Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:47:39 GMT

اخاذ حرفه ای گرفتار شد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۱۳۶۰

اخاذ حرفه ای گرفتار شد

جوانی که پس از سرقت عکس‌هایی از دختران و پسران، آنها را در یک کانال تلگرامی غیراخلاقی انتشار می‌داد و با تهدید ازطعمه‌هایش اخاذی می‌کرد، توسط مأموران پلیس استان فارس دستگیر شد.

ایران آنلاین /چندی قبل دختری با حضور در پلیس «فتا» به مأموران گفت: چند روز پیش پسر جوانی در تلگرام به طور خصوصی به من پیام داد که عکس‌های خصوصی‌ام را به دست آورده وآنها را در یک کانال تلگرامی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد هم گفت اگر بخواهم عکس‌هایم را از آنجا بردارد، باید پولی بپردازم در غیر این صورت این عکس‌ها را در کانال‌های دیگر هم منتشر خواهد کرد.

ابتدا گفته‌هایش را جدی نگرفتم تا اینکه پس ازورود به کانال تلگرام مورد نظر متوجه شدم گفته‌هایش صحت دارد. در آن کانال غیراخلاقی علاوه بر عکس‌های من، عکس دختران و پسران دیگری هم دیده می‌شد. ضمن اینکه مطالبی غیراخلاقی هم در کنار عکس من نوشته شده بود. سرانجام به خاطرناچاری به آن فرد که مدیریت کانال تلگرامی را به عهده داشت، 500 هزار تومان پول پرداخت کردم ولی اودست بردارنبود و چند بار دیگر هم از من مبالغی گرفت. اما عکس‌ها و اطلاعاتم را پاک نکرد. دوباره برایم پیام فرستاد که باید پول بیشتری بپردازم که متوجه شدم هدف این فرد باج خواهی است.
همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری جوان کلاهبردار ادامه یافت تا اینکه دختران و پسران جوان دیگری هم با حضور در پلیس فتا شکایت‌های مشابهی مطرح کردند. پس از بررسی‌های تخصصی معلوم شد آنها نیز به همین شیوه در دام یک اخاذ اینترنتی گرفتار شده‌اند.با افزایش شکایت‌ها مأموران پس از جست‌و‌جو‌هایی موفق به شناسایی و دستگیری جوان تبهکار شدند که او پس از انتقال به پلیس فتا مورد تحقیق قرار گرفت و به اخاذی از دختران و پسران جوان اعتراف کرد.» اوایل برای تفریح عکس‌های خصوصی دختران و پسران را از تلگرام و اینستاگرام سرقت می‌کردم و بعد با دستکاری عکس‌ها، آنها را در یک کانال تلگرامی غیراخلاقی که خودم راه‌اندازی کرده بودم، قرار می‌دادم و مطالبی دروغین در کنار عکس‌ها می‌نوشتم. بعد از آن با شماره تلفن افراد تماس می‌گرفتم و تهدید می‌کردم اگر پول درخواستی‌ام را به من نپردازند عکس‌هایشان را در کانال‌های تلگرامی و دیگر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنم که می‌ترسیدند و 300 تا 600 هزار تومان به من می‌دادند.»درحال حاضـــــــــــــرتحقیقات تخصصی ازاین فریبکارادامه دارد./ ایران 
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ

سردار علی ولی پور گودرزی در حاشیه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه به خبرنگاران گفت: ما به صورت مستمر با شرکت‌های خودروساز داخلی جلساتی را برگزار می‌کنیم که استاندار تهران هم حضور دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات نظرات خود را مطرح می‌کنیم تا معایب خودرو‌ها را برطرف کنند و در این راستا تولید برخی خودرو‌ها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودرو‌ها راهکاری برای عدم سرقت خودرو‌ها بوده و سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه است.

سردار ولیپور گودرزی در ادامه افزود: همکارانم طی چند روز گذشته و با تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو و محتویات آن نقش داشتند شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شدند.

او ادامه داد: از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه و ۱۵ دستگاه موتور و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو مسروقه، کشف شد.

سردار ولیپور گودرزی یادآور شد: این طرح‌ها به صورت مستمر و هفتگی در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • غرق‌شدگی یک جوان در کانال آب محدوده حیدرآباد
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای در تهران توسط پلیس آگاهی
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد