Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: در سال جدید تحصیلی واحد بجنورد توانست نسبت به سال گذشته شاهد افزایش جذب ۲۲ درصدی در دوره کارشناسی و کاردانی (بدون کنکور) باشد. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علي فيروزنيا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با بيان افزايش 22 درصدي جذب دانشجو در دوره كارشناسي و كارداني گفت: در سال جديد تحصيلي 97-96 شاهد افزايش جذب 22 درصدي در دوره كارشناسي و كارداني نسبت به سال تحصيلي گذشته در اين واحد دانشگاهي بوده ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیروزنیا اظهار كرد: امسال به همت رئيس و كاركنان دانشكده فني و مهندسي تمامي مراحل ثبت نام داوطلبان ورود به دانشگاه به صورت متمركز از مرحله نخست ثبت نام اوليه در سايت سازمان مركزي تا مرحله نهايي تشكيل پرونده در اين دانشكده انجام گرفت كه ضمن انسجام تمامي مراحل ثبت نام در يك مكان، امكان دسترسي به مديران گروه هاي آموزشي، دفتر مشاوره و هدايت تحصيلي نيز فراهم شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با اشاره به فعاليت هاي دفتر مشاوره و هدايت تحصيلي واحد بجنورد اظهار كرد: داوطلبان با مراجعه به دفتر مشاوره و هدايت تحصيلي و گفت و گو با مديران گروه هاي آموزشي با شرايط تحصيل در رشته هاي مختلف تحصيلي اين دانشگاه آشنا مي شدند كه ضمن راهنمايي تحصيلي ارائه شده توسط مديران گروه هاي آموزشي به داوطلبان، دفتر مشاوره دانشگاه نيز با حضور استادان مجرب گروه مشاوره و نيز دفتر روابط عمومي دانشگاه اطلاعات لازم جهت انتخاب رشته تحصيلي مناسب با توجه به توانمندي ها، انگيزه و علايق فردي ارائه و داوطلبان و خانواده هايشان با دستاورها، امكانات و تجهيزات آموزشي و پژوهشي واحد آشنا شدند. وی افزود: يكي از روش هاي موثر براي معرفي دانشگاه و دستاوردهاي اين واحد دانشگاهي استفاده از شبكه هاي مجازي استاني بود كه با تهيه پوسترهاي معرفي حوزهاي مختلف دانشگاه و ظرفيت هاي واحد توسط روابط عمومي، امكان آشنايي بيشتر داوطلبان از دانشگاه را فراهم آورد.

فیروزنیا خاطرنشان كرد: در مدت زمان تعيين شده براي ثبت نام داوطلبان، پاسخگويي شبانه روزي به صورت تلفني توسط رئيس روابط عمومي واحد فراهم شد كه در زمان تعيين شده داوطلبان پس از مشاوره تلفني، جهت ثبت نام اوليه و انجام مراحل ثبت نام نهايي به دانشگاه مراجعه مي كردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد خاطرنشان كرد: با توجه به رقابت دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي در سراسر كشور، رسالت عوامل اجرايي در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي اين است كه بتوانند با شفافيت و انعكاس درست و به موقع، كيفيت و كميت خدمات آموزشي، پژوهشي و رفاهي و فرهنگي واحدهاي دانشگاهي خود را به جامعه هدف بشناسانند تا داوطلب با اطلاعات جامع و كامل بتواند براي انتخاب رشته تحصيلي خود كه انتخابي مهم و سرنوشت ساز است اقدام كند.

وی با اشاره به كاهش 50 درصدي شهريه ثابت دانشجويي دانشجويان ورودي جديد در اكثر رشته ها تصريح كرد: كاهش 50 درصدي شهريه ثابت دانشجويي و تصويب آن در كميسيون دائمي استاني سبب شد تا داوطلبان با توجه به تنوع رشته هاي دوره كارشناسي و كارداني اين واحد دانشگاهي ضمن كسب اطلاعات لازم از كيفيت و كميت امكانات آموزشي دانشگاه، با در اختيار داشتن تجهيزات مناسب آموزشي بتوانند در شهر خود و در كنار خانواده هاي خود با صرف هزينه كمتر انتخاب رشته كنند. فیروزنیا اظهار كرد: بر اساس اين گزارش در سال جديد تحصيلي 97-96 واحد بجنورد توانست نسبت به سال گذشته شاهد افزايش جذب 22 درصدي در دوره كارشناسي و كارداني(بدون كنكور) باشد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد با اشاره به جذب دانشجو در مقاطع كارداني و كارشناسي در واحدهاي دانشگاهي استان خراسان شمالي خاطرنشان كرد: در واحد شيروان و مركز جاجرم به ترتيب11 و12 درصد افزايش پذيرش دانشجو و در واحد اسفراين 28 درصد كاهش پذيرش دانشجو در مقاطع كارشناسي و كارداني داشته ايم.

وی افزود: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برگزاری کنکور مقاطع ارشد و دکتراي دانشگاه آزاد اسلامي در سال جاري بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور بوده كه در سال تحصيلي جديد به دليل محدوديت اعلام شده از سوي شوراي گسترش وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شاهد كاهش پذيرش چشمگيري در پذيرش دانشجو در اين دو مقطع تحصيلي بوده ايم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از طرف سازمان سنجش آموزش کشور می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.
داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه Azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.
داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل‌های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت