Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی امروز (دوشنبه)، اعلام کرد به عنوان بخشی از برنامه انرژی هسته ای خود، در این کشور اقدام به استخراج اورانیوم خواهد کرد. مقامات سعودی در این باره اعلام کردند این اقدام، گامی به جلو در زمینه «خودکفایی» در تولید سوخت اتمی شمرده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هاشم عبد الله یمانی»، رئیس آژانس طرح‌های هسته ای دولت عربستان سعودی، با اعلام این مطلب افزود استخراج اورانیوم داخلی، از لحاظ اقتصادی نیز معقول است.

یمانی این مطالب را در سخنرانی خود در یک کنفرانس بین المللی انرژی اتمی در ابوظبی مطرح کرد؛ اما به این موضوع اشاره ای نکرد که آیا عربستان سعودی قصد دارد اورانیوم را غنی سازی و بازفرآوری کند یا خیر. این اقدامات در چرخه تولید سوخت هسته ای، گام های بسیار حساس شمرده می شود؛ زیرا می تواند کاربردهای نظامی نیز داشته باشد.

عربستان سعودی که بزرگترین صادر کننده نفت در جهان است، اعلام کرده است هدف این کشور از استفاده از انرژی اتمی، کاربردهای صلح آمیز و گوناگون کردن منابع انرژی در این کشور است. عربستان قرار است قرارداد ساخت دو رئاکتور هسته ای نخست خود را تا پایان سال 2018 امضا کند.

 

انتهای پیام/

عربستان اورانیوم استخراج می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز

سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: در عین حال برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند پیش بینی شده تا از، بامداد تا، صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت