Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@02:52:58 GMT

افزایش تعامل با شهرهای جهانی در دستور کار

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۰۷۶۷

افزایش تعامل با شهرهای جهانی در دستور کار

شهر > شهری - امروز روز جهانی شهرهاست و قرار است به همین منظور ۲ نشست تخصصی با حضور چهره‌های دانشگاهی، مدیران شهری، اعضای شورای شهر و کارشناسان حوزه شهری در باغ کتاب تهران برگزار شود.

به همين مناسبت رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران نيز توسعه ارتباطات با شهرهايي كه خواهرخوانده تهران هستند و افزايش شهرهاي خواهرخوانده تهران را از برنامه‌هاي مديريت شهري در دوره فعلي عنوان كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امين عارف‌نيا با اعلام اين مطلب به همشهري به روز جهاني شهرها اشاره كرد و افزود: تهران با 28شهر مهم منطقه و جهان روابط دوستي و خواهرخواندگي دارد.

اين مسئله مبنايي براي تعامل و همكاري و ارتباطات مؤثر شهرداري تهران در عرصه‌هاي عمومي، فني و خدماتي است كه در پيش گرفته شده است. وي با اشاره به روز 31 اكتبر (9آبان) به‌عنوان روز جهاني شهرها گفت: اين روز از طرف مجمع عمومي سازمان ملل براي يادآوري جايگاه شهرها انتخاب شده است. شهرها بايد هم به كالبد و هم به مسائل مرتبط با زيست شهروندان و عوامل فرهنگي و اجتماعي توجه ويژه داشته باشند.

اين روز هم ايجاد شده است تا اهميت، نقش و جايگاه شهرها را يادآور شده و نقش شهرداري‌ها تبيين شود. به گفته وي، در همكاري‌هايي كه شهرداري‌ها با هم دارند بر بهره‌مندي از دانش فني، علمي، كارشناسي و نظرات كارشناسان يكديگر به‌منظور توانمندي طرفين تأكيد شده است. عارف‌نيا خاطرنشان كرد: در دوره جديد مديريت شهري نيز بنا بر اين است كه ارتباطات مؤثر و فعال با شهرهايي كه به‌عنوان خواهرخوانده تهران معرفي شده‌اند، برقرار كنيم.

وي هدف از اين كار را معرفي تهران به شهروندان شهرهاي جهان دانست تا سرمايه‌هاي موجود در شهر براي سرمايه‌گذاري بيشتر موردتوجه قرار بگيرد. رئيس مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران سفر شهردار تهران به سئول و تفاهمنامه بين شهرداران تهران و سئول را در همين راستا دانست.

عارف‌نيا همچنين به مجامع و سازمان‌هاي تخصصي جهاني در دنيا همچون متروپليس، انجمن كلانشهرهاي جهان، اتحاديه شهرها و دولت‌هاي محلي (UCLG)، اتحاديه شهرها و پايتخت‌هاي اسلامي و ... اشاره كرد كه تهران در آنها عضويت فعال دارد. وي همچنين با اشاره به مجمع شهرداران آسيايي كه در سال2008 و از سوي شهرداري تهران بنيانگذاري شده، گفت: اين مجمع فرصتي است تا بتوانيم همكاري‌هاي منطقه‌اي را افزايش دهيم.

در همین زمینه: وظایف دولت درشهرها به شهرداران واگذار شود ترسیم آینده یک شهر با نگاه به گذشته همکاری‌های اقتصادی شهرداری تهران با کشورهای جهان

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • اجلاسیه هم‌اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم برگزار می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد