Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی  در این نشست گفت: اتاق بازرگانی می تواند به عنوان یک بازوی پر توان برای شورای شهر شناخته شود .

وی با تشریح  فعالیت های اتاق بازرگانی اصفهان در بخش های گردشگری، حمل و نقل، آموزش، جذب سرمایه گذاری و غیره گفت: هیات نمایندگان اتاق بازرگانی هر یک در کمیسیون های تخصصی تلاش می کنند مسایل و مشکلات آن بخش را همراه با ارایه راهکار عملیاتی  دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهل آبادی با اشاره به قرار گرفتن اتاق بازرگانی اصفهان در جمع  چهار اتاق برتر جهان گفت: فعالیت های اتاق در بخش بانوان ،جوانان و مسوولیت های اجتماعی عامل موفقیت این اتاق در جمع  اتاق های بازرگانی سرار جهان بود.

وی از فعالیت 11 کمیسیون تخصصی و دو شورای عالی جوانان و بانوان اتاق بازرگانی خبر داد و گفت: کمیسیون های اتاق با شورا می تواند رابطه دو طرفه  تعریف کنند و زمینه حضور اعضای شورای شهر در کمیسیون های اتاق و همچنین حضور فعالان اقتصادی در کمیسیون های شورا فراهم شود.

سهل آبادی از شورای شهر اصفهان خواست که نماینده یی به شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی برای حضور در جلسات و ارایه دیدگاه و نظرات شورای شهر معرفی کنند و گفت: حضور نماینده شورای شهر در شورای گفتگو می تواند هم افزایی بین بخش های  دولتی،خصوصی و عمومی ایجاد کند.

وی خواستار حضور نمایندگان شورای شهر و اتاق بازرگانی در هیات های اعزامی خارجی شد و گفت: این هیات ها می توانند ظرفیت های موجود در بخش های مختلف را به خوبی معرفی کنند و زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی و برطرف شدن موانع آن را فراهم سازند.

سهل آبادی با اشاره به سهام 34 درصدی اتاق بازرگانی اصفهان در شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان گفت: همکاری و تعامل نزدیک  شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی به عنوان دو سهامدار این مجموعه می تواند زمینه موفقیت این شرکت را فراهم سازد.

وی افزود: در اغلب کشورهای توسعه یافته مانند فرانسه مدیریت شرکت نمایشگاه توسط اتاق بازرگانی انجام می شود زیرا مخاطب اصلی برگزاری نمایشگاه ها ،بخش خصوصی است.   

برگزاری نشست های فصلی بین اعضای شورای شهر و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان

فتح الله معین رییس شورای شهر اصفهان در این نشست گفت: شورای شهر اسلامی و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی  به عنوان دو نهاد انتخابی از سوی مردم می توانند نقش موثری در توسعه شهر اصفهان و همچنین برطرف ساختن نیازهای جامعه شهری داشته باشند.

وی همدلی و تعامل این دو نهاد را مهمترین ابزار برای پیشبرد اهداف متعالی شهر  عنوان کرد و گفت: بهبود زندگی مردم در شهر اصفهان به عنوان یک هدف مشترک بایستی مورد توجه قرار گیرد.

رییس شوری شهر عنوان کرد: امور مشترک  بین شورا و اتاق را طی نشست ها تعیین و به صورت مشترک بر روی ان کار تمرکز خواهیم کرد.

معین خواستار برگزاری جلسات مشترک فصلی بین شورای شهر و هیات نمایندگان اتاق  بازرگانی اصفهان شد و گفت: در این نشست ها مسایل و مشکلات شهر با همکاری و همدلی دو نهاد مورد بررسی قرار می گیرد.

وی دعوت از نمایندگان دو طرف در کمیسیون های تخصصی را  عامل نزدیک شدن دیدگاه ها و نظرات شورا و اتاق دانست و گفت: حضور اتاق در شورای عالی سرمایه گذاری مشترک شهرداری می تواند زمینه هم افزایی بین بخش خصوصی و بخش عمومی شهر را فراهم کند.

محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست فرهنگ سازی شهروندان را یکی از  مباحث مهم شهری دانست و گفت: برای جذب گردشگر بایستی شهروندان را آموزش داد که با گردشگر  چگونه برخورد کنند تا زمینه جذب گردشگر بیشتری فراهم شود.

مرتضی بیشه رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: پایین بودن رتبه کسب و کار ایران در جهان را به دلیل وجود موانع پیش روی فعالان اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه در سازمان های دولتی و عمومی استان  تکریم ارباب رجوع به خوبی انجام نمی شود و اصل بر برائت مراجعین نیست و بایستی این نگاه اصلاح شود.

محمدجعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار تدوین استراتژی شهر با مشارکت ذینفعان شد و گفت: استانداری، شهرداری، شورای شهر و اتاق بازرگانی می توانند با تشکیل کمیسیون های مشترک همگن استراتژی کلان شهر اصفهان را تعیین کنند.

امیرکشانی رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به رتبه چهارم استان اصفهان در جدول نرخ بیکاری کشور گفت:اصفهان به عنوان یکی از استان های اثرگذار در اقتصاد کشور است و رونق این این استان می تواند به کشور تعمیم پیدا کند. جایگاه چهارم نرخ بیکاری کشور زیبنده استان اصفهان نیست.

احمد خوروش رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست تاکید کرد: همدلی و همزبانی دو نهاد تاثیرگذار شهر اصفهان می تواند بسیاری از مشکلات و مسایل را برطرف کند.مسایل از قبیل بحران آب، حمل و نقل، پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران، توسعه فرودگاه اصفهان  نیاز به  همکاری بیشتر  نهادهای شهراصفهان دارد.

 زهرا اخوان نسب رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: ظرفیت کارشناسی اتاق در قالب کمیسیون های تخصصی می تواند در اختیار شهر بویژه  شورای شهر قرار گیرد .

علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار اجرای پنجره واحد در تمامی بخش های شهر اصفهان شد و گفت: برای توسعه کسب و کار، جذب سرمایه گذاری خارجی  و جذب گردشگران خارجی بایستی در شهر تحول ایجاد کرد.

 

چالش های اصفهان را یک سازمان یا یک نهاد نمی تواند به تنهایی برطرف کند

 علیرضا نصر اصفهانی  نایب رییس شورای شهر اصفهان در این نشست گفت: یکی از محورهای مهم این نشست می تواند برگزاری جلسات منظم با  هدف حل مشکلات شهر  در بخش های مختلف باشد.

وی تاکید کرد: اصفهان امروز با چالش هایی مانند کمبود آب،آلاینده های محیط زیست، بیمارهای صعب العلاج و مسایل متعدد روبروست که با هم افزایی بین بخش های دولتی، عمومی و خصوصی می توان آنها را برطرف ساخت و به تنهایی یک سازمان نمی تواند برطرف کند.

کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان پروژه های ارزنده و کارشناسی شده را  طراحی کردند

مهدی مقدری عضو هیات رییسه شورای شهر اصفهان در این نشست با اشاره به پروژه های مطالعاتی ارزنده کمیسیون های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برگزاری جلسات مشترک بین کمیسیون های شورای شهر و اتاق بازرگانی و تبادل  دستاوردهای پژوهشی دو طرف می تواند از جمله محورهای فعالیت مشترک اتاق و شورا باشد.

شورا و اتاق بازرگانی می توانند مناطق بحرانی شهر را  اصلاح کنند

کوروش محمدی عضو شورای شهر اصفهان در این نشست با تقدیر از اتاق بازرگانی اصفهان در ایجاد کمیسیون مسوولیت های اجتماعی گفت: بیش از 400 منطقه بحرانی شهر اصفهان شناسایی شده و شورا و شهرداری می توان با همکاری اتاق بازرگانی و کمیسیون مسوولیت های اجتماعی زمینه زدودن بحران از این مناطق را فراهم کنند.

مسیر روشن و هدفمند جذب سرمایه گذاری خارجی ترسیم شود

نصیر ملت دیگر عضو شورای شهر اصفهان در این نشست خواستار همکاری نزدیک شورا و اتاق بازرگانی در جذب سرمایه گذاری خارجی شد و گفت:رای سرمایه گذاری در شهر اصفهان بایستی مسیر روشن و هدفمند پیش روی سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار داد .

شاخص های کسب و کار اصفهان اندازه گیری شود

کوروش خسروی عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به  فعالیت های ارزنده اتاق بازرگانی در ارتقا اکوسیستم کارآفرینی در سطح کشور گفت: اتاق بازرگانی با تمرکز بر گروه سنی نوجوان ، جوان و بانوان و برگزاری دوره های آموزش توانمندسازی اعضا توانسته بر اکوسیستم کارآفرینی استان اثر بگذارد.  

وی تاکید کرد: شاخص های کسب و کار در کشور  اندازه گیری نمی شود و استان اصفهان می تواند به صورت پایلوت این شاخص ها را بر اساس معیارهای بین المللی اندازه گیری کند و نقاط

 

بهبود فضای کسب و کار با همکاری  شورا شهر و اتاق بازرگانی اصفهان

اصغر برشان عضو شورای شهر اصفهان در این نشست گفت: طرح بهبود کسب و کار شهر اصفهان از سوی شورا به تصویب رسیده است و امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی زمینه رونق فضای کسب و کار در شهر اصفهان فراهم شود.

همکاری شورا و اتاق بازرگانی در راه اندازی موزه صنعت اصفهان در کارخانه ریسباف

فریده روشن عضو هیات رییسه شورای شهر اصفهان در این نشست خواستار همکاری شورای شهر و  اتاق بازرگانی در ایجاد موزه صنعت در کارخانه ریسباف شد .

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۱۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان