Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان – ایرنا – مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست وزارت گفت: پدافند غیر عامل مقابله هوشمندانه با تهاجمات دشمنان در تمامی عرصه هاست و لازمه موفقیت آن فرهنگسازی عمومی و باور همگانی مدیران محسوب می شود.

حجت الله صالحی شامگاه یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل واحدهای تابعه وزارت امو اقتصادی و دارایی استان زنجان افزود: پدافند غیر عامل مختص ایران نیست و هر کشوری به تبع مخاطرات و تهدیدهای پیش روی خود این مساله را در دستور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان دفاع غیر نظامی در کشور فعالیت می کرد که با پیروزی انقلاب منحل و بار دیگر با عنوان جدید سازمان پدافند غیر عامل از سال 82 احیا و فعال شد.
صالحی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل بر اساس پنج هدف فعالیت می کند، اظهار کرد: افزایش بازدارندگی به گونه ای که دشمن توان ریسک مقابله با ما را نداشته باشد، کاهش آسیب پذیری و افزایش هزینه تهاجم دشمن، تداوم فعالیت های ضروری برای ورود به موقع مدیریت بحران در مواقع بحرانی، ارتفای پایداری ملی با افزایش آستانه تحمل مردم و تسهیل و تسریع مدیریت بحران این پنج را شامل می شود.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست وزارت گفت: ایرانی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه ها و حملات مختلف دشمنان بودند و پدافند غیر عمل از مصادیق بارز مقابله هوشمندانه با این تهاجمات است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هم هدف اصلی فعالیت گروه های مختلف تروریستی از جمله داعش در کشورهای همسایه ایران، تهاجم به جمهوری اسلامی ایران است و از همین رو در کنار آمادگی مستمر نیروهای دفاعی باید اقدامات محوری لازم را در دستور کار داشت.
صالحی ادامه داد: یکی از نیازهای پدافند غیر عامل فرهنگسازی عمومی است و موضوع مناسب سازی تمامی اماکن باید از زمان طراحی تا ساخت در دستور کار قرار گیرد.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست وزارت گفت: در صورتی که این باور در میان مدیران نهادینه شود به حتم می تواند زمینه بسیاری از آسیب ها را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده اند که باید از طریق جنگ اقتصادی به ایران ضربه بزنند و از همین رو هم رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح و ابلاغ کردند تا اقتصاد جمهوری اسلامی در برابر تکانه های جهانی تاب آوری بالایی داشته باشد.
وی بر لزوم شناخت محیط تهدید و مناسب سازی آنها را تاکید و ابراز کرد: با همین تدبیر رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش وابستگی اقتصاد جمهوری اسلامی به درآمدهای نفتی بود که با وجود کاهش چشم گیر قیمت نفت طی سال های گذشته، اقتصاد ایران کمترین آسیب را در جهان دید.
صالحی در ادامه جلسه به جابجایی مدیران حراست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اشاره کرد و افزود: رویکرد ما در حراست عمل به شرع، اخلاق و قانون است و تمامی اقدامات باید در چارچوب مقررات اجرا شود تا بتوان محیطی امن و آرام برای کارکنان فراهم کرد.
در پایان این مراسم از اقدامات زین العابدین امیری تقدیر و محمد حسین بهرامزاده به عنوان مدیر جدید حراست این اداره کل انتخاب شد.
6 تا 12 آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد

همشهری آنلاین – مجیدجباری: در حالی که وسعت و تعداد آتش سوزی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری را تجربه کرد و به نسبت، سال آرام طبیعت ایران نام گرفت، اما سال ۱۴۰۲ آتش سوزی طبیعت ایران هم به لحاظ تعداد و هم از نظر وسعت با افزایش چشمگیری مواجه شد. این درحالی است که براساس آخرین داده‌های آماری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به صورت میانگین سالانه بیش از ۲۱هزار هکتار جنگل‌ و مرتع ایران در آتش می‌سوزد.

حالا علی ملکی آهنگران، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از وقوع هزار و ۷۰۴ فقره آتش سوزی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۳۰ هکتار در عرصه‌های منابع طبیعی طی سال گذشته خبر داد و گفت:« بررسی این آمار در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۸۲ درصدی تعداد آتش سوزی ها و ۳۲۳درصدی مساحت آتش سوزی‌ها را نشان می دهد. آتشی که به گفته عباسعلی نوبخت، ‌رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور عامل ۹۵درصد آن عامل انسانی دارد.

سیدناصرالدین عمادی،مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اما درگفت‌وگو با همشهری آنلاین درباره آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کشور بیان کرد: «حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را می‌توان به شکل‌های سطحی، تنه‌ای، تاجی و زیرزمینی مشاهده کرد که در کشور ما اکثر آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی به شکل سطحی اتفاق می‌افتد.»

قلب سبز ایران، هیزم آتش کباب و قلیان | ۸.۵ میلیون مترمکعب جنگل در سال ذغال می‌شود | روزانه ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های کشور ازبین می‌رود + اینفوگرافیک

او افزود: «عوامل مختلفی در بروز و توسعه حریق در منابع طبیعی وجود دارد. حضور دامداران، جنگل‌نشینان و روستاهای داخل جنگل، بی‌احتیاطی رهگذران، شکارچیان و چوپانان، افزایش جمعیت گردشگران طبیعت و حوادث ناشی از آن و همچنین افراد سودجو و فرصت‌طلب که عرصه‌های طبیعی را به‌خاطر افزایش اراضی زراعی خود به آتش می‌کشند، ازجمله مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در طبیعت کشور به‌حساب می‌آید.»

او تصریح کرد: «گسترش اراضی احیاشده با گونه‌های سوزنی‌برگ و وجود درختان پوسیده، شکسته و افتاده در جنگل که احتمال وقوع حریق را افزایش می‌دهد، ضعف در اجرای موارد فنی نظیر عملیات بهداشتی و پرورشی توسط بخش‌های مربوطه و مجریان طرح‌ها به‌ویژه در سطح جنگل‌کاری‌ها، بروز پدیده خشکسالی‌های پی در پی طی سالیان اخیر و کمبود نیرو و امکانات و غیره... از دیگر عوامل آتش سوزی در طبیعت و عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.»

مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به ساعات آتش سوزی در طبیعت ایران اشاره کرد و گفت: «با بررسی آمارهای موجود، بیشترین ساعات حریق در شبانه‌روز بین ساعت ۱۲ظهر تا ۱۸ است. ضمن اینکه در عرصه های شمالی کشور ماه‌های آذر، دی و بهمن و در عرصه های خارج از شمال، خرداد، تیر و مرداد، حادترین ماه‌های حریق هستند و روزهای تعطیل و آخر هفته نیز بحرانی‌ترین روزهای وقوع حریق در هفته به حساب می آیند.»

کد خبر 847542 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها منابع طبیعی آتش‌ سوزی گیاهان و درختان محیط زیست جنگل حریق محیط زیست ایران محیط زیست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است