Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد-ایرنا- رسانه های بومی عراق از جمله رسانه های منطقه کردستان عراق امروز (دوشنبه) در گزارش هایی اعلام کردند که اوضاع در مناطق تحت نفوذ حزب دمکرات کردستان عراق متشج است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تازه ترین گزارش ها پس از حمله دیشب (یکشنبه) طرفداران مسعود بارزانی به پارلمان منطقه کردستان عراق و ضرب و شتم تعدادی از نمایندگان و خبرنگاران و شکستن دوربین های رسانه ها حاکیست که تعدادی از آنها امروز (دوشنبه) در شهر دهوک، دفتر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا 'قباد طالبانی' فرزند ارشد جلال طالبانی رییس جمهور و رهبر و موسس فقید حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، امروز خواستار آماده باش نیروهای امنیتی در شمال عراق شد.
قباد طالبانی که سمت معاون نخست وزیر تشکیلات کردستان عراق را دارد، در صفحه شخصی خود در توییتر از نیروهای امنیتی در شمال عراق خواسته تا برای جلوگیری از دامنه دار شدن اغتشاشات و ناآرامی ها در کردستان عراق به حالت آماده باش در آیند.
از طرفی سازمان 'دیده بان دفاع از آزادی رسانه در عراق' که یک نهاد صنفی وابسته به کانون خبرنگاران این کشور است، امروز در بیانیه ای از ربوده شدن خبرنگار شبکه خبری 'ان آر تی' خبر داد.
شبکه خبری ان آر تی، نزدیک به حزب تغییر است که در طول ایام همه پرسی اقلیم کردستان عراق، مردم شمال عراق را به نه گفتن به این همه پرسی فرامی خواند.
'ریبوار کاکایی' خبرنگار این شبکه خبری کردزبان، شب گذشته در حین پوشش مستقیم اخبار پارلمان کردستان عراق، یکباره با حمله چماق بدستانی مواجه شد که به او حمله کرده و دوربین شبکه ان آر تی که در حال پوشش مستقیم اخبار پارلمان کردستان بود را با ضرب چماق درهم شکسته و باعث قطع تماس خبرنگار آن با مرکز پخش خبر شدند.
ریبوار کاکایی بعد از کتک کاری شدید به دست این گروه مهاجم، به یکی از مراکز درمانی در اربیل انتقال داده شد، اما به نوشته بیانیه سازمان دیده بان دفاع از آزادی رسانه عراق، یکی از نمایندگان پارلمان کردستان عراق گفته است که یک گروه وابسته به طیف مسعود بارزانی، ریبوار کاکایی را از بیمارستان ربوده و به مکان نامعلومی برده اند.
این سازمان مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق را در قبال سلامت جانی این خبرنگار مسوول دانسته است.
گروه های مهاجم طرفدار بارزانی در اربیل همچنین با چماق ها و چوبدستی و سلاح های سرد دیشب وارد پارلمان کردستان عراق شده و 'ریوان معروف' نماینده حزب تغییر در پارلمان منطقه کردستان عراق را مورد ضرب و جرح قرار دادند.
معروف امروز در یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشته است که حدود 10 یا 20 فرد مهاجم او را کتک زده اند و گفته که از حادثه تصویر گرفته است.
از طرفی 'فاضل ابورغیف' از کارشناسان معروف امنیتی عراق در یادداشتی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که حمله طرفداران حزب بارزانی به پارلمان منطقه کردستان عراق، از قبل طراحی شده بود.
به گفته وی، گروه های مهاجم دستکم 5 نماینده پارلمان کردستان عراق در شهر اربیل را دیشب در داخل این ساختمان مضروب کردند.
'هاشم الهاشمی' تحلیلگر مسائل راهبردی عراق نیز از هدف پشت پرده از اغتشاشات اخیر در پارلمان منطقه کردستان عراق را پوششی برای انتقال قدرت از مسعود بارزانی به 'نیچروان بارزانی' دانسته است.
وی در صفحه شخصی خود در خصوص تقسیم تازه قدرت در خانواده بارزانی نوشته است که از این پس نیچروان بارزانی فرمانده کل نیروهای پیشمرگه خواهد شد و مسعود بارزانی رهبر شورای فرماندهی منطقه کردستان عراق را به دست می گیرد.
برخی معتقدند که صلاحیت رییس شورای فرماندهی منطقه کردستان عراق که به دستور مسعود بارزانی بعد از همه پرسی 25 سپتامبر 2017 شکل گرفت، به مراتب بیش از رییس منطقه کردستان عراق است که در طول 10 سال گذشته در انحصار بارزانی بوده است.
جریان های سیاسی مخالف حزب دمکرات کردستان عراق در شمال این کشور، با تقسیم قدرت بین خانواده بارزانی به شدت مخالفت کرده اند و 'سروه عبدالواحد' از نمایندگان کرد در پارلمان مرکزی عراق خواستار تغییر فراگیر در هیات حاکمه منطقه کردستان عراق شده است.
بسیاری از فعالان رسانه ای و شخصیت های سیاسی در شمال و مرکز عراق، امروز نسبت به رفتار دیشب طرفداران مسعود بارزانی در اربیل موضع منفی گرفته اند که در این میان موضع 'کریم حمادی' از مجریان معروف تلویزیون دولتی عراق معروف به 'العراقیه' جالب توجه است.
کریم حمادی نوشته است که این سرنوشت همه دیکتاتورها است و دوره دیکتاتوری مسعود بارزانی نیز به سرآمده است.
برخی از رسانه های عراق امروز خواستار مداخله نیروهای فدرال عراق برای مهار و سرکوب عناصر مهاجم حزب بارزانی در شمال عراق شده اند؛ بغداد تا این لحظه در این خصوص واکنشی نشان نداده است.
خاورم *353*380*1275

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی امروز دوشنبه در اختتامیه جشنواره در مسیر انتخاب گیلان اظهار کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شورانگیزی انتخابات اخیر مجلس و خبرگان رهبری بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی به تبیین نقش محوری رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و بیان کرد: رسانه نقش روشنگری و جهت دهی افکار عمومی را بر عهده دارد و این مهم در دنیا به وضوح روشن است.

جلایی با استناد از آیات گوهربار قرآن کریم، نقش رسانه ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکمت و موعظه حسنه دو محور فعالیت رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس افزود: بازتاب رسانه ای این اتفاقات نشان دهنده قدرت و نفوذ نرم رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خرداندیشی در کنار حکمت اهمیت دارد، گفت: رسانه‌ها در جنگ غزه و فلسطین با موعظه حسنه موجب شکل گیری عواطف انسانی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسانه ها گفت: توجه به اصحاب رسانه و رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد.

کد خبر 6092439

دیگر خبرها

  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود