Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همه ساله در ایام منتهی به اربعین حسینی، زائران و عشاق ثارالله مسیر نجف تا کربلا را به عنوان یک سنت حسنه با پای پیاده طی می‌کنند. در طول مسیر هم موکب هایی هستند که زائران می توانند در آنجا استراحت کنند. معنی لغوی موکب دسته ، حرکت دسته جمعی ، راهپیمایی ، کاروان ، قافله ، مسیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائران کشورمان که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند باید از مرزهای چهارگانه مهران، خسروی، شلمچه و چزابه یا مرزهای هوایی مبادرت به این سفر کنند؛ فاصله نجف تا کربلای که مسیر اصلی پیاده‌ روی زائران محسوب می‌شود ۷۸ کیلومتر است.

در مسیر زائران موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. اکثر مردم قبایل و عشایر مختلف در این مسیر خیمه و چادر برپا کرده و با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

در طول مسیر علاوه بر موکب‌ها و خیمه‌های کوچک، خیمه‌های بزرگ و درمانگاه‌هایی وجود دارد که برای استراحت و درمان مناسب‌تر هستند. این مسیر از خروجی شهر نجف تا حرم مطهر حضرت عباس(ع) توسط تیرهای روشنایی، از ۱ تا ۱۴۵۲ نشانه‌گذاری شده است، فواصل این تیرها از یکدیگر تقریبا ۵۰ متر است که شاخص بسیار خوبی برای زائران پیاده به شمار می‌رود.

در ادامه با ما همراه باشید تا  اینفوگرافی موکب‌ های ایرانی مستقر در مسیر نجف به کربلا که مشخص شده است را مشاهده کنید.

انتهای پیام/

موکب های مسیر نجف به کربلا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین

تین نیوز

عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین در بخش مجتمع های خدماتی رفاهی 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در سال گذشته تیم مشترک نظارت بر مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین متشکل از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه علوم پزشکی و ستاد اقامه نماز ۶۰۹ بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی این استان انجام داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین