Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی ایران برای افتتاح یک بیمارستان و 5 کلینیک در بنگلادش برای امدادرسانی به آوارگان میانماری خبر داد و گفت: به محض مکان‌یابی وزارت بهداشت بنگلادش و سپری شدن مراحل قانونی سازمان امداد و نجات ساخت این مراکز را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر احمد سلطانی معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات درباره نحوه امدادرسانی به آوارگان میانمار گفت: در بحث امدادرسانی به آوارگان ابتدا تیم‌های ارزیابی به محل اعزام می‌شوند که این تیم‌ها علاوه‌بر ارزیابی منطقه محموله‌ای را نیز با خود برای آوارگان می‌برند که پس از ارزیابی‌های اولیه و استقرار تیم‌های ارزیاب این پیشنهاد ارائه شده که بتوان برای ارسال محموله‌ها از نیرو و امکانات منطقه‌ای نیز بهره‌مند شویم.

وی افزود: تا‌کنون محموله‌های ارسال شده توسط سازمان امداد و نجات هلال احمر از محل کمک‌های مردمی تامین نشده بلکه تمام آنچه ارسال شده از محل داشته‌ها و ذخایر سازمان بوده است. همچنین محموله‌های ارسال شده صرفا کالاهایی بودند که در منطقه قابل تامین نبوده است، برای مثال کشور ما بیشتر چادر، پتو، زیرانداز، ظروف آلومینیومی، پوشاک، مواد غذایی و ... بسیاری که در منطقه قابل دسترسی نبوده ارسال کرده است که تاکنون حدود 100 تن محموله برای آوارگان میانمار ارسال شده است.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه در خصوص نقدهایی که برای استفاده از ظرفیت‌های محلی در توزیع محموله‌ها انجام شده گفت:‌ جمعیت هلال احمر و تمام سازمان‌ها موظف هستند که هنگام امداد رسانی و توزیع محموله‌ها جمعیت جامعه میزبان را نیز در نظر بگیرند و به گونه‌ای امدادرسانی داشته باشند که به شهروندان بنگلادشی آسیب وارد نشود برای مثال ما برای امدادرسانی نمی‌توانیم تمام مواد غذایی مورد نیاز را از کشور بنگلادش تهیه و در بین آوارگان توزیع کنیم زیرا این امر تبعات فراوانی را برای شهروندان بنگلادشی خواهد داشت. برای مثال دسترسی و تهیه مواد غذایی و همچنین قیمت آن برای آنها افزایش خواهد یافت پس ما موظف هستیم که هنگام امداد رسانی هر دو جمعیت (شهروندان بنگلادش و آوارگان میانمار) را در نظر بگیریم.

وی یادآور شد:‌ البته ما در تلاش هستیم که تا حد امکان اقلام مورد نیاز را از منطقه تامین و یا از کشورهای همسایه تهیه و در بنگلادش ترخیص کنیم. تا این گونه علاوه‌بر تسریع امدادرسانی هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند.

سلطانی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر اینکه آیا پزشکان برای امدادرسانی به آوارگان میانماری در بنگلادش مستقر خواهند بود، گفت:‌ در بحث استقرار پزشک مسائل بسیاری وجود دارد برای مثال مکان و فضای مناسبی را برای استقرار پزشکان تهیه کنیم که در این خصوص رایزنی‌هایی با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور و وزارت بهداشت بنگلادش انجام داده‌ایم تا بتوانیم یک بیمارستان و 5 کلینیک را برای ارائه خدمات درمانی مستقر کنیم.

وی افزود: همکاری‌ها با وزارت بهداشت کشور به خوبی پیش رفته و منتظر آن هستیم تا وزارت بهداشت بنگلادش طبق قانون امکان تاسیس بیمارستان را برای ما فراهم سازد. استقرار بیمارستان در کشور بنگلادش نیاز به مکان‌یابی است تا دسترسی آوارگان به مراکز ابتدایی سهولت پیدا کند و همچنین مالکیت زمین مشخص شود که به محض مکان‌یابی وزارت بهداشت بنگلادش سازمان امداد و نجات اقدامات لازم برای تاسیس بیمارستان و کلینیک را انجام خواهد داد.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورهای بسیاری از قبیل قطر، کویت، ترکیه، ازبکستان، کانادا، هلند، اسپانیا، ایران و ... در حال امدادرسانی به آوارگان میانمار هستند که تمام این مجموعه‌ها زیر نظر فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت خواهند کرد تا اقدامات صورت گرفته با یکدیگر هم‌راستا بوده و تداخل نداشته باشد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۵۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان