Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران ـ ایرنا ـ معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: ستاد اربعین استان تهران 130 موکب مجوز دار برای پذیرایی و اسکان زائران در شهرهای نجف،کاظمین،سامرا و کربلا اختصاص داده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از استانداری تهران، محمد امامی امین در گزارشی از جزئیات خدمات رسانی ستاد اربعین استان تهران به زائران در نجف،کاظمین،سامرا کربلا افزود: همچنین امکانات بهداشتی نظیر چشمه های بهداشتی و حمام و خدمات پزشکی و اورژانسی برای زائران در نظرگرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


​​​​​وی با اشاره به اینکه ستاد اربعین استانداری های سراسر کشور از سوی وزارت کشور وظیفه برنامه ریزی و ساماندهی نذورات مردمی در مراسم اربعین حسینی را به عهده دارند گفت: در استان تهران فرمانداران هریک از 16 شهرستان استان به طور هفتگی جلساتی برای برنامه ریزی ارائه خدمات به زائران برگزار می کنند و نذورات مردم از طریق فرمانداری ها و اتاق اصناف جمع آوری شده است.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران ادامه داد:هزینه های پذیرایی از زائران به طور کامل از طریق کمک ها و نذورات مردمی جمع آوری شده است و هیچ هزینه دولتی برای این خدمات اختصاص داده نشده است.
معاون اقتصادی استانداری تهران گفت: 2هزاردستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران در مرزهای شلمچه،مهران،چذابه،خسروی،اهواز و ایلام و همچنین در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا اختصاص داده شده است.
امامی امین با بیان اینکه هریک از استانهای کشور در نجف،کربلا، سامرا و کاظمین موکب هایی برای پذیرایی از زائران مستقر می کنند افزود: 130 موکب استان تهران در هر وعده غذایی پذیرای 500 زائر است و امکان اسکان آنها وجود دارد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی به رعایت بهداشت فردی توجه کنند گفت: پیشنهاد می شود زائران قبل از عزیمت واکسن هایی از جمله آنفلوانزا را استفاده کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش / انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/6139 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تردد زائران اربعین از مرز تمرچین یک ظرفیت بزرگ فرهنگی است
  • ۷۷ کانون تخصصی خواهران در مساجد آذربایجان‌شرقی فعال است
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد