Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جدول مشخصات کليدداران قوه مجريه؛ وزرا و معاونان، انتصاب وزير نيرو و علوم با حکم رييس جمهور، اطلاعيه وزارت اطلاعات درمورد جلوگيري از توزيع ويزاهاي جعلي براي زائران اربعين، بحرين خواستار خروج قطر از شوراي همکاري خليج فارس، گودبرداري راکتور واحد دوم نيروگاه بوشهر نقطه عطف در ساخت نيروگاه‌هاي هسته‌اي ، تاکيد رضايي بر حل مساله «سپنتا نيکنام» در مجمع تشخيص مصلحت، رونمايي از سامانه ‌پيشرفته راداري "آفاق"، توصيه کدخدايي به ورود حوزه علميه در اقتصاد، اطلاعيه مهم حراست مرکزي وزارت دادگستري و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخبار سياسي ايسنا در روز دو شنبه، هشتم آبان ماه 1396 است.
رييس‌ جمهور با استناد به اصول هشتاد و هفتم و يکصد و سي و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، در دو حکم جداگانه دکتر رضا اردکانيان را به سمت "وزير نيرو" و دکتر منصور غلامي را به سمت "وزير علوم، تحقيقات و فناوري" منصوب کرد.
جدول مشخصات کليدداران قوه مجريه؛ وزرا و معاونان
سرانجام با مشخص شدن وزراي دو وزارت‌خانه نيرو و علوم، تحقيقات و فناوري تکليف تمامي اعضاي دولت دوم حسن روحاني مشخص و کابينه دوازدهم تکميل شد. بعد از پيروزي حسن روحاني در انتخابات 29 ارديبهشت 96 و انتخاب مجدد او به عنوان دوازدهمين رئيس جمهوري اسلامي ايران، چند ماهي براي معرفي 18 وزير پيشنهادي به مجلس براي گرفتن راي اعتماد و انتخاب معاونان رئيس‌جمهور و روساي سازمان‌ها طول کشيد. روحاني در اين مدت با استفاده از مشورت کارگروه‌هايي که تعيين کرده بود، سابقه مديريتش و آشنايي با مديران کشور، با آرامش تلاش کرد اعضاي کابينه و معاونانش را به گونه‌اي انتخاب کند که بتوانند مسير پيش گرفته شده در دولت يازدهم را ادامه داده و نواقص دولت قبل را در دولت آينده برطرف کنند. بالاخره يک‌شنبه (29 مرداد 96) با راي اعتماد مجلس به 16 وزير پيشنهادي و راي نياوردن حبيب‌الله بي‌طرف براي تصدي وزارت نيرو، تکليف اکثر اعضاي کابينه دوازدهم روشن شد.

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه اي تاکيد کرد: اقدام به موقع وزارت اطلاعات مانع توزيع ويزاهاي جعلي براي زائران شد و به شکل عمومي جاي نگراني براي زائران وجود ندارد.
در همين ارتباط سخنگوي ستاد مرکزي اربعين حسيني گفت: هنوز مرز خسروي باز نشده است. براي بازگشايي مرز خسروي منتظر تصميم دولت عراق هستيم. شهريار حيدرياظهار داشت: ما براي بازگشايي مرز خسروي آمادگي کامل داريم و منتظر تصميم دولت عراق هستيم. مثني التميمي فرماندار ديالي ديروز اعلام کرده بود که گذرگاه مرزي منذريه(خسروي) امروز (دوشنبه) به روي زائران ايراني باز خواهد شد اما آقابابايي دبير ستاد مرکزي اربعين و شهرياري سخنگوي اين ستاد، اين خبر را تاييد نکردند.
رييس ستاد کل نيروهاي مسلح نيز درباره رفع محدوديت‌هاي مرزي ايران با اقليم کردستان عراق، گفت: محدوديت مرزي بين ايران و اقليم کردستان عراق به زودي و طي چند روز آينده برطرف مي‌شود. سرلشکر محمد باقري در حاشيه همايش ملي پدافند غير عامل اظهار کرد: اگر طرح تجزيه کردستان عراق انجام مي‌شد کشور عراق دچار جنگ و خونريزي طولاني‌مدتي مي‌شد، که در آن صورت کشورهاي همجوار هم از اين واقعه متأثر مي‌شدند.

نشست سران سه قوه به ميزباني مجلس برگزار مي‌شود. نشست سران سه قوه عصر امروز دوشنبه 8 آبان، ساعت 18 به ميزباني قوه مقننه در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
همچنين عليرضا رحيمي عضو هيات رييسه فراکسيون اميد درباره حکم تعليق فعاليت سپنتا نيکنام در شوراي شهر يزد گفت که بايد موضوع سپنتا نيکنام در جلسه اي با حضور نمايندگاني از هيات تطبيق مصوبات دولت و مجلس، مرکز پژوهش ها، کميسيون شوراها، هيات رييسه، شوراي نگهبان، فقها و کارشناسان مربوطه برگزار شود تا با انجام گفت‌وگوهايي به نتيجه واحدي برسند. وي تاکيد کرد: جلسه مشترکي با حضور قواي سه‌گانه براي بررسي موضوع سپنتا نيکنام برگزار شود. محسن رضايي نيز در صفحه توييتر خود بر حل مساله «سپنتا نيکنام» در مجمع تشخيص مصلحت تاکيد کردو گفت: اگر در اين رابطه به مجمع تشخيص مراجعه شود، مساله حل خواهد شد.
در آستانه خيزش دگربار شور اربعين حسيني و در سال توليد، اشتغال و اقتصاد مقاومتي به همت متخصصان دفاعي کشورمان، با حضور وزير دفاع ازسامانه ‌پيشرفته راداري "آفاق" رونمايي شد. سرتيپ امير حاتمي وزير دفاع ‌و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم رونمايي از اين رادار در تشريح اين دستاورد مهم‌دفاعي با بيان اينکه رادار مراقبت ساحلي، قابليت رصد شناورها تا برد 200 کيلومتر را دارد، افزود: سامانه ‌پيشرفته راداري آفاق مي‌تواند اهداف هوايي را نيز شکار کند.

وزير خارجه بحرين خواستار خروج قطر از شوراي همکاري خليج فارس شد. خالد بن احمد در صفحه توئيتر خود نوشت: بحرين در نشستي که قطر در آن حضور داشته باشد، شرکت نمي کند. زيرا روابط قطر با ايران روز به روز بيشتر مي‌شود و امنيت کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج (فارس) را به خطر مي اندازد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به نشست مقام‌هاي سياسي و نظامي ائتلاف متجاوزين به کشور يمن در رياض گفت: ادعاي وزير خارجه عربستان سعودي مبني بر مانع تراشي کشورمان براي صلح در يمن مضحک و بي اساس است. بهرام قاسمي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از اولين ساعات اين تجاوز آن را محکوم نموده و خواستار توقف جنگ شده بود و همچنان راه حل نظامي در يمن را مردود مي داند و در اين راستا از هيچ کوششي براي پايان اين جنگ خونبار و نفرت انگيز دريغ نخواهد کرد.وي تاکيد کرد:حل مشکلات يمن در گرو توقف جنگ و گفت‌وگو بين همه گروه‌هاي يمني است. وي همچنين در نشست خبري هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد انتخاب سوئيس به عنوان حافظ منافع ايران و عربستان در تهران و رياض گفت: براساس آنچه که امضا شده،‌ کشور سوئيس به عنوان حافظ منافع دو کشور انتخاب شده است و قرار است در آينده دفتر حافظ منافع ايران در جده ايجاد شود. زمان گشايش اين دفتر و اعزام ديپلمات‌هاي ايراني به جده مشخص نيست. تاريخ دقيقي در اين ارتباط در نظر گرفته نشده و در زماني که موضوع قطعي شد در مورد آن اطلاع رساني خواهد شد.
کمالوندي نيز در نشست خبري در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها گفت: اگر برجام به نتيجه رسيد به اين دليل بود که طرف مقابل به ويژه امريکايي ها به اين جمع بندي رسيدند که اگر همه چيز را از ايراني ها بگيرند، انها خودشان مي سازند. سخنگوي سازمان انرژي اتمي با بيان اينکه گودبرداري راکتور واحد دوم نيروگاه بوشهر نقطه عطف در ساخت نيروگاه‌هاي هسته‌اي است افزود: آقاي ليخاچوف رييس روس اتم براي اولين بار و يک روز قبل از سفر پوتين به ايران براي حضور در اين مراسم به ايران مي‌آيد. در حاشيه اين مراسم مذاکرات ايران و روسيه درباره مسايل دو جانبه هسته اي انجام شود.
همچنين سيد حسين موسويان، پژوهشگر دانشگاه پرينستون آمريکا و عضو سابق گروه مذاکره‌کننده هسته‌اي در نشست ساليانه بنياد پلاشرز درمورد سياست هسته‌اي در جهان گفت که سياست آمريکا در مورد ايران و خاورميانه، در تل‌آويو تعيين مي‌شود و نه در واشنگتن. اين پژوهشگر خاطرنشان کرد که سياست‌هاي ترامپ نشان داد که آمريکا، براي امضاء خود هيچ احترامي قائل نيست. برجام را مذاکره و امضا کرده و حالا زيرش مي‌زند؛ احترامي براي آژانس بين المللي انرژي اتمي قائل نيست چون آژانس انجام تعهدات برجامي ايران را تاييد کرده و ترامپ محترم نمي شمارد؛ احترامي براي مصوبات شوراي امنيت سازمان ملل قائل نيست چون برجام مصوبه اين شوراست و ترامپ آن را نقض مي کند و اينکه متن سياست اعلامي ترامپ در مورد ايران، ديکته شده تل آويو و رياض است.

سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينکه بسياري از فقها و فضلاي بزرگ در موضوع روابط اقتصادي کتاب‌ها نوشته‌اند و بسياري نظريه پردازي کرده اند، گفت که حوزه علميه بايد در اقتصاد ورود کند. عباسعلي کدخدايي در نشست وظايف متقابل حوزه علميه و نظام جمهوري اسلامي در پرتو قانون اساسي که در حوزه علميه آيت‌الله ايرواني برگزار شد، تصريح کرد: قرن‌ها فقهاي ما در موضوع روابط اقتصادي کتاب ها نوشته‌اند و شاگردها تربيت کرده‌اند. اينها بايد در زندگي و حرکت مردم و مسئولان موثر باشد. حوزه بايد در اقتصاد دخالت کند و در اين‌باره نظريه پردازي کند.
حراست مرکزي وزارت دادگستري در مورد نامه‌هاي الکترونيکي مجعول اطلاعيه‌اي صادر کرد. پيرو اطلاعيه هاي قبلي اين مرکز با توجه به تماس هموطنان محترم، به تازگي نامه هاي الکترونيکي با عنوان مجعول "سامانه رسيدگي به شکايات دادگاه‌هاي عمومي و انقلاب اسلامي پايگاه اطلاعاتي وزارت دادگستري" (يا ساير عناوين مجعول) براي برخي افراد ارسال شده که حاوي مطالب جعلي بوده و خواننده را ترغيب به باز کردن پيوست هاي نامه مي‌نمايد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: نشست مدیران شرکت مخابرات و مدیران شرکت گاز ایران در مخابرات منطقه خوزستان با حضور مهندس امامی مدیر کل فروش تجاری شرکت مخابرات ایران، مهندس جنگجو مدیرکل طراحی شرکت ارتباطات سیار، فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان، معاونین و مدیران حوزه‌های شبکه ارتباطات سیار و تجاری و امور مشتریان مخابرات منطقه خوزستان و جمعی از مدیران واحدهای مختلف شرکت ملی انتقال گاز ایران در محل سالن ویدئو کنفرانس شهید قاسم سلیمانی مخابرات خوزستان با هدف گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مشترک و ارتقای سطح خدمات از حالت عادی به سرویس زیرساختی و حیاتی برگزار شد و درخصوص افزایش همکاری و ایجاد بستر امن و پایدار و تأمین و پشتیبانی نیازهای ارتباطات مخابراتی با استفاده از زیرساخت‌های پایدار مخابرات شبکه فیبر نوری و بهره‌مندی از خدمات نوین ارتباطی و همچنین توسعه پوشش شبکه های ارتباطی با توجه به ضرورت تأمین نیازمندی‌های حیاتی انتقال گاز در حوزه تکنولوژی‌های نسل جدید در واحدهای مختلف شرکت انتقال گاز ایران در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و کهگیلویه و بویر احمد به بحث و گفت وگو پرداختند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در این نشست بر هرگونه همکاری و تعامل دوجانبه جهت تأمین نیازهای ارتباطی واحدهای شرکت انتقال گاز مستقر در استان خوزستان اعلام آمادگی کرد

در این جلسه، در خصوص ارائه امکانات و پوشش ارتباطی از طریق سرویس تانوما به مجتمع مسکونی شرکت گاز در شهرهای میانکوه امیدیه و اهواز مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

در ادامه این نشست حاضرین به بیان دغدغه‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های مربوطه و ارائه راهکارها و پیشنهادات برای رفع موانع و افزایش همکاری و تعامل فی مابین پرداختند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901150

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال