Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شمار سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه در مهر امسال به 946 سرمایه گذار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد رشد داشته است.شاپور محمدی عصر امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس٬ بانک٬ بیمه و خصوصی سازی اضافه کرد: میزان منابع مالی جذب شده خارجی نیز 31 درصد رشد نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون اساسی ایران بر لزوم انطباق همه فعالیت ها در نظام مالی کشور با مبانی شریعت اسلام تأکید دارد و از این رو، بازار سرمایه٬ محصولات و نهادهایی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد که انطباق آنها با موازین شریعت به تأیید کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است.
وی ادامه داد: ابزارهای مالی جدید٬ سبد سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران متنوع کرد و فرصت های جدیدی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار آنها قرار داد.
محمدی اضافه کرد: یکی از مهمترین بخش هایی که جذابیت سرمایه‌گذاری در این اوراق را افزایش می دهد، بهره مندی از معافیت مالیاتی بر سود پرداختی در این اوراق است که به موجب آن، سرمایه‌گذاران از پرداخت مالیات بر سود دریافتی این اوراق معاف خواهند بود.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار برای ارتقاء شفافیت و نقدشوندگی نمادها در بازار سرمایه دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس و همچنین دستورالعمل چگونگی انجام معاملات و دستورالعمل افشا اطلاعات را اصلاح کرد.
وی از دیگر فعالیت های اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای توسعه بازار سرمایه را «تدوین و تصویب مقررات مربوط به تاسیس صندوق ارزی» برشمرد و گفت: دستورالعمل آن از سوی هیات مدیره سازمان ابلاغ شده است.
محمدی با بیان اینکه بازار سرمایه ایران در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و این روند را همچنان حفظ خواهد کرد، افزود: توسعه ابزارها و نهادهای مالی با در نظر گرفتن مباحث شرعی در دستور کار قرار دارد و در این زمینه، انتشار اوراق ارزی به عنوان یکی از محورهای توسعه و تکامل بازار سرمایه و ابزارهای مالی در دستور کار کمیته فقهی قرار دارد که بعد از جمع بندی، سایر مراحل عملیاتی شدن آن استمرار خواهد یافت.
وی افزود: اوراق ارزی، برای سرمایه‌گذاران برخی از ریسک های مرتبط با ارز را پوشش خواهد داد و این اطمینان را به همراه خواهد داشت که آنها مخاطرات ناشی از نوسانات نرخ ارز را به حداقل خواهند رساند.
همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی که از هشتم تا یازدهم آبان در کیش آغاز به کار کرده است، نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در قالب نمایشگاه «2017 KishInvex » نیز برگزار می شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد

سید مجتبی حسینی گفت: قرارداد‌های منعقد شده تا کنون شامل ۲ مورد صادرات کشمش، ۲ مورد صادرات گیاهان دارویی، یک مورد صادرات محصول شیر تلغیظ شده و یک مورد صادرات محصولات میوه خشک می‌شود.

او گفت: به همت وزارت کشور استان همدان به همراه سایر استان‌ها برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حضور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: ارائه محصولات تولیدی دارای ارزش و معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری همدان یکی از مهم‌ترین اهداف حضور استان در این نمایشگاه است.

حسینی گفت: استان همدان همچون سال گذشته حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد و غرفه این استان با حضور فعالان اقتصادی آماده شده و در طول چند روز گذشته استقبال خوبی توسط مردم از غرفه استان صورت گرفته است.

او گفت: از ابتدای آغاز نمایشگاه علاوه۶ قرارداد خارجی برای صادرات محصولات تولیدی استان، پانزده تفاهم نامه همکاری اقتصادی نیز به امضاء رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۷۰ کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ تاجر خارجی از این نمایشگاه بازدید کردند و تلاش داریم تا با بهره‌گیری از این فرصت زمینه صادرات محصولات تولیدی استان همدان را فراهم کنیم.

حسینی گفت: سفال و کشمش همدان به عنوان ۲ زنجیره اصلی در این نمایشگاه ارائه شده است و در کنار آن نیز پنج زنجیره با ارزش «مبل‌ومنبت»، «پوشاک»، «گیاهان دارویی»، «میوه خشک» و «چرم» عرضه می‌شود.

او با اشاره به آمادگی استان همدان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی گفت: از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا با بازدید از ظرفیت‌های استان همدان، اقدام به سرمایه‌گذاری در این استان کنند تا شاهد توسعه بیش از پیش استان و تقویت تولید تجاری آن باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با تشکر از حمایت‌های استاندار همدان و حضور پر رنگ استان در نمایشگاه، از دستگاه‌های اقتصادی استان همدان نیز در معرفی توانمندی‌های اقتصادی دیار هگمتانه قدردانی می‌کنیم.

حسینی گفت: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره‌های ارزش، میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

او با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: امسال و در جهت تحقق شعار سال، آماده جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران