Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد – ایرنا – جانشین فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون یکهزار و 743 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و صبط شده است.

به گزارش ایرنا، فضل الله برزویی روز شنبه در ششمین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سالجاری تاکید کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در پاکسازی نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری 394 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده که 112 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
برزویی تصریح کرد: کشفیات نیروی انتظامی در کنترل محورهای مواصلاتی و ترانزیتی چهارمحال و بختیاری 985 کیلوگرم بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 49 درصد رشد دارد.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در این مدت 425 خرده فروش مواد مخدر در استان دستگیر شدند.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات آموزشی و فرهنگی برای یکهزار و 300 نفر در چهارمحال و بختیاری ارائه شده است.
برزویی تاکید کرد: در این مدت 16 باند مواد مخدر منهدم، 24 دستگاه انواع خودرو از قاچاقچیان توقیف و یکهزار و 822 نفر دستگیر شدند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از مجموع دستگیر شدگان 32 درصد بی سواد، 29 درصد سیکل، 27 درصد دیپلم، هفت درصد فوق دیپلم و تعداد کمی دارای تحصیلات تکمیلی بوده اند.
برزویی 98 درصد دستگیر شدگان را از میان آقایان و دو درصد را از بین خانم ها اعلام و اظهار کرد: 65 درصد این افراد بین 20 تا 40 سال سن دارند.
وی افزود: در این مدت محیط اطراف مدارس از سوی گشت های پلیس سواره و پیاده کنترل شده و تاکنون هیچ مشکلی نبوده است.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به اینکه گروه سنی بیشترین دستگیر شدگان حوزه مواد مخدر استان بین 20 تا 40 سال بوده، تدوین برنامه های ویژه به منظور جلوگیری از شیوع این بلای خانمان سوز در این گروه سنی ضروری است.
گودرز امیری تاکید کرد: براساس آمار ارائه شده افراد دارای تحصیلات تکمیلی گرایش کمتری به مواد مخدر دارند، به همین منظور باید فرهنگسازی لازم در این خصوص انجام شود.
وی یادآور شد: ساماندهی و فعال کردن سازمان های مردمنهاد نقش مهمی در راستای کاهش گرایش به مواد مخدر ایفا می کند.
امیری تصریح کرد: با توجه به آمار پائین معتادان متجاهر مشمول ماده 16 در چهارمحال و بختیاری برنامه ریزی لازم برای انتقال آنان به کمپ های ماده 16 استان های همجوار در دستور کار قرار گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نخستین جشنواره منطقه ای دانشگاه بدون دخانیان یکم آذر امسال به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار می شود.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری اظهار کرد: این همایش با حضور 10 دانشگاه برگزیده از استان های چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان در رشته هایی نمایشنامه، مقاله، فیلم کوتاه و کتاب با موضوع دخانیات و اثرات سوء آن برگزار خواهد شد.
وی افزود: استفاده از توان بالای سازمان های مردم نهاد و اختصاص یک غرفه به هر دانشگاه برای ارائه برنامه های فرهنگی و آثار مورد نظر در نخستین همایش دانشگاه بدون دخانیات مورد توجه قرار گرفته است.
چهارمحال و بختیاری دارای جمعیتی بیش از 900هزار نفر در 9 شهرستان است.
خبرنگار: وحید رئیسی دهکردی
7362/2097

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در بخش تیمی این مسابقات تیم استان همدان اول و تیم‌های لرستان و تهران دوم و سوم شدند

در بخش انفرادی هم مهدی روزبهانی از استان لرستان در وزن ۴۶ کیلوگرم به نشان طلا رسید، در ۴۸ کیلوگرم سهند نجفی از آذربایجان غربی، در وزن ۵۰ کیلوگرم امیرعباس محمدنیایی از همدان، در ۵۲ کیلوگرم محمدطا‌ها دهقانی از خراسان جنوبی، در ۵۴ کیلوگرم سیدعلی ملکوتی از چهارمحال و بختیاری، در ۵۷ کیلوگرم یاور سبزعلی از همدان، در ۶۰ کیلوگرم محمدصفر بیرالوند از لرستان، در ۶۳ کیلوگرم سپهر رحیمی از چهارمحال و بختیاری، ۶۶ کیلوگرم امیرمحمد رستم پور از گلستان، در ۷۰ کیلوگرم محمدصالح مصباحی از لرستان، در وزن ۷۵ کیلوگرم ماهان ساجدی از مازندران و در وزن‌های منهای ۸۰ و به اضافه ۸۰ کیلوگرم نیما مختاری و عرشیا نورمحمدی هر دو از اصفهان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف ۴۳۰ کیلوگرم تریاک و حشیش از سوی یگان‌ ویژه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه