Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواننده پاپ شهر اسدآباد از ساخت اهنگ "پای پیاده" در استانه اربعین خبر دادو گفت: شعر و آهنگسازی این اثر یک شبه انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آوای سیدجمال؛ نام حسین(ع) آن‌قدر سنگین است که وقتی بر زبان‌ها جاری می‌شود، کوچک و بزرگ، مرد و زن نمی‌شناسد؛ هر کس به‌گونه‌ای دلداده اوست و دل‌تنگ کربلا می‌شود؛

حال در ایام محرم این دل‌تنگی برای سرزمین عشق به‌قدری اوج می‌گیرد که دل هوای آنجا را می‌کند و دوست دارد پر بزند و به آنجا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوژه‌های خبریم به یکی از شهروند اسدآبادی برخورد کردم که در دهه اول محرم قصد رفتن به کربلا را داشت که گویی برایش مهیا نشد و همان شب با پای دلش راهی کربلا شد؛

اینکه این شهروند که محبوبیت خاصی هم در عرصه شعر و موسیقی دارد، با پای دلش در یک‌شب راهی کربلا شده برایمان جالب بود که در این زمینه با توهم صحبت شدیم؛

مهدی جمور خواننده پاپ شهر اسدآباد است که وقتی نتوانست خودش را به سرزمین عشق برساند، یک شبه شعر گفت و آهنگی ساخت و با همان راهی کربلا شد؛

*"پای پیاده" یک شبه و با پای دل ساخته شد

او می‌گوید: وقتی تلاشم در دهه اول محرم برای رفتن به کربلا جواب نداد، با همان دل‌تنگی گیتار به دست در دلم با صاحب کربلا هم‌صحبتی شدم و شعر و آهنگ "پای پیاده" را سرودم.

این خواننده که عشق و ارادتش به اهل‌بیت به‌خصوص امام حسین(ع) را از کودکی داشته، می‌گوید: در کودکی و نوجوانی در هیأت مذهبی نوحه‌سرایی می‌کردم و امروز هم باهنر موسیقی به عشق حسین خواندم.

او گفت: آهنگ پای پیاده توسط گروه سه نفر شامل هومن جمشیدی صدابردار، ایوب غله تنظیم‌کننده و خودم شاعر آهنگساز در یک‌شب ساخته شد.

جمور از مشکلاتش برای ساخت این آهنگ که با هزینه شخصی خودش انجام شد، می‌گوید: استان همدان استودیوی استاندارد نداشت و مجبور به طی مسافتی را تا استان کرمانشاه شدیم تا این اثر را به نتیجه برسانیم.

*استان همدان استودیوی استاندارد برای ساخت آهنگ ندارد

وی در پس همه سختی‌ها و مشکلات برای ساخت این اثر هنری گفت: اینکه شرکت پخش صوتی و تصویری سروش به‌عنوان اسپانسر این اثر شد و در حال تهیه کلیپ صوتی و تصویری آن هستم، تمام خستگی و سختی را برایم شیرین کرد.

این خواننده گفت: البته آهنگ"پای پیاده" خود اثر شیرینی بود چراکه از دل برآمد و برای امام حسین(ع) سردار بی‌سر سروده شد و لذت و شیرینی خاصی داشت.

وی با اشاره به اینکه برای دریافت مجوز ساخت آهنگ‌هایم با نهاد رهبری و صداوسیما اقدام می‌کنم، گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه مسئولان می گویند که کار فرهنگی کنید، اما بستر را نه برای اجرا و نه ساخت اثر هنری آماده نمی‌کنند و حتی در این زمینه سنگ‌اندازی هم می‌کنند.

*مسئولان در حد حرف بستر فرهنگی را آماده می‌کنند نه عمل

جمور می‌گفت: امام حسین آن‌قدر بزرگ است که  در هر طیف و گروهی با هر سلیقه و پوششی گنجانده‌شده و درواقع بین انسان‌ها نقطه مشترکی است پس‌کاری که برای او می‌سازم، نیاز نیست به حاشیه کشانده شود.

وی با اشاره به اینکه بستر اجرای اثر موسیقی در شهرستان اسدآباد هنوز مهیا نیست، گفت: متأسفانه مسئولان ارشاد هیچ‌گونه همکاری در این زمینه ندارند.

این خواننده با اشاره به وجود استعدادهای زیادی در سطح شهرستان اسدآباد در زمینه موسیقی گفت: علی‌رغم وجود این استعدادها هنوز بستری برای کار مهیا نیست و این است که جوانان اسدآبادی استعدادهایشان شکوفا نمی‌شود.

*هنر موسیقی راهکاری برای اثرگذاری ابعاد مذهبی در جامعه

وی در بخش دیگری از صحبتش به فرمایشات رهبر انقلاب در زمینه شعر، اثر هنری پرداخت و گفت: رهبر عزیزمان که خود شاعر برجسته‌ای است و علاقه‌مندانه در این حوزه فعالیت دارد، بیانات مهمی را نسبت به اثر هنری و گفتن بسیاری از مسائل در قالب اثر هنری دارند.

جمور ادامه داد: با توجه به سخنان گهربار رهبر انقلاب در زمینه هنر، حال همه مردم درگیر مسائل و مشکلات هستند و موسیقی می‌تواند راهکاری برای رساندن بسیاری از بیانات رهبری باشد.

وی گفت: می‌توان با پرداختن به اثرهای مناسب موسیقی ابعاد مذهبی را به‌صورت دقیق  موشکافانه در قالب هنر موسیقی به مردم فهماند.

این خواننده با اشاره به اینکه جنگ دیروز جنگ ابزار بود و امروز جنگ افکار است، گفت: می‌توان با اثر هنری مانند موسیقی مردم را نسبت به مسائل روز آگاه کرد.

*امروز جنگ افکار است 

وی با اشاره به شهادت شهید حججی، گفت: جامعه امروز ما باید تولیدات هنری با محتوای شهید حججی‌ها داشته باشد و انتظار می‌رود که مسئولان به‌جای سنگ‌اندازی، سنگ‌ها را از مسیر ما هنرمندان بردارند.

جمور در پایان صحبت‌هایش به ساخت یک اثر هنری با موضوع شهدای اسدآباد اشاره داشت و گفت: می‌طلبد که مسئولان در زمینه ساخت این اثر ما را حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۲۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد

همشهری آنلاین: لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می شود.
آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد.این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

کد خبر 848140 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم جشنواره فيلم فجر فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود