Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید زرندی در سومین جلسه کارگروه اصلاح مقررات اشتغال نیروی انسانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که با حضور دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام برگزار شد، با اشاره به ضرورت تسهیل روابط کارگر و کارفرما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افزود: ماموریت اصلی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعمال قوانین سهل و رویه های شفاف و متفاوت با سرزمین اصلی بوده است که متاسفانه بطور کامل در کشور شکل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با استقبال از طرح اصلاح قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی تاکید کرد: باید سعی کنیم قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی را نسبت به قانون کار سرزمین اصلی ساده کنیم و در این راستا منطقه ویژه اقتصادی پیام آمادگی این را دارد که بصورت پایلوت این قانون را در بازه زمانی دوساله در کشور عملیاتی کند.
مدیرعامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به وجود قوانین پیچیده و دست و پاگیر اداری در کشور، گفت: فرایند های اداری کشور بسیار پیچیده ، غیر شفاف و غیر الکترونیکی است و تازمانی که این قوانین اصلاح نگردد امکان جذب سرمایه گذار بصورت جدی وجود نخواهد داشت.
وی درادامه ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون کار در منطقه ویژه اقتصادی پیام تحول چشمگیری در خصوص جذب سرمایه گذار و ایجاد استغال پایدار در منطقه صورت پذیرد.
در ابتدای این نشست دبیرشورای راهبردی اشتغال و تامین اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده برای اصلاح قانون کار در مناطق ویژه اقتصادی کشور گفت: برای اصلاح قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی تلاش های بسیاری شده و از مدل های قوانین کشور های مختلف همچون سنگاپور، مالزی، چین و امارات استفاده شده است.
مرادخان مرادپور در خصوص مزیت های اصلاح قوانین کار در مناطق ویژه اقتصادی گفت: با اصلاح قوانین شاهد تحول در مناطق و ایجاد اشتغال در این مناطق خواهیم بود.
وی از برنامه های بعدی این کار گروه را ایجاد صندوق تامین اجتماعی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عنوان کرد.
7414/1535وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • نیاز گمرکات مرزی، مناطق آزاد و ویژه به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری