Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@19:28:42 GMT

سامانه ‌پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۳۶۶۳۷

سامانه ‌پیشرفته راداری «آفاق» رونمایی شد

به گزارش ایلنا، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع ‌و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از این رادار در تشریح این دستاورد مهم‌دفاعی اظهار داشت: ‌ با تلاش و مجاهدت متخصصان افتخارآفرین صاشیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع امروز شاهد رونمایی از سامانه ‌پیشرفته راداری "آفاق" هستیم.

وی با بیان اینکه رادار مراقبت ساحلی، قابلیت رصد شناورها تا برد ۲۰۰ کیلومتر را دارد، افزود: سامانه ‌پیشرفته راداری آفاق می‌تواند اهداف هو‌ایی را نیز شکار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع قابلیت تحرک‌پذیری مناسب و برخورداری از توانمندی‌‌های ضدجنگ الکترونیک  را از دیگر ویژگی‌های این سامانه راداری پیشرفته بر شمرد و اظهار داشت:رادار آفاق می‌تواند همزمان ۱۰۰ هدف شناوری ر‌ا مورد پایش  و ردگیری قرار دهد.

امیر حاتمی با اشاره به اینکه این رادار می‌تواند در مراقبت و گشت ساحلی نیروی انتظامی کاربرد و نقش برجسته‌ای داشته باشد، تصریح کرد: مجموعه صنایع الکترونیک ایران و همچنین صنایع الکترونیک شیراز به عنوان بخشی از صنایع مهم دفاعی کشور در سه دهه اخیر در زمینه تحقیقات و تولید محصولات و سامانه‌های دفاعی کشور درخشش خوبی داشته است.

وی تکیه بر الطاف خداوندی، توجهات حضرت ولی عصر (عج) و هدایت‌های حکیمانه و راهبردی فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) را رمز موفقت متخصصان صنعت دفاعی دانست و اظهار داشت: ایثار و مقاومت، پویایی، پایداری، ابتکار و خلاقیت و تلاش و مجاهدت مردم و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس گنجینه ‌پایان‌ناپذیری است که می‌توان با پشتوانه آن کشور را در حوزه‌های مختلف و متنوع به سمت خود اتکایی و پیشرفت و تعالی سوق داد.‌

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: این دستاوردها که از سطح بالای فناوری روز جهان برخوردار‌ند، در شرایط تحریم‌های سخت دشمنان ملت ایران و با بهره‌گیری از توان تخصصی صنایع دفاعی کشور و دانشگاه‌ها  و شرکت‌های فناوری داخلی (شبکه همکاران )به دست آمده که بیانگر این است که هیچ سدی جلودار عزم و اراده ملت در حوزه دفاعی نخواهد بود.

امیر حاتمی در پایان به ثمر نشستن این دستاوردهای ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران تبریک گفت و از همه متخصصان و مدیران سختکوشی که در تحقق آنها ایفای نقش کردند تشکر و قدردانی کرد.

وزیر دفاع همچنین از پروژه‌ها و سامانه‌های تحقیقاتی شامل سامانه‌های مختلف راداری در زمینه هدایت و کنترل آتش و تصویربرداری راداری، سامانه‌های هدایت و ناوبری شناوری وایستگاهی فرودگاهی، سامانه‌های سوناری کشف و شناسایی مین‌های دریایی و ارتباط سطحی و زیرسطحی و سامانه‌ها‌ی مختلف جنگالی در حوزه جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات و‌ اخلالگرهای راداری بازدید کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد

به گزارش ورزش سه پرسپولیس با بسته نگه داشتن دروازه خود در بازی مقابل صنعت نفت و به موازات آن دریافت دو گل دقایق پایانی استقلال مقابل شمس آذر صاحب بهترین خط دفاعی لیگ برتر شد که طی 24 بازی 13 گل دریافت کرده است.

با این وجود دریافت چهار گل از آلومینیوم اراک در بازی جام حذفی نگرانی هایی درباره خط دفاع و سازماندهی دفاعی این تیم ایجاد کرد و حتی خود اوسمار نیز در نشست خبری بعد از بازی به این نکته اشاره داشت که تیمش نباید در یک بازی چهار گل دریافت کند.

پرسپولیس در حالی در اراک چهار گل خورد که حداقل به همین تعداد نیز موقعیت گل مسلم به حریف داد و در مجموع روز خوبی در فاز دفاعی داشت.

حالا و در آستانه بازی بزرگ و دشوار مقابل سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر این سوال و نگرانی در بین هواداران پرسپولیس وجود دار که آیا خط دفاعی تیم محبوب شان مثل بازی های قبلی لیگ برتر مستحکم و رسوخ ناپذیر خواهد بود یا شبیه دیدار حذفی در اراک  متزلزل و شکننده می شود و دستاوردهای تیم را به باد می دهد.

پرسپولیس در مصاف با آلومینیوم وقتی چهار گل خورد که مدافعان چپ و راستش را تغییر داده بود و نعمتی و فرجی جای عبدالکریم حسن و اسماعیلی فر بازی می کردند.البته آن روز اسماعیلی فر شرایط جسمانی خوبی هم نداشت اما  نکته عجیب تر آنجا بود که نعمتی و فرجی در نقش مدافعان کناری روز خوبی نداشتند و رد پای آنها در گل های خورده مشخص بود.

در عین حال کنعانی و گولسیانی به عنوان دو مدافع مرکزی اصل پرسپولیس هم از استانداردهای خود فاصله گرفتند و آن تغییر نتایج عجیب و کامبک خوردن های تاریخی اتفاق افتاد تا تیم اوسمار از جام حذفی کنار برود.

با وجود نگرانی اوسمار درباره گل‌های خورده در آن بازی حالا سوال بزرگ این است که آیا  در ارنج تیمش تغییراتی خواهد داد یا نه که حداقل یک تغییر در خط فاع گریزناپذیر است و با توجه به محرومیت اسماعیلی فر احتمالا وحدت حنانوف به عنوان مدافع راست به میدان می رود.

گفته می شود غیبت بیرانوند در این بازی نیز محتمل است و امیرضا رفیعی جوان دوباره در ترکیب قرار می گیرد اما در مورد تغییر خط دفاع ،اوسمار دست به عصا خواهد بود و بعید است غیر از تغییر اجباری در دفاع راست سایر نفرات خط دفاع چهار نفره تیمش را تغییر دهد و بازیکنانی مثل فرجی و نعمتی دوباره کار را از روی نیمکت شروع خواهند کرد.

در خط میانی اما مسعود ریگی بعد از چند بازی فوق العاده در اراک شرایط خوبی ندشت و در عوض سینا اسدبیگی در نقش بازیکن جانشین خوب کار کرد و هم گل زد و هم پاس گل داد اما اسدبیگی در نقش هافبک دفاعی مکمل در جایی درخشید که قبل تر سروش رفیعی یا خدابنده لو بازی می کردند  و بعید است ریگی هم مقابل تیم سابقش در میدان نباشد.

در ترکیب چهار نفر جلو نیز احتمال تغییر در ترکیب نخواهد بود مگر اینکه عالیشاه به ارنج باز گردد و در کنار اورونوف، ترابی و آل کثیر نفرات تهاجمی ترکیب تیم شان باشند.چنانچه عالیشاه به این بازی نرسد هم اوسمار باید یکی از بین امیری یا خدابنده لو را برای بازی در پست آزاد پشت مهاجم نوک انتخاب کند.

دیگر خبرها

  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • برات الکترونیک زنجیره تامین مالی رونمایی شد
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد