Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@16:55:39 GMT

میزان قاچاق چای به کشور اعلام شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۴۳۸۳۹

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار تن چای به صورت غیررسمی یا قاچاق وارد کشور می‌شود در مورد پرداخت مطالبات چایکاران توضیح داد: تاکنون ۶۵ درصد بهای برگ سبز به چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش صدای ایران، محمدولی روزبهان در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه دوره برداشت چای یک دوره شش ماهه است، اظهار کرد: دوره مصرف چای یک دوره یک ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر برداشت چای از ماه اردیبهشت آغاز شده و تا مهرماه ادامه دارد و زمان مصرف چای تا اسفندماه سال بعد خواهد بود.

وی افزود: بنابراین نمی‌توان انتظار داشت هر میزان چای که تولید می‌شود، بلافاصله مصرف شود. از سوی دیگر بیشترین میزان مصرف چای در فصل‌های پاییز و زمستان است و در فصل تابستان مردم به دلیل گرمی هوا کمتر از چای استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر اینکه چنانچه سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های حاکمیتی زودتر چای تولیدی کشور را خریداری کند، پول زودتر به کشاورزان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های گذشته همه چای تولید شده در کشور به فروش رفته است و چنانچه سازمان‌های دولتی زودتر چای تولیدی را پرداخت کنند، ۴۰ درصدی که کارخانجات باید به کشاورزان پرداخت کنند، زودتر پرداخت خواهد شد.

روزبهان در ادامه از خرید ۸۰۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ۲۰۳ میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا آخرین روز دوره بهره‌برداری که امسال به دلیل شرایط اقلیمی تا آخرین روز دوره‌ بهره‌برداری حدود ۸۰۰۰ تن برگ سبز چای به ارزش ۲۰۳ میلیارد تومان خریداری کردیم که ۱۳۰ میلیارد تومان آن به چایکاران پرداخت شده است. به عبارت دیگر به طور میانگین ۶۵ درصد بهای برگ سبز به کشاورزان پرداخت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مصرف سرانه چای در کشور سالانه ۱.۳ تا ۱.۴ است، افزود: کشور سالانه به حدود ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تن چای نیاز دارد وعلی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر با برنامه‌های حمایتی دولت افزایش تولید چای در کشور صورت گرفته و میزان تولید از ۱۴۶۰۰ تن در سال ۹۳ به ۲۴۰۰۰ تن در سال جاری رسیده است، و با وجود خشکی آب و هوا در سال جاری ۳۱۰۰۰ تن چای تولید کردیم با این حال این میزان پاسخگوی نیاز داخل نیست.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: سالانه حدود ۷۵ تا ۸۰ هزار تن نیاز به واردات چای در کشور وجود دارد که از این میزان حدود ۵۵۰۰۰ تن چای به صورت قانونی و ۳۰ تا ۳۵ هزار تن به صورت غیرقانونی یا قاچاق وارد کشور می‌شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۴۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید فلاح مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بروجن به پرونده قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن به ارزش ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، راننده خودرو حامل این کالاها را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش این محموله و همچنین پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال معادل ارزش کالا در ازای خودرو حامل محکوم و در مجموع متهم ردیف اول به پرداخت ۴۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته فلاح، ماموران نیروی انتظامی در محور لردگان-بروجن از یک کامیون، محموله قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093911

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • پرداخت معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان به سه ماه کاهش پیدا کرده است
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است