Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز مستقر در مرز چذابه، علاءالدین بروجردی عصر امروز در حاشیه سفر به  مرز چذابه اظهار کرد: از بین ۱۵ مرزی که همسایگی با سایر کشورها داریم بهترین تعامل را در مرزهای با کشور عراق داریم.

وی بیان کرد: به لحاظ اعتقادی و فرهنگی دیدگاه های کشور عراق با ایران به هم نزدیک هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حق خوزستان است که از بودجه ۱۷ میلیاردی که به مرزهای کشور اختصاص داده شده سهم خوبی داشته باشد چون مردم این استان زحمات بسیاری را متقبل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروجردی ادامه داد: حق خوزستان در کلیه بودجه ها و اعتباراتی که درنظر گرفته می شود باید متناسب با مشکلات استان و زحمات متقبل شده مسئولان و مردم آن باشد.

وی در پایان گفت: مرتب به مرز می آیم و امروز تردد زائران، مسیرها و پارکینگ ها، گیت ها و لاین های ورود و خروج زائران را نیز مورد بررسی قرار دادم که نسبت به سال گذشته پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

به گزارش امتداد نیوز، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرز کشور عراق نیز از عراقی ها در زمینه مبارزه با تروریسم  و حمایت از مرجعیت در سازماندهی حشدالشعبی تقدیر و تشکر کرد.

بروجردی برای تشکر، قدردانی، تکریم و تقدیر از هماهنگی و تعامل کشور عراق با ایران یک هدیه را به رسم یادبود به فرمانده مرزبانی شیب عراق تقدیم کرد.

وی در این بازدید بررسی کرد که الصاق هر مهری برای گذرنامه چقدر زمان می برد؛ البته عراقی ها اعلام کردند که هر دقیقه، پنج نفر را عبور می دهند و برخی نقاط این مدت زمان رعایت و برخی نقاط هم دستگاه ها کشش نداشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این بازدید از روابط بسیار خوب و تعامل این مرزها تقدیر و تشکر کرد.

true برچسب ها : اربعین 96 اربعین حسینی چذابه علاءالدین بروجردی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز

 به تازگی و به دنبال پیگیری‌های وزارت کشور و مصوبه شورای سیاستگذاری و هماهنگی مهاجرین، طرح انسداد مرز‌های شرقی افغانستان از خراسان رضوی آغاز شده است.

این طرح شامل اجرای دیوار بتونی ۴ متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

در این ارتباط نگاهی به جداول بودجه ۱۴۰۳ کل کشور نشان می‌دهد که دولت امسال ردیف بودجه مشخصی را ذیل اعتبارات وزارت کشور با موضوع «تقویت، کنترل و انسداد مرز‌های کشور با اولویت شرق» در نظر گرفته و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار به آن اختصاص داده است. این رقم معادل ۱۷.۳ درصد از کل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت کشور در سال جاری است.

باید این نکته را یادآور شد که طرح انسداد مرز‌ها از سال ۱۳۷۹ با هدف تأمین امنیت مرز‌ها و نواحی شرقی کشور شروع شده است و این طرح در بخش‌هایی از نقاط مرزی ایران با افغانستان در محدوده استان سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.

البته در قانون بودجه ۱۳۹۵ کل کشور قرار بود طرح انسداد مرز‌ها در سال ۱۳۹۹ به پایان برسد، اما قانون بودجه این سال، زمان اجرای آن تمدید و به سال ۱۴۰۵ موکول شد. دلیل اصلی تعویق در اجرای آن، تامین نشدن اعتبارات لازم برای اجرای دیوارکشی بتنی بوده است.

در رویکرد انسداد مرز، رویکرد امنیتی و سیاسی غالب است و هدف این است که با انجام اقدام‌های مختلفی از جمله ایجاد موانع فیزیکی، تأسیس مراکز نظامی و انتظامی مرز را هرچه بیشتر به صورت یک مانع غیرقابل نفوذ درآورد تا امنیت مرزی محقق شود.

بر این اساس و با توجه به تحرکات و اقدامات جریان‌ها و گروهک‌های معاند در ورود غیرقانونی به کشور با هدف لطمه زدن به امنیت ملی که نمونه‌هایی از آن را در دو حادثه شاهچراغ، حادثه تروریستی کرمان و نیز اقدامات تروریستی علیه حافظان مرز در استان سیستان و بلوچستان بویژه در یک سال گذشته شاهد بودیم، دستگاه‌های ذی ربط را بر آن داشته است که با اهتمام بیشتری طرح انسداد مرزی را اجرایی کنند.

آنطور که احمد وحیدی وزیر کشور به خبرنگاران گفته است، انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

با این رویکرد به نظر می‌رسد که امسال منابع اعتباری مناسبی برای اجرای این طرح در اختیار وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط با امور مرزی قرار گیرد تا انسداد مرز‌ها طبق برنامه زمان بندی به پیش برود.

ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • مأموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها از رسالت‌های اصلی استادان دانشگاه است
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز