Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-05@02:25:33 GMT

عربستان سعودی خواهان سرنگونی نظام قطر است

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۲۴۷۹

به گزارش پارسینه به نقل از خبرگزاری فرانسه، تمیم بن حمد آل ثانی گفت: عربستان سعودی و متحدان عرب آن در سایه ادامه بحران ایجاد شده در منطقه خلیج (فارس) برای سرنگونی دولت و نظام قطر تلاش می کنند و این کاملا مشخص است.امیر قطر اظهار داشت: تاریخ به ما نشان می دهد و به ما یاد می دهد که عربستان سعودی و متحدان عرب آن سال ۱۹۹۶ بعد از آن که پدر من امیر قطر شد نیز برای تغییر نظام در این کشور تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر قطر تاکید کرد: آنها استقلال قطر و شیوه ای را که ما در پیش گرفته ایم و موضع ما در قبال کشورهای منطقه را دوست ندارند و بر نمی تابند.بن حمد آل ثانی خاطرنشان کرد: ما خواهان آزادی بیان برای ملت های منطقه هستیم. آن ها ( عربستان سعودی و متحدان عرب آن ) خواهان آزادی بیان نیستند و آن را تهدیدی برای خود می دانند.امیر قطر درباره علت محاصره کشورش گفت: آنها استقلال ما را دوست ندارند.امیر قطر گفت: بیش از نود درصد کالاهای ما شامل مواد غذایی و دارو از راه زمینی می آمد و این بسته شد. دانشجویان از این کشورها اخراج شدند. بیماران از بیمارستان ها اخراج شدند.چارلی رز مجری برنامه ۶۰ دقیقه سی بی اس پرسید، بنابراین به قطری ها دستور داده شد به کشورشان بازگردند.چارلی رز گفت در مصاحبه اوایل این ماه امیر قطر به ما گفت: وی نمی دید که محاصره در راه است. امیر قطر گفت: چارلی این یک شوک بود زیرا چند هفته قبل از آن ، همه ما با یکدیگر در یک اتاق از جمله با حضور رئیس جمهور ترامپ دیدار داشتیم و ما درباره تروریسم و حمایت مالی از تروریسم گفتگو کردیم و هیچ کسی از آن کشورها ابراز نگرانی نکرد. هیچ کس به من چیزی نگفت.چارلی رز گفت منظور شما نشست ریاض است که رئیس جمهور در آنجا بود؟امیر قطر گفت: دقیقاچارلی رز پرسید : هیچ کس دلیلی ارائه نکرد که قصد دارد علیه شما حمله (همین محاصره) انجام دهد؟امیر قطر گفت: هیچ چیزی وجود نداشت بلکه برخلاف آن بود. ما از یکدیگر تمجید کردیم و با هم خندیدیم و درباره نحوه حل این تروریسم که تهدیدی علیه جهان است، صحبت کردیم.چارلی رز پرسید شما فکر می کنید این کارها برای چیست زیرا این مناقشه ای است که قدرت بسیاری برای برهم زدن منطقه دارد. آنها به چه منظوری این کار را انجام می دهند؟شیخ حمد گفت: آنها استقلال ما را دوست ندارند. آنها نحوه تفکر و دیدگاه ما را در خصوص منطقه را دوست ندارند. ما خواهان آزادی بیان برای مردم منطقه هستیم و آنها این را دوست ندارند. بنابراین آنها فکر می کنند این تهدیدی برای آنها است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر نظام گروسی یک شخصیت بزرگ ملی است

به گزارش خبرنگار مهر، قلیچ خانی پیش از ظهرجمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر که در مجتمع امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: اجرای چنین همایشی اهمیت بسیار زیادی دارد و حضور مردم فرهنگ دوست بیجاری در این مراسم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: امیر نظام گروسی از شخصیت بسیار بزرگی است و یکی از ابعاد شخصیتی این فرد بزرگ هنرمند بودن ایشان است.

وی افزود: در اولین تذکره خوشنویسان مربوط به هدایت الله خان سپهر از امیر نظام به عنوان خوشنویس نام برده شده است و این بسیار اهمیت دارد

خوشنویس برجسته کشوری گفت: امیر نظام بیش از اینکه یک خوشنویس بشناسیم یک شکسته نویس تحریر است و این باعث تفاوت این فرد شده است.

وی اعلام کرد: امیدواریم این برنامه ادامه داشته باشد و این رویداد فرهنگی همچنان با شکوه خاصی در بیجار گروس برگزار شود.

وی اعلام کرد: لازم است یک صفحه مجازی برای این جشنواره ایجاد شود و این اقدام ضروری است تا تصاویر و نظرات و انتقادات افراد در این صفحه منتشر شود چرا که چنین برنامه‌های باید ثبت و ضبط شود و در اختیار عموم قرار بگیرد

وی اضافه کرد: اشعار و مدیحه سرایی‌های زیادی در وصف امیر نظام گروسی سروده شده است و لازم است تا این اشعار گردآوری شود و خوشنویسان در جشنواره بعدی در آثار خود از این اشعار استفاده کنند.

قلیچ خانی خاطر نشان کرد: امیر نظام گروسی از کسانی است که در ایران و خارج از ایران و تاریخ نام او را می بی نم رد پایی از ایشان در تمام تاریخ وجود دارد و شهرت ایشان ملی است و همین مهم باعث می‌شود تا به این فرد بیشتر پرداخته شود.

کد خبر 6095607

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • امیر نظام گروسی یک شخصیت بزرگ ملی است
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)