Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام از استقرار نخستین بالگرد امدادی آین جمعیت در آستانه اربعین حسینی از 10 آبان ماه در این استان خبر داد.

حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این بالگرد با هدف شتاب بخشی در روند امدادرسانی حوادث احتمالی در ایام اربعین در استان مستقر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس زمان بندی انجام گرفته از سوی جمعیت هلال احمر کشور بالگرد دوم نیز بعد از نیمه آبان ماه مستقر تا به حوادث احتمالی زائران امداد رسانی انجام شود.
عارفی ادامه داد: همزمان با ایام اربعین حسینی و به منظور ارایه خدمات امدادی به زائران 24 پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیر تردد زائران در این استان از دوشنبه هشتم آبان ماه مستقر می شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام یادآور شد: از این تعداد 10 پایگاه در مسیر ایلام - مهران و مابقی نیز در سایر مسیرهای تردد زایران شامل دهلران، سرابله، ایوان و ملکشاهی دایر می شود.
عارفی گفت: علاوه بر این هشت تیم موتوری امداد و نجات نیز در مرز مهران مستقر شده تا در صورت نیاز روند امداد رسانی به حوادث را انجام می دهند.
به گفته عارفی، پایگاه ها و تیم های موتوری امداد و نجات تا 28 آبان ماه در طول مسیرهای مشخص شده ایجاد و 400 نیروی امدادگر خدمات رسانی امدادی لازم را به زائران انجام خواهند داد.
به گفته وی، همچنین یک نیم واکنش سریع این جمعیت به همراه 15 دستگاه آمبولانس در مرز مهران همزمان با ایام اربعین مستقر می شوند تا در صورت نیاز خدمات رسانی لازم را به زایران چه در مرز و چه خارج از مرز ارایه دهند.
وی اظهار کرد: اگرچه این جمعیت متولی اسکان زائران نیست ولی آمادگی لازم برای اسکان اضطراری زائران را در مرز مهران خواهیم داشت.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام از برنامه ریزی برای فراهم کردن امکانات مورد نیاز در مرز مهران و ارایه خدمات هر چه مطلوب تر به زوار اربعین خبر داد و افزود: امسال با آمادگی بیشتری نسبت به سال گذشته به زوار اربعین حسینی خدمات رسانی می کنیم.
وی اسکان اضطراری، برپایی اردوگاه، توزیع مواد غذایی و وسایل گرمایشی را از دیگر اقدام های این جمعیت عنوان کرد که در اربعین امسال برای خدمت به زوار پیش بینی شده است.
جمعیت هلال احمر در ایام اربعین سال گذشته به 28 هزار و 422 زائر در مسیرهای منتهی به شهرستان مهران خدمات درمانی و امدادی ارائه کرد و 22 هزار و 663 زائر در شهرستان مرزی مهران توسط این جمعیت در 14 مکان اسکان داده شدند.
از 20 آبان تا سوم آذر پارسال در مجموع امدادگران این جمعیت به 59 حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی در جاده های استان ایلام و راه های منتهی به مرز بین المللی مهران که منجر به زخمی شدن 225 نفر شد، امداد رسانی کردند.
مرز بین المللی مهران استان ایلام و پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زوار سوگوار حسینی تبدیل شد و بیش از یک میلیون زائر عزادار حسینی اربعین پار سال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند و پیش بینی می شود، این رقم اربعین امسال افزایش یابد.
خبرنگار: آزاده خرم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7171/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در یک سال گذشته رو به رشد بوده و در جهت توسعه حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: استان اردبیل در ۱۰ شهرستان دارای جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی افزود: در سطح استان اردبیل ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد داروخانه‌های استان ۱۱/۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل جزو داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌روند.

قویدل همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و گفت: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

وی به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

وی همچنین از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و اظهار داشت: در سال گذشته همچنین در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 748540

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان