Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ چین و چروک‌های صورت نخستین نشانه‌های پیری پوست هستند که دیده می‌شوند. چین و چروک اطراف لب و دور چشم، زیبایی و جوانی پوست را از بین می‌برد در این مطلب ماسک‌هایی را معرفی می‌کنیم که در رفع چین و چروک صورت بسیار موثر هستند.


ماسک روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین A و E است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماساژ منظم پوست با روغن زیتون نقش موثری در رطوبت‌رسانی، ترمیم و بازسازی سلول‌های پوست دارد.
همچنین می‌توانید کمی عسل را با چند قطره روغن زیتون و گلیسرین مخلوط کنید و پوست خود را روزانه ۲ بار با استفاده از این مخلوط ماساژ دهید.

ماسک شنبلیله


برای تهیه ماسک شنبلیله باید یک مشت برگ شنبلیله تازه را چرخ کنید تا خمیر غلیظی به دست بیاید. این خمیر را روی صورتتان بگذارید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند. صبح با آب ولرم صورت خود را بشویید.
همچنین می‌توانید صورتتان را با آبی که تخم شنبلیله در آن جوشانده شده نیز بشویید یا پوست خود را با روغن شنبلیله ماساژ دهید.

ماسک آلوئه ورا


گیاه آلوئه‌ورا حاوی اسید مالیک است که با تقویت خاصیت کشسانی پوست به کاهش چین و چروک‌های پوست کمک شایانی می‌کند. برای این منظور باید یک برگ آلوئه‌ورا را از گیاه ببرید و ژل آن را خارج کنید. پوستتان را با ژل آلوئه‌ورا ماساژ دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم آن را بشویید.

همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا را با محتویات یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید. پوست صورتتان را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید.

چای زنجبیل


زنجبیل به علت آنتی اکسیدان‌های فراوانی که دارد، درمانی موثر برای رفع چین و چروک پوست است. علاوه بر آن از تجزیه الاستین که از دلایل اصلی چروک پوست هست نیز جلوگیری می‌کند.


شما می‌توانید روزانه ۲ بار چای زنجبیل را بنوشید.

ماسک ضد چروک موز

دو موز پوست کنده را له کنید تا به شکل خمیر غلیظی درآید. این خمیر را روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از گذشت حداقل ۳۰ دقیقه پوست خود را آب ولرم بشویید سپس صورتتان را با کمی مرطوب‌کننده ماساژ دهید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای ۲ بار استفاده کنید.


همچنین می‌توانید از مخلوط موز نرم شده و آووکادو همراه با کمی عسل استفاده کنید. پوست صورتتان را با استفاده از این ترکیب ماساژ دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.


یک موز را با یک قاشق چای‌خوری آب پرتقال و یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید و این ترکیب را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.


آب‌لیموترش


به آرامی مقدار کمی آب‌لیمو را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و پس از گذشت ۵ تا ۱۰ پوست خود را بشویید. می‌توانید روزانه ۲ تا سه بار این کار را انجام دهید.
همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری از ماست، عسل، روغن ویتامین E و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی پوست صورتتان قرار دهید و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۱۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی