Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع نزدیک به والی بلخ اعلام کردند که قرار است امروز عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی برای دیدار با اسماعیل‌خان و سایر چهره‌های جهادی و متفنذان قومی وارد هرات شود.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم از هرات، قرار است عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و والی بلخ برای دیدار با اسماعیل خان رهبر جهادی و وزیر سابق انرژی و آب افغانستان وارد هرات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطامحمد نور پس از ورودش به هرات و گفت‌وگو با اسماعیل خان و سایر چهره‌های مطرح جهادی در غرب افغانستان نشست خبری برگزار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، والی بلخ و از اعضای شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان موضع خود را درباره جریان‌های اخیر در این کشور نیز بطور رسمی اعلام خواهد کرد.

گفته می‌شود که والی بلخ به دعوت اسماعیل خان که از اعضای رهبری حزب جمعیت اسلامی محسوب می‌شود از هرات دیدار می‌کند.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا عطامحمد نور در ولایت بلخ اعلام کرد که برای انتخابات ریاست جمهوری آینده خود را کاندید خواهد کرد.

برخی معتقدند که عطامحمد نور برای آمادگی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای کسب حمایت رهبران جهادی و متنفذان قومی تلاش می‌کند که احتمالا سفر وی به غرب افغانستان نیز به همین منظور صورت می‌گیرد.

اما با این وجود هنوز ژنرال «دوستم»، «محقق» و سایر اعضای شورای ائتلاف نجات افغانستان که از متحدان نزدیک عطامحمد نور محسوب می‌شوند تا کنون درباره حمایت احتمالی خود از والی بلخ در انتخابات ریاست جمهوری آتی چیزی نگفته‌اند.

با این حال، اگرچه این اعلام زودهنگام از سوی عطامحمد نور به نظر می‌رسد اما گلبدین حکمتیار از چندی قبل دیدار با سران اقوام را افزایش داده و برای کسب آرای آنها به نفع حزب اسلامی تلاش می‌کند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند