Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد-ایرنا- در پی بالاگرفتن اغتشاشات در مناطق تحت نفوذ حزب دمکرات کردستان عراق در دو استان اربیل و دهوک و آتش زدن دفاتر احزاب رقیب در این مناطق، حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق - شریک حزب بارزانی در اداره منطقه شمال عراق - ضمن دعوت به آرامش، خواستار پاسخگویی حزب دمکرات کردستان عراق شد.

به گزارش ایرنا، 'سعدی پیره' سخنگوی حزب اتحادیه میهنی کردستان روز دوشنبه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران با فراخوان به آرامش گفت: اتحادیه میهنی کردستان عراق حوادث رخ داده در شهر زاخو از توابع دهوک در شمال عراق را به طور جد دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع کُرد گزارش دادند، جمعی از طرفداران حزب مسعود بارزانی صبح امروز دوشنبه دفتر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را در شهر زاخو به آتش کشیدند.
سعدی پیره گفت که حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با طرفداران و اعضای حزب اتحادیه میهنی در زاخو اعلام همبستگی می کند.
وی از آتش زدن دفاتر احزاب کُرد در شمال عراق ابراز تاسف کرد و گفت که امروز روز کنار گذاشتن اختلافات و همکاری با هم برای آینده و حفظ دستاوردهای موجود هستیم.
سعدی پیره خاطر نشان کرد: اتحادیه میهنی کردستان عراق با تشکیلات محلی در اربیل و دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق تماس گرفته و خواهان توضیح آنها درباره حوادث اخیر و علت بروز این رفتارها شده است.
سخنگوی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تاکید کرد: همه احزاب و جریان های سیاسی در شمال عراق باید بدانند که ایجاد تنش به ضرر همه است و کمکی به حل موضوع نمی کند.
وی خاطر نشان کرد: دولت محلی و احزاب باید بدانند که فرهنگ آتش زدن دفاتر احزاب همدیگر باعث واکنش نامطلوب دیگر احزاب می شود و نباید مردم را در وارد جنگ داخلی کرد.
به دنبال بررسی صلاحیت های رییس منطقه کردستان عراق و کنار گذاشتن مسعود بارزانی از قدرت در پارلمان منطقه کردستان عراق در روز گذشته (یکشنبه)، اوضاع در دو استان اربیل و دهوک دچار تنش شد.
منابع کُرد می گویند: طرفداران بارزانی نخست با چماق و چوب دستی و سلاح به ساختمان پارلمان منطقه کردستان عراق حمله کرده و تعدادی از نمایندگان و خبرنگاران را کتک زدند و از بامداد امروز (دوشنبه) طرفداران بارزانی در دهوک دفاتر برخی از احزاب کُرد عراق از جمله حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را آتش زدند.
خاورم *353*380*1144
انتشار دهنده: علیرضا جباری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۲۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است