Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرضا – امام جمعه شهرضا با ابراز تأسف از آنچه غلبه فرهنگ شفاهی بر رفتار مردم خوانده می شود، گفت: رسانه‌ها بازوان توانمند مدیران فرهنگی جامعه در اصلاح فرهنگ و ترغیب مردم به کتابخوانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: باید تدابیر جدی برای کاهش قیمت کتاب اتخاذ شود زیرا تا وقتی کتاب ها با بهای گزاف در بازار عرضه می‌شود نمی توان از مردم جامعه انتظار داشت تا برای خرید آن اقدام قابل توجهی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بیشتر مناطق دنیا کتاب ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد و این عامل مشوق بسیار خوبی برای ترغیب افراد به کتابخوانی بوده است.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: متأسفانه فرهنگ جامعه ما بیشتر شفاهی شده است و افراد تنها به شنیده‌هایی که از سخنان دیگران به آنها رسیده استناد می کنند در حالی که باید درباره شنیده ها تحقیق و بررسی شود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: متأسفانه نوعی آماده خوری فرهنگی در جامعه رایج شده که بر اساس آن افراد ترجیح می دهند مطالبی را از دیگران بشنوند و مبانی عمل خود قرار دهند و اصلا به درست یا غلط بودن آن هم کاری ندارند.

وی گفت: باید امتیاز ویژه ای برای فروشندگان کتاب در شهرستان قائل شویم تا این افراد نیز باوجود سود اندکی که در این حرفه وجود دارد به ادامه فعالیت امیدوار شوند.

امام جمعه شهرضا اذعان کرد: فعالیت های فرهنگی نیازمند اختصاص بودجه و اعتبارات لازم است در حالی که در بسیاری موارد بودجه لازم به اینگونه امور اختصاص داده نمی شود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: لازم است از نویسندگان و کسانی که پس از عمری تلاش و کوشش حاصل مطالعات خود را به صورت کتاب عرضه کرده‌اند نیز حمایت شود.

وی اظهار کرد: در حالی که همواره از سوی مسئولان فرهنگی بر ضرورت اختصاص بودجه جداگانه به مباحث فرهنگی تأکید می‌شود، هرسال یارانه حمایت کاغذ و نشریات کمتر می شود.

امام جمعه شهرضا گفت: باید کتابخوانی جزئی از ضروریات زندگی مردم شود اما باتوجه به شرایط فعلی نمی توان انتظار ترویج فرهنگ کتاب کتابخوانی را داشته باشیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بی‌تردید پشتوانه این تاریخ پرافتخار، عالمان و معلمان گمنامی هستند که همت بلند آنان، گنجینه فاخری از معارف و شخصیت‌های علمی را برای ملت ما ساخته و زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است.

رحمتی در پیامی به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز بزرگداشت مقام معلم، موفقیت و کامیابی نسل‌های حال و آینده را در گرو تلاش متعهدانه و خستگی‌ناپذیر آموزگاران و اساتید دانست. 

وی افزود: ۱۲ اردیبهشت، روز ستایش دانایی، تعهد و عشق به رشد و تعالی جامعه است. این روز فرصت مغتنمی است تا از معلمان عزیز به عنوان پیشوایان فکری و فرهنگی جامعه، تجلیل و قدردانی شود.

وی ادامه داد: تاریخ پرافتخار ایران زمین و آثار فرهنگی به جا مانده از شخصیت‌های علمی و فکری، نشانگر جایگاه والای تعلیم و تعلم در این سرزمین است.

وی اذعان کرد: امروز هم موفقیت و کامیابی نسل‌های حال و آینده ما، در گرو تلاش متعهدانه و خستگی‌ناپذیر آموزگاران و اساتیدی است که توان و تخصص خود را وقف افروختن شعله‌‍‌های دانایی و آگاهی در جامعه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره بزرگ‌معلم مدرسه انقلاب، استاد شهید مرتضی مطهری، هفته معلم را به همه معلمان، فرهنگیان و اساتید عزیز در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان تبریک می‌گویم و توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را از خداوند بزرگ مسألت دارم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • کارگران بازوان توانمند جامعه‌
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود