Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:33:48 GMT

خوابگاه شبانه‌روزی پسران در خمیر طعمه آتش شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۱۵۸۰

خوابگاه شبانه‌روزی پسران در خمیر طعمه آتش شد

یک خوابگاه دانش‌آموزی در مدرسه شبانه‌روزی پسرانه امام خمینی روستای کرویه بندرخمیر طعمه آتش شده است.

به گزارش تسنیم از بندرخمیر، مدرسه شبانه‌روزی امام خمینی در روستای کرویه از توابع بخش رویدر واقه است، در این مدرسه 70 دانش‌آموز پسر متوسطه اول مشغول تحصیل‌اند که 40 نفر آن‌ها از روستاهای اطراف هستند و در خوابگاه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق که معلمان مدرسه احتمال بروز آن را کابل‌های برق می‌دانند با سرعت عمل خوب آتش‌نشانی رویدر و همکاری عوامل مدرسه در زمان کمی مهار شد و به غیر از خسارت فیزیکی آسیبی برای دانش‌آموزان نداشته است.

هر چند این حادثه با مدیریت کارکنان مدرسه و حضور مستقیم رئیس آموزش‌ و پرورش بندرخمیر و پیگیری مسائل از نزدیک، ختم به خیر شد، اما نکته قابل‌توجه این است که مدارس نیازمند ایمنی بیش‌ از پیش هستند و باید نسبت به مواردی از قبیل اردوهای دانش‌آموزی، بوفه‌های مدارس، آب‌سردکن و خطر برق گرفتی و ... در آموزشگاه‌های هرمزگان اهتمام جدی‌تری در پیش‌گرفته شود، چرا که هر از چند مدت شاهد نشر چنین اخباری از گوشه و کنار هستیم.

همچنین طبق تحقیقات تسنیم، بسیاری از مدارس هرمزگان فاقد بیمه برابر در حوادث هستند که این امر نیز در نوع خود معظی غیرقابل جبران را در صورت بروز مشکلات می‌تواند رقم بزند.

شهرستان خمیر با جمعیت دانش‌آموزی 12 هزارنفری خود دارای مدارس تخریبی زیادی است که این امر خود گویای خطرات احتمالی متصور دیگر نیز هست.

مدرسه‌هایی که با هر بارندگی و زلزله‌های کوچک خطر فروریختن بر سر دانش آموزان مو را بر اندام بر معلمان و والدین سیخ می‌کند!

بنا بر اعلام روابط عمومی آموزش‌ و پرورش بندرخمیر در آخرین همایش تجلیل از خیران سال گذشته 21 مدرسه در حال تخریب در این شهرستان به ثبت رسیده که بیش از هزار و 700 دانش‌آموز در این مدرسه‌ها درس می‌خوانند.

شهید رجایی لشتغان، فاطمه الزهرا (س) شهر خمیر، فاطمیه بندر پل، استقلال روستای چاه صحاری، سعدی شهر خمیر، 8 شهریور کهورستان، شهید مصطفی خمینی کهورستان، امام غزالی کشار، راضیه کشار، حکمت روستای دشت، شیخ عطار کشار، سید جمال‌الدین اسدآبادی روستای بستوییه، شهید آیت‌اله طالقانی روستای کرمران، مهدی موعود (عج) روستای بناب، عمار یاسر روستای گیشو، سلمان فارسی گوین، ایمان روستای کرویه، زینبیه شهر رویدر و آموزشگاه استثنایی منصف شهر رویدر در لیست مدارس ناایمن بندرخمیر قرار دارند.

همچنین در این شهرستان سرویس مدارس و تردد دانش آموزان موتورسیکلت‌سوار از دیگر دغدغه‌های اولیاست، که متأسفانه سالانه تعدادی دانش‌آموز قربانی می‌شوند.

امید است مسئولان مربوطه در بعد حوزه‌های مربوطه تمرکز و تلاش و همت خود را بر روی اصلاح مواد مذکور با جدیت بیشتری پی بگیرند تا شاهد بروز فجایع جانگداز دیگر در مکان‌های آموزشی استان و به ویژه شهرستان بندرخمیر نباشیم.

انتهای پیام/

R7720/P1336/S6,58/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار