Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور کشتارگاه‌های دامپزشکی استان یزد اظهار کرد: توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام حیوانات خانگی یا ولگرد را با ضایعات خام دامی تغذیه نکنید .

 به گزارش ایسنا، دکتر «سید مهدی موسوی‌پور» در این مورد تصریح کرد: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام حجم وسیعی از بیماری‌های انسانی را در بر می‌گیرند و همان طور که از عنوان آن‌ها مشخص است از طریق حیوانات آلوده به انسان انتقال می‌یابد و به همین دلیل شناخت راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری‌ها نقش مهمی در تامین سلامت عمومی افراد جامعه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیماری‌های باکتریایی و انگلی را از جمله موارد قابل انتقال از طریق لاشه‌های آلوده به حیوانات مصرف‌کننده دانست و گفت: کنترل نشدن این بیماری‌ها و رواج آن در بین حیوانات می‌تواند منجر به بروز شرایط وخیمی در جوامع انسانی شود و همین جهت به مردم اکیدا توصیه می‌شود از در اختیار قرار دادن ضایعات خام دامی برای حیوانات خانگی و ولگرد خودداری و آن را به نحو مناسب و بهداشتی دفن کنند یا آن را به صورت حرارت دیده در اختیار این گونه حیوانات قرار دهند، تا احتمال شیوع بیماری کاهش یابد .

این مسئول تاکید کرد: پخت فراورده‌های خام دامی از قبیل گوشت، تخم مرغ و غیره قبل از مصرف توسط حیوانات می‌تواند مانع از انتقال انواع عوامل بیماری‌زا مخصوصا بیماری‌های انگلی به حیوانات شود، بنابراین تغذیه حیوانات خانگی یا ولگرد با غذای پخته می‌تواند کمک شایان توجهی در جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها در جمعیت حیوانی و به تبع آن کاهش بروز بیماری‌های مشترک در جوامع انسانی شود.

موسوی‌پور، غذاهای خشک، کنسرو و انواع غذاهای مخصوص حیوانات که تحت نظارت بهداشتی تهیه می‌شود را به عنوان جایگزین مناسبی برای غذادهی به حیوانات گوشت خوار دانست و گفت: مصرف این گونه محصولات علاوه بر نداشتن ریسک ابتلا به بیماری‌های واگیر به حفظ سلامت دندان و تامین نیازهای غذایی حیوانات خانگی کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۳۹۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان مدعی هستند تراکم انرژی باتری جدید ۲برابر بیشتر از باتری های لیتیومی است. باتری جدید می تواند صنعت وسایل نقلیه برقی را دگرگون کند.

علاوه بر آن باتری های آبی از این مایع به عنوان حلال برای الکترولیت استفاده می کنند و به این ترتیب ایمنی آنها را ارتقا می دهند. باتری های لیتیوم یونی غیر آبی تراکم انرژی بالایی دارند اما ایمنی آنها به دلیل الکترولیت های ارگانیک آتش زا در معرض خطر است.

با این وجود باتری های آبی به طور کلی تراکم انرژی کمتری دارند که دلیل آن حلالیت محدودیت الکترولیت و ولتاژ پایین است. اکنون محققان چین یک باتری آبی مبتنی بر انتقال چند الکترونی هالوژن ابداع کرده اند. آنها به رهبری لی شیانگ فنگ از انستیتوDICP آکادمی علوم چین با همکاری دیگر پروفسور این انستیتو یک کاتد انتقال چند الکترونی مبتنی بر برومین و یودین ابداع کردند.

این کاتد به ظرفیت بیش از ۸۴۰Ah/L و تراکم انرژی ۱۲۰۰وات ساعت به ازای هر لیتر دست یافت.

محققان برای ارتقای تراکم انرزی باتری های آبی از محلول ترکیبی هالوژن یون های یودن و برومین به عنوان الکترولیت استفاده کردند. آنها یک واکنش انتقال چند الکترونی ابداع کردند.

طبق گزارش های موجود هنگامیکه محققان این الکترولیت را با آند وانادیم آزمایش کردندف متوجه شدند چرخه عمر باتری بیش از هزار بار شارژ است که این امر نشان دهنده ثبات بالای آن است. محققان همچنین اشاره کردند تراکم انرژی باتری فراتر از برخی الکترودهای جامد و هزینه تولید آن با باتری های لیتیومی یکسان است.

کد خبر 6097056 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آب به باتری کم مصرف تبدیل شد!
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید