Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان زیر6 سال (طرح آمبیلیوبی) در پایگاه های بینایی سنجی چهارمحال وبختیاری آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: برای اجرای این طرح در سال جاری 495 پایگاه در مراکز بهزیستی، مهدهای کودک، خانه ها و مراکز بهداشت و مراکز پیش دبستانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، محمد میرزایی روز دوشنبه در آیین نمادین آغاز اجرای این طرح در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این پایگاهها از امروز تا پایان بهمن ماه فعال است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 50 هزار و 23 کودک در این طرح مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند، پیش بینی کرد: امسال نیز بیش از 51 هزار کودک زیر 6 سال مورد سنجش بینایی قرار گیرند.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به پوشش بالای 97 درصدی اجرای این طرح در استان گفت: در ارزیابی و سنجش های بینایی سال گذشته 2 هزار و 700 کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که از این تعداد یکهزار و 700 کودک مبتلا به عیوب انکساری تشخیص داده شد که برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع داده شدند.
وی گفت: سازمان بهزیستی در راستای حمایت و کمک به مبتلایان عیوب انکساری کمک هزینه عمل های جراحی چشم و عینک را نیز پرداخت می کند.
میرزایی با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم تا هفت سالگی قابل تشخیص و درمان است، افزود: پس از 12 سالگی تنبلی چشم درمان نخواهد شد.
هم اکنون 32 هزار معلول زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد هفت هزار و 700 معلول مستمری دریافت می کنند.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۲۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی