلای معلی را با پای دل طی خواهند کرد.

ثبت نام در این کاروان مخصوص برادران است که از هم اکنون آغاز و تا پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) برای بیست و چهارمین سال پیاپی، در ۲۵ خرداد امسال با برگزاری مراسم بدرقه در مشهد، بعد از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع)، عازم کربلای معلی خواهند شد.

علاقه مندان برای ثبت نام در این کاروان و حضور در طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۹۰۶۱۴۱۰، ۰۹۱۵۹۱۰۱۵۱۰ و ۰۵۱۳۳۷۱۲۳۰۵ تماس بگیرند.

همچنین متقاضیان برای ثبت نام حضوری نیز می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ الی ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) واقع در مشهد مقدس، شهرک شهید رجایی، روبه‌روی حر ۲۳ مراجعه کنند.

کاروان پیاده انصار الحسین، یک کاروان مردمی است که اعضای این کاروان حدود ۲ هزار کیلومتر در خاک ایران پیاده روی می‌کنند و با عبور از ۵ استان کشور از طریق مرز شلمچه و پس از طی تشریفات قانونی وارد خاک عراق خواهند شد و سپس با میلیون‌ها زائر حسینی همراه و ادامه مسیر را در خاک عراق به سمت کربلای معلی پیاده‌روی خواهند کرد و در آستانه اربعین حسینی در حرم سید و سالار شهیدان نائب‌الزیاره مردم شریف ایران و تمامی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات