Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:40:35 GMT

بهترین تعامل مرزی را با کشور عراق داریم

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۷۹۵۹

بهترین تعامل مرزی را با کشور عراق داریم

چذابه - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در بین مرزهای کشور با همسایه ها، بهترین تعامل را با کشور عراق داریم.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه، علاءالدین بروجردی عصر امروز در حاشیه سفر به  مرز چذابه اظهار کرد: از بین ۱۵ مرزی که همسایگی با سایر کشورها داریم بهترین تعامل را در مرزهای با کشور عراق داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به لحاظ اعتقادی و فرهنگی دیدگاه های کشور عراق با ایران به هم نزدیک هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حق خوزستان است که از بودجه ۱۷ میلیاردی که به مرزهای کشور اختصاص داده شده سهم خوبی داشته باشد چون مردم این استان زحمات بسیاری را متقبل شدند.

بروجردی ادامه داد: حق خوزستان در کلیه بودجه ها و اعتباراتی که درنظر گرفته می شود باید متناسب با مشکلات استان و زحمات متقبل شده مسئولان و مردم آن باشد.

وی در پایان گفت: مرتب به مرز می آیم و امروز تردد زائران، مسیرها و پارکینگ ها، گیت ها و لاین های ورود و خروج زائران را نیز مورد بررسی قرار دادم که نسبت به سال گذشته پیشرفت های خوبی حاصل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مرز کشور عراق نیز از عراقی ها در زمینه مبارزه با تروریسم  و حمایت از مرجعیت در سازماندهی حشدالشعبی تقدیر و تشکر کرد.

بروجردی برای تشکر، قدردانی، تکریم و تقدیر از هماهنگی و تعامل کشور عراق با ایران یک هدیه را به رسم یادبود به فرمانده مرزبانی شیب عراق تقدیم کرد.

وی در این بازدید بررسی کرد که الصاق هر مهری برای گذرنامه چقدر زمان می برد؛ البته عراقی ها اعلام کردند که هر دقیقه، پنج نفر را عبور می دهند و برخی نقاط این مدت زمان رعایت و برخی نقاط هم دستگاه ها کشش نداشتند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این بازدید از روابط بسیار خوب و تعامل این مرزها تقدیر و تشکر کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است