Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@19:31:05 GMT

36 میلیون فالوئر ترامپ از کجا آمده است

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۴۶۴۳

36 میلیون فالوئر ترامپ از کجا آمده است

توئیت‌های دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری امریکا ممکن است تاکنون سبب جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از مردم در جهان شده یا اینکه روابط با برخی کشورها را دچار آشفتگی کرده باشد . میترا جلیلی

ایران آنلاین /توئیت‌های دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری امریکا ممکن است تاکنون سبب جریحه‌دار شدن احساسات بسیاری از مردم در جهان شده یا اینکه روابط با برخی کشورها را دچار آشفتگی کرده باشد ولی نتیجه این توئیت‌ها هرچه که هست، شما به‌عنوان یک کاربر اصلاً انتظار نداشته باشید که توئیتر مانع فعالیت ترامپ در این شبکه اجتماعی شود چرا که از نگاه «جیمز کاکماک» تحلیلگر ارشد وال استریت، در صورت خروج ترامپ از توئیتر، این شبکه اجتماعی، یک پنجم ارزش بازار خود معادل 20درصد را از دست می‌دهد و به بیان دیگر حدود 2 میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

36میلیون فالوئر برای ترامپ
توئیتر بدون ترامپ، از نگاه این تحلیلگر وال استریت که در مؤسسه Monness Crespi Hardt نیز فعالیت دارد، به معنای خودکشی است چراکه هیچ تبلیغات رایگانی در جهان نمی‌تواند به اندازه یک رئیس جمهوری خبرساز بوده و با سخنان و توئیت‌های جنجالی، روی کاربران و میزان فعالیت آنها تأثیرگذار باشد. به گفته«جیمز کاکماک» که هیچ سهمی از توئیتر ندارد، خروج ترامپ به معنای کاهش ارزش نامشهود توئیتر و درنتیجه، کاهش سهام این شبکه اجتماعی در بورس است و همچنین میزان پولی که کاربران فعال توئیتر روزانه برای این شبکه اجتماعی تولید می‌کنند نیز بسیار کمتر می‌شود. وی می‌گوید: نبود ترامپ اقتصاد توئیتر را زمینگیر می‌کند و اگر realDonaldTrump @ یعنی حساب کاربری دونالد ترامپ از توئیت کردن اجتناب کرده و آن را متوقف کند حدود 2 میلیارد دلار از ارزش توئیتر از دست خواهد رفت.

وی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت هرچند توئیتر از فاش کردن تعداد کاربران فعال روزانه‌اش  سرباز می‌زند ولی در ماه جولای اعلام کرد در سه ماهه دوم سال 2017، تعداد کاربرانش در مقایسه با مدت مشابه در سال 2016 رشدی 12درصدی داشته‌اند. با وجود این می‌توان تخمین زد که تعداد کاربران روزانه فعال توئیتر، 125میلیون نفر است و در این میان، دونالد ترامپ به تنهایی حدود 36.1 میلیون فالوئر دارد. وی از زمان پیوستن به این شبکه اجتماعی در سال 2009 تاکنون بیش از 35هزار توئیت انجام داده است که به این ترتیب می‌توان گفت هر روز برای توئیتر خبرساز بوده است. وی هرچند قبلاً تنها به‌عنوان یک میلیاردر مطرح بود ولی حالا به‌عنوان رئیس جمهوری امریکا و ساکن کاخ سفید بسیار مورد توجه قرار دارد و هر توئیت وی، واکنش فالوئرهایش و نیز سایر کاربران را به‌دنبال دارد.

امریکایی‌ها مخالف حضور ترامپ در توئیتر
اما چرا توئیتر برای ترامپ اهمیت زیادی دارد و به چه دلیلی بسیاری از کاربران موافق حضور وی در این شبکه اجتماعی نیستند؟ توئیتر چهارمین شبکه اجتماعی جهان پس از فیس‌بوک، گوگل پلاس و اینستاگرام محسوب می‌شود و برآورد شده که توئیتر ماهانه 320میلیون کاربر فعال دارد و این تعداد هر روز 500میلیون توئیت ارسال می‌کنند و همچنین منبع 77درصد توئیت‌ها از خارج از امریکاست به همین دلیل توئیتر به یکی از ابزارهای اساسی برای اظهار نظر سیاستمداران در سراسر جهان بویژه امریکا تبدیل شده است. هم چهل و پنجمین رئیس جمهوری امریکا و هم اعضای کنگره برای بیان دامنه وسیعی از مسائل، از توئیتر استفاده می‌کنند. البته بسیاری، این گستردگی استفاده سیاستمداران را نیز دنباله‌روی از اوباما می‌دانند که از 2008 تا 2012 حضوری فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت. گفتنی است درحالی که تعداد فالوئرهای ترامپ به بیش از 35میلیون نفر می‌رسد، این رقم برای هیلاری کلینتون بیش از 25میلیون نفر و برای سناتورهایی همچون «برنی ساندرز» و «تد کروز» به ترتیب بیش از 10 و 8میلیون نفر است.

به دنبال برنده شدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و حتی در جریان انتخابات، جریان بی‌وقفه‌ای از درخواست‌های کاربران جهان و البته از درون امریکا مبنی بر معلق شدن حساب کاربری توئیتر ترامپ وجود داشته و دارد چرا که وی گاه توئیت‌هایی بسیار توهین‌آمیز ارسال می‌کند و حالا دیگر نه سیاستمداران داخلی امریکا و نه خارجی همچون رهبر کره شمالی، از دست توئیت‌های وی در امان نیستند.

ترامپ به رسانه‌های امریکا نیز تاخت و تازهایی در توئیتر داشته است و به‌عنوان مثال در یکی از توئیت‌هایش، کارتون یک شخصیت را به تصویر کشیده که لوگوی «سی‌ان‌ان» بر بالای سرش است و تلاش می‌کند قطاری را متوقف کند که نام ترامپ روی آن حک شده است ولی وی زیر چرخ‌های قطار له می‌شود. در زیرنویس این کارتون هم آمده است: هیچ چیز نمی‌تواند قطار ترامپ را متوقف کند (Nothing can stop the #TrumpTrain!!). این نخستین حمله ترامپ به «سی‌ان‌ان» و سایر اصحاب رسانه ازطریق توئیتر نبود ولی همزمانی این توئیت با بالا گرفتن مشکلات نژادپرستی و حمله تروریستی به مخالفان تبعیض نژادی در امریکا، صدای بسیاری را درآورد. این توئیت و مسائلی شبیه به آن، سبب شد تا در ماه ژوئن، کنگره مینه‌سوتا و «کیت الیسون» معاون کمیته ملی حزب دموکرات، حساب توئیتری ترامپ را یک معضل بدانند. «کیت الیسون» دراین باره گفت: سوء‌استفاده ترامپ از مردم به صورت آنلاین، کافی است و توئیتر باید با معلق کردن حسابش به این موضوع خاتمه بدهد. وی در این راستا یک درخواست نیز با 72هزار امضا برای حذف ترامپ از توئیتر ارائه کرد و یادآور شد که طبق نظرسنجی‌های انجام شده، حدود67درصد امریکایی‌ها موافق استفاده ترامپ از توئیتر نیستند.

سایت Engadget هم با نگاهی به توئیت‌های وی از زمان ریاست جمهوری‌اش، برآورد کرده که هزار و 200 توئیت وی درمجموع با قوانین توئیتر مغایرت دارد ولی این شبکه اجتماعی هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است. به‌عنوان مثال وقتی وی در توئیت‌هایش خواستار بسته شدن مرزها به روی مردم 7 کشور عمدتاً مسلمان شد، کاملاً یک پیام تنفرآمیز محسوب می‌شود که طبق قوانین توئیتر باید این توئیت حذف شود و در صورت تکرار، به تعلیق حساب کاربری بینجامد ولی هرگز چنین اتفاقی نیفتاد. ترامپ توهین‌های آشکار به رقیبش هیلاری کلینتون در دوران انتخابات ریاست جمهوری، تحلیلگر سابق اطلاعات امریکا و همچنین روزنامه نیویورک‌تایمز، سی‌ان‌ان، ان بی‌سی، خبرگزاری فاکس و... دارد و تاکنون نیز  از توئیت‌های سرشار از توهین به‌عنوان یک ابزار سیاسی بهره گرفته است.

دفاع جک دورسی از عملکرد ترامپ
سهام توئیتر از زمان برنده شدن ترامپ در چهل و پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امریکا در 8 نوامبر حدود 14درصد کاهش رشد داشته است و این شبکه اجتماعی روزهای درخشانی ندارد به همین دلیل هم بی‌شک هرقدر هم ترامپ و حرف‌هایش عده‌ای را عصبانی و ناراحت کند، بنیانگذاران توئیتر در شرایط فعلی چنین ریسکی را نخواهند کرد و ترامپ را به هیچ قیمتی کنار نمی‌گذارند که بخش زیادی از سهام خود را از دست بدهند. همچنین گفتنی است که کل ارزش بازار توئیتر طبق اطلاعات بلومبرگ در حال حاضر حدود 11.7میلیارد دلار است و اکنون ترامپ برای توئیتر بسیار ارزشمند است. جک دورسی مالک توئیتر هم با دفاع از حضور دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی گفت: از نگاه من این موضوع خیلی مهم است که فارغ از موافق یا مخالف بودن با رهبرانمان، کانال‌هایی آزاد در اختیار آنها قرار دهیم. وی بدون اشاره به ضرر ناشی از خروج ترامپ از توئیتر افزود: شبکه‌های اجتماعی بهترین راه برای پی بردن به تفکرات آنهاست و هرگز نمی‌توانم مانع فعالیت ترامپ در توئیتر شوم.

یک توئیت و هزار دردسر
ترامپ نه تنها برای توئیتر پولساز است بلکه می‌تواند تنها با چند جمله در قالب یک توئیت، برای کمپانی‌های بزرگ و پولسازهم دردسرساز شود که این هم بخشی دیگر از عجایب زندگی این سیاستمدار امریکایی محسوب می‌شود. ترامپ در آگوست سال‌جاری میلادی تنها با یک توئیت ساده توانست 5.7 میلیارد دلار از ارزش کمپانی آمازون را از بین ببرد و این شرکت را با دردسرهای بسیاری مواجه کند.دونالد ترامپ دائم به فرار آمازون از پرداخت مالیات اشاره می‌کرد و سرانجام در توئیت خود نوشت: «آمازون با عملکردی که در پیش گرفته است، به همه خرده‌فروشی‌هایی که مالیات خود را بموقع پرداخت می‌کنند و نیز شهرها و شهرک‌های ایالت‌های مختلف امریکا آسیب می‌رساند و سبب ضرر و زیان آنها می‌شود. با عملکرد آمازون، بسیاری از شغل‌ها در امریکا تاکنون از بین رفته است». وی با حمله آنلاین به این کمپانی عملاً سبب شد طی دو ساعت پس از این اظهار نظر توئیتری، 1.2 درصد از ارزش کمپانی تجاری آمازون از بین برود. ترامپ پیش از این نیز از آمازون و روزنامه واشنگتن پست که مالک آن «جف بزوس» بنیانگذار آمازون است، به‌دلیل نوع پوشش خبری‌اش انتقاداتی گسترده داشت و در توئیت دیگری نوشته بود که جف بزوس از واشنگتن پست به‌عنوان پوششی برای عدم پرداخت مالیات آمازون استفاده می‌کند و اگر این رانت را در اختیار نداشت، بی‌شک سهامش همچون یک برگه کاغذ، مچاله می‌شد و از بین می‌رفت./ روزنامه ایران 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود

علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و گفت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات افزود: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

رجبی گفت: این اداره کل هم اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعال دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

او شبکه‌های تخصصی سمن‌های وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی)، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری ازاعتیاد)، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری معرفی کرد.

رجبی گفت: شبکه‌های تخصصی در راستای هم افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و شناسایی شبکه مسائل موجود ذیل موضوعات مشخص، ایده پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد که ساز و کار مناسبی را در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم