Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:32:59 GMT

مراجعه ۶۰۰ زائر به مراکز درمانی به دلیل تنگی نفس

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۶۲۴۸

مراجعه ۶۰۰ زائر به مراکز درمانی به دلیل تنگی نفس

سرکنسول ایران در کربلا با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار در عراق گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۰۰ نفر به دلیل تنگی نفس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

به گزارش خبرنگارمهر، میرمسعود حسینیان در سخنانی با اشاره به وضعیت جوی عراق گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته کل عراق و به خصوص شهرهای کربلا و نجف در طوفان گرد و خاک فرو رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: توصیه میشود افرادی که دچار بیماری های تنفسی، تنگی نفس و یا آلرژی هستند امکانات لازم همچون اسپری و ماسک را همراه داشته باشند؛ تنفس برای افرادی هم که دچار مشکل نیستند هم اکنون سخت شده است.

سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۶۰۰ نفر به دلیل تنگی نفس به مراکز درمانی منتقل شده اند، گفت: مشکل دیگری که وجود دارد درباره بیماران دیالیزی است که هم اکنون به دلیل ازدحام جمعیت در کربلا امکان دیالیز بیماران وجود ندارد و تنها امکانات برای بیماران عراقی است که از قبل نوبت گرفته اند.

وی به بسته شدن فرودگاه های عراق و بخصوص نجف اشاره و عنوان کرد: به دلیل گرد و خاک ایجاد شده پروازها یا کنسل شده و یا با تاخیر انجام می شوند؛ همین امر باعث شده تا ازدحام جمعیت در فرودگاه ها وجود داشته باشد.

حسینیان رفع این مشکل را به بارش باران و یا وزیدن باد موکل کرد و ابراز داشت: تا وقتی مشکل گرد و خاک حل نشود امکان پرواز وجود نخواهد داشت.

وی همچنین مجددا از سفر بدون ویزا به سمت مرزها اشاره و بیان کرد: اینگونه سفرها موجب ازدحام جمعیت در مرزها می شود، از سوی دیگر ورود غیر قانونی به عراق هم سه سال زندان دارد.

سرکنسول ایران در کربلا در مورد سفرهای گروهی هم گفت: افراد چنانچه بخواهند قراری را با یکدیگر بگذارند بهتر است به دلیل ازدحام جمعیت قرارهای خود را در عمودهای غیر رند داشته باشند.

وی توجه زائران به مسائل فرهنگی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از دلایل برپایی راهپیمایی اربعین توجه به مسائل فرهنگی در این زمینه است و زوار بهتر است در مسیرهای حرکت خود به برنامه های فرهنگی هم توجه ویژه داشته و از این برنامه ها استفاده کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، تا پایان سومین روز عملیات حج عمره مفرده، تعداد یک هزار و ۵۰۰ زائربا پرواز‌های "هما" از فرودگاه‌های‌حضرت امام (ره)، مشهد، زاهدان و اهواز به سرزمین وحی عزیمت کردند.

پرواز‌های اعزام زائران حج عمره از ۳ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا روز ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • اعزام هزار و ۵۰۰ زائر در سه روز اول عملیات حج عمره
  • ۱۵۰۰ زائر توسط «هما» در ۳ روز اول عملیات حج عمره اعزام شدند
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی