Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در دستور کار استان است گفت: دشتخاک زرند منطقه مستعدی برای کاشت زعفران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان از مزارع کشت زعفران در شهرستان زرند بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند کاشت و برداشت این محصول کشاورزی و مشکلات کشاورزان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشتخاک زرند منطقه مستعدی برای کاشت زعفران است.

وی با اشاره به اینکه در 4 سال گذشته کشت زعفران در زرند به بیش از 320 هکتار در سال رسیده است افزود: با توجه به خشکسالی و کم‌آبی که در استان کرمان وجود دارد چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت تولید محصولات کشاورزی کم آب برویم.

رزم‌حسینی با اشاره به اجرای طرح همیاران آب در استان کرمان گفت: تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی در دستور کار استان است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی خرده مالکی نیز در استان در دستور کار است تصریح کرد: امروز زیاد مصرف کردن آب خیانت به جامعه و نسل آینده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیگیر مسدودکردن چاه‌های آب غیرمجاز در استان هستیم گفت: چاه‌های مجاز آب نیز دارای کنتور هوشمند می‌شوند.

علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان اظهارداشت: در حال حاضر 320 هکتار زعفران در شهرستان زرند کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این محصول به آب بسیار کمی نیاز دارد گفت: در زمستان اگر باران داشته باشیم یک دفعه آب کفایت می‌کند.

به گزارش تسنیم، در بازدید استاندار کرمان که با حضور امیری نماینده مردم شهرستان‌های کوهبنان و زرند و خنجری فرماندار شهرستان زرند همراه بود بر راه‌اندازی شرکت تعاونی فرآوری زعفران و صندوق خرد روستایی تاکید شد.

انتهای پیام/

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان

امین عربپور رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند گفت: به دنبال گزارش مردمی در ساعت ۱۲:۰۹ ظهر امروز مبنی بر حادثه رانندگی رخ به رخ وانت مزدا و کمپرسی در محدوده روستای کریم آباد در محور زرند رفسنجان، بلافاصله دو تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.
 
وی افزود: متاسفانه یکی از سرنشینان وانت که خانم ۷۵ ساله‌ای بود، به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست داد و راننده وانت که مرد ۸۰ ساله‌ای بود، بعد از رها سازی با تلاش پرسنل اورژانس و انجام اقدامات اولیه به منظور ادامه درمان به بیمارستان سینای زرند منتقل شد که حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

عرب پور تصریح کرد: علت وقوع حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد