Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل اعلام کرد، کاروان کمک‌های انسانی مشترک سازمان ملل و هلال احمر سوریه وارد غوطف شرقی دمشق شده است. اخیرا تصاویری از این منطقه تحت کنترل شورشیان سوری منتشر شده بود که از قحطی در این منطقه خبر می‌داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، سازمان ملل اعلام کرد، این کاروان شامل ۴۹ کامیون کمک‌های انسانی برای حدود ۴۰ هزار تن می‌باشد و نخستین کمک انسانی به دو شهر "کفربطنا" و "سقبا" از ژوئن ۲۰۱۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان محلی و امدادگران گفتند، تشدید محاصره این دو شهر مردمشان را به ورطه گرسنگی کشانده است.

ینس لایرکه، سخنگوی دفتر هماهنگی کمک‌های انسانی سازمان ملل گفت، کاروان کمک‌های انسانی مذکور شامل مواد غذایی و بهداشتی برای حدود ۴۰ هزار تن است.

کارمند بهداشت شهر سقبا گفت، ۹ کامیون حامل مواد غذایی و چهار کامیون حامل دارو تاکنون رسیده است.

لایرکه گفت، کارشناسان فنی نیز به همراه کاروان به این مناطق رفته‌اند تا میزان نیازهای شهرها را برای برنامه‌ریزی جهت افزایش کمک‌های انسانی ارزیابی کنند.

وی ادامه داد، قرار است روزهای آتی کمک‌های بیشتری برای تکمیل کمک‌های امروز به این مناطق برسد.

کریستوف بولیراک، سخنگوی یونیسف نیز گفت، حداقل حدود ۱۲۰۰ کودک در غوطه شرقی از سوء تغذیه رنج می‌برند و ۱۵۰۰ تن دیگر در معرض آن هستند.

بتینا لویشر، سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت، کاروان مذکور حامل کمک‌های غذایی برای حدود ۱۶ هزار کودک است.

کمک‌های غذایی، سوخت و دارو در غوطه شرقی از خطوط مبارزه و از طریق تونل به ساکنان این شهرها می‌رسد اما در اوایل سال جاری این خطوط امدادی که شریان اصلی زندگی حدود ۳۰۰ هزار تن در این منطقه در شرق دمشق بود نیز قطع شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد، اگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، سال گذشته در دیدار همکاران صعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست در این راست شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیشبینی شده است.حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند، این کنفرانس بستری شده است برای حضور صنعت هسته‌ای و اکثر دانشجو حوزه هسته است، تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد + فیلم
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است