Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد عجمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیروز، دوشنبه، آخرین مهلت برای پیش ثبت نام اتباع افغان بود ضمن آنکه همزمان ثبت نام قطعی این اتباع خارجی نیز ادامه دارد.
وی گفت: از این تعداد تاکنون افزون بر 20 هزار نفر اقدام به نام نویسی قطعی در دفاتر کفالت کرده اند و اطلاعات آنها در سامانه سماح حج و زیارت استان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: استقبال اتباع افغان برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی تاکنون نسبت به سال قبل 10 هزار نفر رشد داشته است.
وی هزینه ویزای اتباع را 2 میلیون و 50 هزار ریال عنوان کرد که 150 هزار ریال نیز توسط هلال احمر و مبلغی اندک هم برای بیمه و غیره از آنان دریافت می شود.
عجمی عنوان کرد: همه اتباع خارجی بیمه می شوند و پوشش بیمه ای آنان نیز همانند ایرانیان است.
وی تصریح کرد: اتباع افغانستانی که قصد سفر به عتبات عالیات به صورت عبور ترانزیتی از ایران را دارند نیز باید از کشور مبدا خود یعنی افغانستان، ویزای عراق را دریافت کرده و سپس از طریق کنسولگری های جمهوری اسلامی، ویزای ایران را بگیرند و از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده و راهی عراق شوند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی اظهار کرد: توسط خود اتباع افغان مقیم استان 2 ایستگاه خدمت رسانی به زائران اربعین در دوغارون و نیز مرز شلمچه، که محل خروج اتباع افغان به سمت کربلاست استقرار یافته است.
عجمی گفت: این امکانات و خدمات از سوی ستاد مردمی اتباع خارجی برای پذیرایی از زائران افغان تدارک شده است.
در خراسان رضوی افزون بر 150 هزار تن از اتباع خارجی مجاز و دارای کارت آمایش اقامت دارند و حدود 70 هزار نفر نیز در طرح سرشماری غیرمجازان شرکت کرده اند.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • برخورد با اتباع غیرمجاز در خراسان رضوی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی