Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن نجات از عرفان حلقه، با بیان اینکه یکصد انحراف اساسی در عرفان حلقه وجود دارد، گفت: این عرفان، در ۹۵ درصد موارد قدرت درمانگری ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهین پرس؛ رئیس انجمن نجات از عرفان حلقه در دومین همایش شناخت فرق و جریان های انحرافی با محوریت عرفان حلقه که شامگاه یکشنبه، در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بود با اشاره به جریان ها و شبه جریان هایی که از ابتدا انقلاب اسلامی را تهدید می کردند، گفت: شبه موجی به نام جریان عرفان حلقه یا حلقه کیهانی در سالهای اخیر توسط فردی به نام طاهری در کشور به راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام امین شمشیری، بزرگترین و مهمترین انحراف عرفان حلقه را رویکرد تجربی عنوان کرد و افزود: عرفان حلقه، طبلی توخالی است که هیچ وجهه علمی ندارد و تمام کسانی که جذب این عرفان انحرافی می شوند پایه معرفتی بسیار ضعیفی داشته و یا از عرفان چیزی نمی دانند.

اعتقاد به تناسخ، اصلی ترین انحراف عرفان حلقه است

وی با تاکید بر اینکه بیش از یکصد انحراف اساسی در عرفان حلقه وجود دارد خاطرنشان کرد: علاوه بر بنیانگذار عرفان حلقه، اطرافیان و نزدیکان او نیز اهل شریعت نیستند چرا که طاهری کسی است که به اعتراف خود او ۲۰ مرتبه اقدام به خودکشی کرده در حالی که به فرموده امام محمدباقر(ع) مومن به هر دردی می میرد اما خودکشی نمی کند.

کارشناس شبکه ولایت، عقاید عرفان حلقه را برخاسته از اعتقادات نادرست و جهنمی دانست و تصریح کرد: اصلی ترین انحراف عرفان حلقه اعتقاد به تناسخ است و اعتقاد به تناسخ به فرموده حضرت امام رضا(ع) معادل کفر است زیرا بهشت و جهنم را تکذیب می کند.

حجت الاسلام شمشیری با بیان اینکه عرفان حلقه همه افراد را بدلیل وجود شیطان و روح سرگردان، بیمار می داند که باید از بدن آنها خارج شود، عرفان حلقه را عرفانی گره خورده بین عرفان و درمان و اقتباس شده از عرفان‌های مختلف دانست و افزود: عرفان حلقه برگزفته از آموزه‌های عرفان‌های مختلف شرقی و غربی است که از هرکدام چیزی در درون خود دارد.

عرفان حلقه قدرت درمانگری ندارد

وی با رد درمان گری در عرفان حلقه تصریح کرد: درمانگری در عرفان حلقه بدلیل اینکه قابلیت اثبات شدن ندارد و از سوی جامعه پزشکان مردود دانسته شده و علاوه بر اینکه اثر بخش نیست با ادعاهای دروغین و تبلیغات بیماران را فریب داده و آسیبهای جسمی و اعتقادی بر آنها وارد می کند.

رئیس انجمن نجات از عرفان حلقه با تاکید بر اینکه عرفان حلقه در 95 درصد موارد قدرت درمان ندارد خاطرنشان کرد: درمان‌های این عرفان در برخی موارد بسیار نادر بر مبنای تلقین، انرژی درمانی و یا در نهایت استفاده از جنیان بوده است که آن هم بعد از مدت کوتاهی مجدد علائم بیماری برگشته است.

وی دلایل استفاده از جنیان در عرفان حلقه را مخالفت با اذکار الهی، تشعشات آیات قرآن و شناخت جنیان عنوان کرد و افزود: عرفان حلقه معتقد است که ذکر گفتن قفل ذهنی ایجاد کرده و با اختلال در شبکه شعور کیهانی باعث می شود موجودات غیر ارگانیک به انسان حمله کنند.

کارشناس شبکه ولایت ادامه داد: بنیانگذار و پیروان عرفان حلقه اعتقاد دارند که نباید آیات قران را بر روی تابلوها و گردن آویز و یا نگین انگشتر حک کرد و برای ورود جنیان به ساحت زندگی انسانها بشدت افراد را از ذکر گفتن و نزدیک شدن به آیات قرآن منع می کنند در حالی که پیشوایان دینی برخی از آیات را بر نگین انگشترهای خود حک کرده و توصیه به ذکر گفتن داشته اند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ظهر امروز حادثه انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم بعد از عوارضی بستان آباد به سمت تبریز، بعد از تونل شیبلی به دیسپچ مرکز ارتباطات اورژانس استان اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه که در اثر انحراف رخ داد ۸ نفر مصدوم در پی داشت، مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی، چهار نفر از آنها به بیمارستان بستان آباد و چهار نفر بعدی به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

کد خبر 6094569

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • ماه مو ؛ عرفان طهماسبی
  • هواداری که بازیکنان از او درخواست سلفی دارند!
  • سقوط اتوبوس به دره در پرو با ۲۵ کشته و ۱۷ مصدوم
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان