Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@20:16:56 GMT

آقايان ازاين مواد غذايي غافل نشويد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۲۸۲۸۲

آقايان ازاين مواد غذايي غافل نشويد

خبرگزاري آريا -

مردان با زنان تفاوت هاي اساسي دارند ازجمله در نيازهاي تغذيه اي زنان به مواد مغذي خاصي در طول دوران بارداري و شيردهي و براي پيشگيري از سرطان سينه نياز دارند در حالي که مردان براي حفظ توده استخواني، عضلاني و پيشگيري از سرطان پروستات به موادمغذي ديگري نيازمند هستند. بسياري از مردان به نيازهاي غذايي خود توجه چنداني نشان نمي دهند و از بهترين موادغذايي که سلامت آن ها را تضمين مي کند غفلت مي ورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته کارشناسان مواد غذايي که در عين مقاوم کردن سيستم ايمني بدن از کاهش توده استخواني جلوگيري کرده و آنتي اکسيدان هاي مورد نياز بدن را تامين مي کند در رژيم غذايي مردان در اولويت قرار دارد.
در اين رژيم غذايي که بايد همراه با ترک سيگار و فعاليت بدني متوازن باشد، مصرف مکمل هاي ويژه مردان نيز پيش بيني شده است. در مطلب زير به نقل از سايت «وب ام دي» 10 ماده غذايي که براي حفظ سلامت مردان ضروري است، ذکر شده است.
1 - مصرف صدف خوراکي:صدف خوراکي به علت دارا بودن روي فراوان به مردان توصيه مي شود. روي در توليد دي ان اي و ترميم سلول هاي بدن نقش اساسي ايفا مي کند. به گفته محققان مصرف روي در حفاظت از سلول هاي آسيب پذير پيش رونده در بروز سرطان پروستات نقش مهمي ايفا مي کند. اين ماده در گوشت گاو، سبزيجات بنشني فراوان يافت مي شود. مصرف روزانه 11 ميلي گرم روي براي سلامت مردان ضروري است.
2 - موز:موز غني از پتاسيم و سرشار از انرژي است. پتاسيم در تنظيم اعصاب، ضربان قلب و تنظيم فشار خون نقش اساسي دارد. رژيم هاي سرشار از پتاسيم و منيزيم خطر سرطان و سکته را کم مي کند. موز که منبع عالي ويتامين B6 است مي تواند به سيستم دفاعي بدن کمک کند. گلبول هاي قرمز را افزايش دهد و در متابوليسم پروتئين نقش مهمي ايفا کند. بنابراين مصرف يک عدد موز در روز به همه مردان توصيه مي شود. اگر اين ميوه را دوست نداريد از شير، محصولات لبني و آب پرتقال طبيعي استفاده کنيد.
3 - ماهي هاي چرب:هيچ رژيم غذايي بدون وجود اسيدهاي چرب امگا3 کامل نيست. اين چربي هاي اشباع شده به قلب، جريان خون و سيستم دفاعي بدن کمک فراواني مي کند و خطر بروز سرطان پروستات و ساير امراض را کاهش مي دهد. اسيدهاي چرب امگا3 سطح تري گليسيريد خون را کاهش داده، درد را از بين مي برد و درد ناشي از آرتروز را تسکين مي دهد. مصرف هفته اي 2 بار ماهي به سلامت بدن کمک مي کند. تخم مرغ، روغن کانولا، سويا و گردو نيز حاوي اين اسيدهاي چرب مفيد هستند.
4 - بروکلي:در حالي که مصرف تمام سبزيجات به مردان توصيه مي شود بروکلي به علت خاصيت ضدسرطاني خود مشهورتر است. ويتامين C، بتاکاروتن، پتاسيم و ترکيبات شيميايي اين گياه در ممانعت از ابتلا به سرطان هاي شايع در مردان نقش اساسي ايفا مي کند.
5 - گردو:اين ماده غذايي سرشار از منيزيم و سلنيوم و آنتي اکسيدان هاي قوي است که از بدن در برابر انواع سرطان ها محافظت مي کند. سلنيوم به کم شدن LDL يا همان کلسترول بدن کمک کرده و مانع بروز لخته خوني در قلب مي شود. مصرف روزانه 55 ميکروگرم سلنيوم به مردان توصيه مي شود که در انواع ديگر ميوه هاي مغزدار نيز وجود دارد.
6 - غلات سبوس دار:غلات سبوس دار به علت دارا بودن فيبر، مواد معدني و انواع ويتامين ها در سلامت قلب، عضله ها و حفظ وزن مناسب تاثير زيادي دارند. براي هضم بهتر اين قبيل مواد غذايي بهتر است مصرف فيبر را بالا ببريد و آب فراوان بنوشيد.
7 - استانول:اين ترکيب شيميايي که در سبزيجات و ميوه ها يافت مي شود مي تواند به کاهش کلسترول کمک کند. مردان بايد روزانه 2 گرم از اين ترکيب شيميايي در رژيم غذايي خود بگنجانند هم اکنون در برخي کشورها ماست، مارگارين و آب پرتقال با اين ماده مفيد غني مي شوند.
8 - سويا:سويا حاوي ايزوفلاوين است و خطر سرطان پروستات را کاهش مي دهد. به گفته محققان مصرف روزانه 25 گرم سويا مي تواند در کاهش کلسترول موثر باشد. اصولا در بهترين رژيم هاي غذايي سويا يافت مي شود زيرا براي حفظ سلامت بدن بسيار موثر است.
9 - توت ها:انواع توت با رنگ هاي مختلف و ميوه هايي مانند آلبالو و گيلاس براي مردان مفيد هستند. توت ها حاوي 4 هزار ماده ترکيبي مفيد به همراه آنتي اکسيدان هاي ضروري براي بدن و ويتامينC هستند. اين ميوه ها به حفظ سلامتي مغز در دوران سالمندي کمک مي کنند.
10 - سبزيجات نارنجي و قرمز:ويتامين C و بتاکاروتن موجود در اين مواد غذايي به حفظ سلامت سلول هاي بدن از خطر انواع بيماري ها کمک مي کند. به عنوان مثال ريزمغذي هاي موجود در فلفل قرمز 300 برابر هويج، کدو و سيب زميني شيرين است. منبع :salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۲۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید

الهه جعفرزاده: در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

بیشتر بخوانید:

چرا زنان باید قند را حذف یا کم کنند؟ با حذف قند از رژیم غذایی، چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟ این نوشیدنی‌ها را نخورید؛ چاق می‌شوید با این کارها به سادگی وزن کم کنید/ ۱۰ چالش آسان و مؤثر برای کاهش وزن

منبع: socialboat

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896537

دیگر خبرها

  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود