Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@08:15:54 GMT

مجمع تشخيص موضوع «سپنتا» را حل کند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۳۶۷۵

مجمع تشخيص موضوع «سپنتا» را حل کند

خبرگزاري آريا - حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا اکرمي با بيان اينکه اختلاف در جمهوري اسلامي و جامعه اسلامي در مسائل حقوقي، سياسي و عقلايي هميشه وجود داشته است و خواهد داشت، اظهار کرد: بالاخره سطح تحصيلات، برداشت و فهم و فکر افراد متفاوت است. مثلا ما در بين فقهاي شيعه امام خميني را پيدا مي کنيم که از نظر فهم، درک و شجاعت با ديگران متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ادامه افزود: وجود اين اختلافات طبيعي است و فقط به موضوع شوراي شهر يزد مربوط نمي شود. در مجلس شوراي اسلامي هر روز بحثهاي متفاوتي وجود داشته و نمايندگان نظرات مختلفي دارند. بنابراين اين اختلافات را عادي بدايند و آن را به تخاصم و تقابل نکشانيد. مسائل حقوقي و سياسي که محل اختلاف است در مرحله اول با فکر، فهم، فقاهت و مصلحت قابل حل است.
اکرمي با بيان اينکه موضوع شوراي شهر يزد موضوع جديدي است، تصريح کرد: در متن قانون اساسي به مسئله حقوق اقليت‌ها توجه شده است و اقليت‌ها در مجلس حضور داشته، فعالند و نظر مي‌دهند. در شوراي شهر يزد هم يک زرتشتي انتخاب شده است. البته سپنتا نيکنام در دوره قبلي در شوراي شهر يزد بوده و چون کارنامه خوبي داشته دوباره راي آورده است. البته ناگهان شوراي نگهبان براساس اصل 4 قانون اساسي برداشت کرده که اين عضو زرتشتي حق حضور در شوراي شهر ندارد چون اکثريت مردم در اين حوزه انتخابيه مسلمان بوده و غيرمسلمان نمي تواند براي مسلمانان تصميم بگيرد.
اين عضو جامعه روحانيت مبارز ادامه داد: اين بحث‌ فقهي و حقوقي مطرح است که چرا تاکنون اين رويه دنبال نشده و در حالي که اقليت‌ها در مجلس شوراي اسلامي حضور دارند، چرا در شوراي شهر از اصل 4 قانون اساسي استفاده شده است؟ من معتقدم فقط نبايد يک اصل قانون اساسي را مورد توجه قرار داده و از ساير اصول قانون اساسي غافل شويم. اکنون بايد عقلا، علما، حقوقدانان و مجريان دلسوز بررسي کنند که چگونه اين مشکل حل شود تا به تقابل و تنازع نرسد. قطعا اين مشکل راه حل دارد که مطابق شرع، قانون و عرف باشد. وي در پايان خاطر نشان کرد: حل اختلاف بين مجلس و شوراي نگهبان به عهده مجمع تشخيص مصلحت نظام است. من معتقدم اين گره در مجمع تشخيص زودتر و بهتر باز مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند