Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سجادی فرماندار شهرستان بهشهرگفت: پنجمین جشنواره انار اشرف روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هوتو در شهرستان بهشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان به اینکه در سه سال اخیر ۳۰۰ هکتار به انارستان‌های شهرستان بهشهر اضافه شد، افزود: افزایش سطح زیرکشت انارستان‌های این شهرستان سبب ایجاد اشتغال به‌صورت مقطعی برای بهره‌برداران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجادی گفت: برگزاری این جشنواره  به اشتغال روستا‌ییان کمک خواهد کرد و باید برای توسعه این صنعت در شهرستان گام برداشت.

فرماندار شهرستان بهشهر افزود: بهشهر امسال برای چهارمین بار میزبان جشنواره انار است.

وی با بیان اینکه در مازندران ۲۸ رقم انار کشت می‌شود که ۱۶ نوع آن در بهشهر کشت و برداشت می‌شود، گفت: انار شیرین، ترش، ملس و شکری از معروف‌ترین رقم‌های انار شهرستان بهشهر است که فراوانی بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند.

مولایی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش بینی می‌شود از ۱۵۰۰ هکتار انارستان‌های مازندران نیز امسال ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود محصولی که چیدنش تا نیمه‌های آبان ادامه دارد.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اعلام کرد: جشنواره «انار اشرف» با عنوان مهارت سنتی تهیه رب انار اشرف البلاد (بهشهر) با کد ثبت ١٣٧٢ در ٢٢ بهمن پارسال ثبت شد.

انتهای پیام /آ

خودنمایی یاقوت سرخ در اشرف‌البلاد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری با اشاره به نخستین نشا مکانیزه برنج در اراضی شالیزاری شهرستان بهشهر، گفت: اولین نشا مکانیزه برنج رقم طارم هاشمی در اراضی شالیزاری روستای حسین آباد این شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ درصد نشا شالیزار‌های این شهرستان بصورت مکانیزه انجام شود.

وی با اشاره به خشکسالی احتمالی در سال زراعی جاری به اجرای بیمه برنج و مصرف بهینه آب توسط بهره برداران و تولید کنندگان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • پیش‌بینی ۸۰ درصدی نشاء مکانیزه در بهشهر
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نخستین نشاء مکانیزه برنج در بهشهر
  • بارش شدید باران در روستاهای انار