Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@11:47:14 GMT

توزیع کتب جدید پایه دوازدهم از مهر 97

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۲۹۴۸

توزیع کتب جدید پایه دوازدهم از مهر 97

امانی طهرانی در خصوص نحوه بازنگری و تالیف کتب جدید مقاطع مختلف تحصیلی با بیان اینکه تدوین و تالیف کتب درسی از پایه ششم دبستان آغاز شد گفت: دانش آموزان در سال 91 از پایه پنجم به ششم آمدند و این روال ادامه پیدا کرد و امسال نیز  کتاب های پایه یازدهم عوض و برای مهر 97 کتاب های پایه دوازدهم جدیدی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی طهرانی در ادامه در خصوص تدوین و بازنگری کتب درسی اظهار کرد: در سال های اخیر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی را وزارت آموزش و پرورش تحت عنوان مبانی نظری تحول بنیادین چاپ کرد که مبنای نظری گسترده ای نیز دارد که مبنای نظری سندی است تحت عنوان تحول بنیادین که تولید و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و یکی از زیر نظام های سند تحول برنامه درسی ملی است.

وی گفت: برنامه درسی تولید شده در سال 91 به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید که مبنای اسنادمان است.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش افزود: نیاز سنجی و خواست سنجی‌های دانش آموزان در فرآیند های مشخص و پژوهشی انجام می شود؛ برای  هر کتاب درسی یک مطالعه برنامه های درسی دیگر کشورها و همچنین مطالعه تطبیقی هم انجام شده که مبنای تالیف های جدید را تشکیل می دهند ، این مبناهای پژوهشی، نیاز سنجی و مطالعه تطبیقی کار پژوهشی است.

امانی طهرانی افزود: برای تدوین و تالیف کتب درسی هر ماده درسی محتوا، هدف، رویکرد، یادگیری ها و نقشه کلی درس، شورای برنامه‌ریزی درسی تشکیل می‌شود که از متخصصان حوزه محتوا، برنامه ریزی، روانشناسی درسی، علوم تربیتی و تربیت اسلامی و نماینده معلمان حضور دارند که نقشه یادگیری یک موضوع درسی را تالیف می کنند.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد گفت: هر گروه درسی برای هر تالیف جدیدی دست به نیاز سنجی می زند و این نیاز سنجی‌ها بستگی به گستردگی آن دارد.

امانی طهرانی در خصوص نقدی که به محتوای کتابهای درسی شده است افزود: کتاب با مجله فرق می کند و یک کتاب فرایند تولید و چاپش به دو سال زمان نیاز دارد و  فضای کتاب درسی فضای پرداختن به عمق ها و مسائل بنیادی است و در کتاب درسی مهارت‌ها و فرایندهای علمی آموزش داده می شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان